[XOne] Pro Evolution Soccer 2012 [Deel 4]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 13 okt 2011.

  1. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    276
    Ieder z'n mening:). Hoe mensen af en toe naar een voetbalgame kijken gaat mij iets te ver. Ik ga de game niet ontleden, ik wil er plezier mee hebben en dat heb ik. Misschien maakt mij dat simpel maar goed daar gaat het mij in ieder geval om.

    PES 2012 heeft echt wel z'n foutjes wat in vorige delen ook zat, waarom die er nog niet uit zijn gehaald snap ik ook niet. bv: leuk gedoe voor het doel van de tegenstander, de keeper grijpt mis en mijn aanvaller blijft doodleuk staan en doet niks terwijl hij de bal gewoon kan intikken...
     
  2. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    2011 vond ik de slechtste editie...

    2012 geeft mij het gevoel dat ik weer meer voetbal aan het spelen ben ipv een EA achtig voetbalspelletje.

    We beginnen aankomende vrijdag met de competitie met een teamcap van 80... democratische verkozen op onze poll. :) Maar eerst nog de cup playoffs met premier league teams. :)

    *verslaafd!!!
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Grappig hoe mensen hetzelfde spelletje zo anders kunnen ervaren. Ik heb juist een beperkt gevoel van vrijheid bij PES 2012, dat was in PES 2011 wel anders.

    Dit is de eerste versie van PES die ik echt niet leuk vind om te spelen, het is saai, voorspelbaar en frustrerend voor mij. Ik heb nu het gevoel heel erg bij het handje te worden genomen, er gebeuren zoveel dingen waar ik amper invloed op heb.
     
  4. reatrix

    reatrix Active Member

    Berichten:
    840
    Leuk Bevonden:
    17
    Welke competities zitten hier nou allemaal in ?
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Dus als je 2011 beter vind betekent dat je de game teveel ontleed? 8)
    Ik zeg alleen dat 2011 juist veel leuker was om gewoon lekker te spelen. Daar gaat het in mijn geval toch ook om.
     
  6. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    idd grappig hoe verschillend de meningen zijn hier :)

    alles tot en met pes 2008 vond ik top...

    Pes2009 ietsje minder en PES2010 slecht...

    Pes 2011 legde ik voor het eerst al na een paar maanden neer.

    2012 is eindelijk weer leuk... alleen het schieten op goal vind ik een minpunt waardoor het niet geweldig is. Maar de gameplay an sich is superverslavend.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    PES2009 is toch echt mijn nominatie voor slechtste PES ooit :p

    Wel apart aangezien 2012 op 2011 is gebouwd en ook veel gelijkenissen heeft.
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Meest gespeelde en waar ik het meeste plezier aan had was PES6 eigenlijk. Na PES5 op de PS2 overgestapt op de 360 en PES6 gekocht. Deed eigenlijk niet echt iets vernieuwend op een next gen console destijds maar speelde net zo lekker als de legendarische PES5 dus was gewoon een super game. Daarna overgestapt op FIFA omdat PES kut was geworden, PES11 was weer heerlijk maar PES12 deed me dan weer helemaal niks. Kan ook komen omdat ik gewoon geen plezier meer heb aan footies.
     
  9. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    1.008
    Leuk Bevonden:
    8.930
    PES 6 was online (op PC + controller) echt awesome. Duizenden potjes gespeeld, daarna ging het snel bergafwaarts.
     
  10. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    het heeft ook aardig wat gelijkenissen met PES3... dus ze zijn godzijdank weer terug naar de basis gegaan.

    Vooral qua diepte biedt het spel nu meer
     
  11. zino

    zino Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit is de eerste pes die me weinig boeit. Ik vond het in de demo fantastisch maar hoe meer patches er kwamen hoe slechter. Er zijn te veel dingen die me irriteren.
    -Geen tacktische wijzegingen bij de CPU-teams als ze voor of achter staan.
    -Zelfs de onhandigste verdediger kan nu de gekste bewegingen maken waar zelfs Messi niet zou aan beginnen
    -AI speelt met zen 9-en op het grote rechthoek.
    -schieten
    -snelheid online te hoog
    -ML is overdreven. De CPU die zegt wie je moet opstellen en je kan zo ontslaan worden(dit is pes niet)
    -scheidsrechter naar mijn gevoel fluit iets te rap
     
  12. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    offline zal je vast gelijk hebben... maar dat speel ik nooit.

    sinds er community gaming bestaat via pesholland, raak ik zelfs MLO niet meer aan.
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Amen,

    Ik heb echt exact hetzelfde. Gisteren ook weer ff PES opgestart, na 2,5 potje ben ik er weer klaar mee. Wat verschrikkelijk zeg, bah....

