[XOne] Rayman Origins

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 6 mei 2011.

1. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Woohooooo!

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Afgezien van Rayman heb ik geen enkele game uit die lijst. En het valt me op dat - afgezien van THQ- de rest allemaal 2 games in de lijst hebben staan.

3. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs: En natuurlijk geen lompe Nederlandse / Franse teksten op de hoesjes dan :)

Rayman vind ik persoonlijk dan ook de enige interessante uit de lijst.
    Heel misschien Battlefield nog, maar zal online toch wel weer afgeslacht worden :+

Laatst bewerkt: 23 jan 2012
  4. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Nee, daar is Ubisoft ook wel goed in inderdaad :emo:

5. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Aangezien ik alleen die game uit de lijst heb, denk ik zomaar dat ik er ook zo over denk ;)

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Wel opvallend dat Rage er nu ook weer in staat, zal ook wel zijn omdat die net als Rayman keihard afgeprijst is. Hoop voor beide makers dat ze er nog een paar centen aan overhouden. Verdienen ze wel.

7. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Niet echt iets om voor te juichen. Game staat nog net in de top 10 en enkel omdat de game geen drol meer kost. Treurig want de game verdient veel beter.

8. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.090
    Tja, jammer dan, maar daar koos Ubisoft zelf voor toen ze de game voor 60 euro in de winkel gooiden in het hoogseizoen.

Als ze die game voor 1200 MSP op Marketplace hadden gegooid, dan was het 1 van de allerbeste XBLA games OOIT geweest, en had het hoogstwaarschijnlijk in de eerste weken al minstens 10x zoveel verkocht als nu, en geweldige XBLA games BLIJVEN ook redelijk lang vrij goed verkopen, itt retailgames, die vrij snel in de uitverkoop gaan.

Maar goed, die discussie is al talloze keren gevoerd. Ik kan geen medelijden voor ze opbrengen.

9. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Ze hadden Rayman gewoon in januari moeten uitbrengen, er is deze maand helemaal nog niks uitgekomen. Denk dat rayman dan veel beter verkocht had. Gooi daar dan nog een mario achtige reclame tegen aan en je hebt het helemaal voor elkaar.

10. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Ik heb m ook pas aangeschaft toen het voor minder dan 20 euro was.

11. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Wel iets om voor te juichen, want dit geeft aan dat mensen wel dit soort games willen. Ook al is het omdat ie nu niet veel meer kost, maar de kwaliteit wordt nu tenminste wel alsnog erkend. Niet iedere game komt zomaar in de top 10 als ie wordt afgeprijsd.
    Ja, zo kan ik van iedere game wel roepen dat ie xx punten op XBLA moest zijn. Rayman is die €60 100% waard, dus dat geklaag vind ik overdreven. Waarom moet ie in godsnaam 1200 punten zijn geweest? Omdat het 2D is? De game heeft de lengte en kwaliteit van een retail game dus er is niks mis met de prijs.

Blijf het zonde vinden dat zoveel mensen als jou denken, maar goed. De game is geflopt. Je zin? Nu kun je het cheap kopen.

12. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.090
    Probleem is op de eerste plaats gewoon de vraagprijs.

Als ze hem in januari in de winkel hadden gegooid voor 60 euro, dan had ie ook nauwelijks verkocht, daar ben ik van overtuigd, en dan zou iedereen ook zeggen dat het juist VOOR de feestdagen in de winkels had moeten liggen, omdat de ouders toen games aan het inkopen waren voor de kinderen.

13. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Welke demo bedoel je precies? Afaik is er geen rayman demo

14. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903

En dat terwijl deze game die € 60,00 dubbel en dwars waard is. Een prachtplatformer op de 360? Die zijn er simpelweg bijna niet en dan komt er eens eentje en dan gaan we huilen dat ie zo duur is. Maar veel van die huilers, die hebben gewoon 30 games in de kast liggen die ze nog geen 4 uur gemiddeld hebben gespeeld. Dat is pas zonde, maar goed, dat zien we natuurlijk niet op die manier.

15. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.090
    Dit was allang voorspeld door vrijwel iedereen toen Ubisoft aankondigde dat ze de game full-price in de retail zouden gooien.

Ik zeg ook niet dat de game geen 50 euro waard zou zijn, maar ik zeg dat de game zeer veel moeite zou hebben om veel mensen ervan te overtuigen dat het daadwerkelijk 50 euro waard is. Daar zit een verschil in.

Dan kun je als Ubisoft erop gokken dat je die mensen wel weet te overtuigen, maar dat gaat erg moeilijk worden, vooral wanneer je het uitgeeft in een periode met veel 'grotere' games, of je kunt realistisch zijn over de hedendaagse markt en hoe je eigen product daarin staat, en dan besluiten iets minder 'greedy' te zijn en die game voor 1200MSP op Marketplace te gooien, en hoogstwaarschijnlijk had ze dat VEEL meer opgeleverd.

Daarnaast probeer je mij nu aan te vallen op het feit dat de game qua verkopen geflopt is, maar zoals gezegd, daar kun je beter Ubisoft op aankijken. De markt heeft vrij duidelijk gesproken dat ze de game best leuk vinden, maar dat ze originele vraagprijs gewoonweg veels te hoog was, als ze voor dat geld een Skyrim kunnen halen, of een Battlefield 3.

Daarnaast, voor 1200MSP heb je Super Meat Boy, wat zo'n beetje DE beste platformer van deze generatie is (en die was zelfs maar 400MSP deze kerst), dus wat dat betreft heb je dan nog veel meer waar voor je geld ook, waardoor je geld overhoudt voor veel andere geweldige games... Outland was trouwens ook maar 400MSP deze kerst. SonicCD is ook maar 400MSP.

Dan kan Rayman wel een schitterende en geweldige game zijn, maar tegenwoordig is zo'n platformer voor de meeste mensen niet meer 50-60 euro waard. Vroeger wel. Nu niet meer.

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Het is vreemd maar moet eerlijk bekennen dat ik daar zelf ook aan mee doe.

Alle console generaties tot de eerste xbox betaalde ik vrolijk 60 euro voor een leuke 2D platformer maar om de een of andere reden lijkt dat nu wat vreemd om te doen.

Misschien wel omdat dit genre een beetje naar de XBLA hoek gedrukt is. En dan kan Rayman veel mooier/langer/beter zijn dan de platformers op XBLA, die associatie is er (bij mij) wel een beetje.

Maar goed, heb hem tussen de aanbiedingen door voor 26 euro weten te bestellen dus hopen dat ze daar nog wat aan over houden :+

En heb inderdaad een halve kast met 3D games waar ik na 2 avonden niet meer naar omkijk :/

17. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Als mensen dit soort games zo graag willen dan betalen ze er ook wel gewoon EUR 60,00 voor, zoals bij CoD, Fifa etc. etc. Rayman is voor de meeste mensen blijkbaar pas interessant als die richting de EUR 15,00 gaat, m.a.w. niet interessant voor de ontwikkelaar wat weer leidt tot het niet uitbrengen van een vervolg. Verder vind ik het geen uiting van erkenning van kwaliteit, dan ben je nl. ook bereid om EUR 60,00 te betalen ( als mensen graag goede platformers willen dan is het beste wat je kan doen uiteraard de game niet kopen want dan ben je ervan verzekerd dat Ubisoft nog ontzettend veel platformers zal uitbrengen ). Zoals je zelf ook wel regelmatig hebt gelezen de laatste pagina's geven de meeste mensen aan dat ze hem voor deze prijs niet laten liggen, wat weer aangeeft dat de prijs meer bepalend is dan de kwaliteit. Vandaar dat ik beslist niet sta te juichen. Nee doe mij maar CoD deeltje 834... not.

Laatst bewerkt: 23 jan 2012
  18. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb dat dan weer echt niet. Ik ben gek op platformers, ik heb alleen gewacht omdat ik Super Mario 3D Land eerst wilde uitspelen. Ik heb zoveel platformers gespeeld, het is voor mij een genre waar ik ontzettend van kan genieten. Meer dan van Shooter deeltje 500 eigenlijk.

Het is jammer dat de markt vindt dat deze game geen € 50,00 waard is, het zal de markt alleen maar nog meer eentonig maken.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik denk dat het niet helpt als je bijvoorbeeld kijkt naar Limbo, Rayman en Skyrim.

Als je 2 van die games puur op een eerste indruk in dezelfde prijscategorie zou moeten plaatsen zouden dat voor veel mensen toch Limbo en Skyrim zijn.

En dat is dan een volledig oppervlakkige en misschien totaal niet terechte inschatting (en ook nog eens een gemeen voorbeeld want naast Skyrim lijkt niks zijn 60 euro waard) maar dat maakt het wel lastig om de game aan de man te brengen voor die prijs.

Want hoe laat je in een trailer of reclame zien dat je niet een Limbo, SMB of Outland hebt gemaakt maar een volwaardige retail platformer waar je veel langer mee zoet bent?

Denk dat we wel kunnen zeggen dat de marketing afdeling van Ubi daarin wel gefaald heeft.

20. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Is er wel.

Deel Deze Pagina