    De CPU teams blijven met zijn allen verdedigen, al staan ze 2-0 achter in de 75ste minuut. HALLLOOO, het is 2012, hoe moeilijk is het om dat goed te implenteren. Er onstaat zelden wat ruimte, ik heb echt het gevoel geen vrijheid op het veld te hebben, dat gevoel stoort me enorm want ik vond dat altijd het sterkste punt van PES.

    Nee, dit is de grootste flop sinds jaren. De game is bar en bar slecht, het is gewoon echt niet leuk om te spelen, alleen met vrienden offline is het nog te pruimen, maar verder stelt het echt geen ruk voor.
     
  14. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Weet je wat het probleem is? Konami heeft verkeerd gereageerd op de user feedback. Ze hadden eerst een demo die goed werkte en het enige wat ze moesten doen was er wat bugs uithalen ( sprintbug etc. ).
    Maar gelijk met de feedback over die bugs kwamen ook andere klachten dat het verdedigen zo moeilijk was geworden. Dáár hadden ze niks aan moeten doen, want dat was alleen een kwestie van wennen aan de nieuwe manier van verdedigen. Maar om een of andere reden vonden ze het nodig om de balans tussen aanvallers en verdedigers te wijzigen door de teams allemaal verdedigend te laten spelen. Dat was gewoon knoeiwerk! Laat het gewoon zoals het is en werk aan een betere patch op lange termijn en zorg alleen voor een patch op korte termijn om de bugs eruit te halen.
     
  15. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, ik heb de eerste demo op de PC gespeeld en volgens mij speelde die veel lekkerder. Schoten waren ook harder enzo en de CPU bleeft niet rond de 16 een beetje hangen. Kan er nu maar weinig plezier aan beleven, vooral door de CPU en schieten zo ongelofelijk zacht is.
     
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Dat snap ik ook wel, maar daar heb ik als consument natuurlijk maling aan. Ik kijk naar het eindproduct, en dat zuigt op dit moment. Het is gewoon niet leuk om te spelen. Brrrr, zelfs op regular kun je niet lekker voetballen, gaat nergens over.
     
  17. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
    PES 2013 wordt 'anders'. Hoe vaak ik dat niet heb gehoord afgelopen jaren.
     
  18. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, dat is een vertaalde quote van Adam die dat deze keer nog meer aangeeft.
    Als je weet dat hij nu door Konami in dienst is genomen voor het bedenken hoe de volgende PES eruit gaat zien, vrees ik dat we nu nòg minder objectiviteit van hem kunnen verwachten. Wie weet was hij de vorige jaren al in dienst van Konami ( hij had in ieder geval de schijn tegen ).
    Het heeft er al jaren immers al de schijn van dat hij positieve zaken over die vorige PES-versies moest schrijven om zijn eigen belangen bij Konami te verzekeren. Die verdenking wordt nog eens bevestigd als je in de gebruiksaanwijzing leest onder "special thanks" ( blz 26 ) dat hij daar inderdaad genoemd word, samen met de anderen van WENB...
    Als hij slechts objectief was geweest had Konami hem niet hoeven bedanken.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    De demo van PES2011 was helemaal goddelijk zeg. Als dat een full game zou zijn geworden...
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    True, daarentegen vond ik de opvolger van 2011, 2012 gewoon slecht. Ik vond het gewoon een drama na het spelen van Fifa 12, ook al weet ik dat de PES serie er van verschilt. Voor mij dus geen PES game meer, maar no offence verder tegen liefhebbers van deze serie, want ik zie nog wel pluspunten.
     

Deel Deze Pagina