Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. Phoubus

    Phoubus Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee, bedankt voor de info. Ik denk dat ik dan nog even wacht en er tegen die tijd op terug kom!

    Thanks!
     
  2. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag staat de Samsung 300E5A 15.6" in de folder.. Is dit een goeie laptop als ik wil officen, films kijken, muziek luisteren en af en toe game erop wil spelen?
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik wil een nieuwe laptop halen. Mobiliteit en gewicht zijn van belang, dus niet zwaarder dan 2kg en niet te groot scherm (11,6"-14"). Verder vind ik het belangrijk dat ik zonder gezeik meerdere programma's langs elkaar kan laten lopen. Niet extreem zware programma's, maar bijv. een media player, Word, Firefox en uTorrent. Dat moet allemaal gewoon lekker snel kunnen. Ook opstarttijden zijn wel belangrijk. Wat zouden jullie aanraden? Budget is max. 1000,- :)
     
  4. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Gezien je budget heb ik even het lijstje ultrabooks naar voren gehaald en de goedkoopste voor je gepakt: http://tweakers.net/pricewatch/292782/acer-aspire-s-3-951-2464g34iss.html

    En hier de hele lijst: http://tinyurl.com/6m8m93e

    Voor zover ik weet heeft elke ultrabook een SSD waardoor hij enorm snel opstart, Windows zal in 20-30 sec geheel opgestart zijn. Vooral de Acer die ik hierboven link heeft echter wel een zéér kleine SSD, maar de belangrijke programma's passen er wel makkelijk bij op. Ultrabooks zijn een nieuw idee van Intel en eigenlijk is het simpelweg een standaard voor dunne laptops die goed presteren.

    Mocht je ze toch te duur vinden zijn er voor minder geld ook prima 13" laptops te vinden. Hier een aantal laptops die i.i.g. een snelle processor en tussen de 11-14" zijn. http://tinyurl.com/7o4zlmk
    Deze hebben geen SSD en kennen dus niet de snelle opstarttijden zoals de ultrabooks die wel hebben.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2012
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  6. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
  7. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Thanks :)
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
  10. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit weekend ga ik eindelijk mn laptop kopen, en dit wil ik graag doen bij de mediamarkt, nu je daar de 19% kortings actie heb..

    Kan iemand voor mij daar een leuke laptop uitzoeken, met een maximum prijs van 650 euro, waar dan dus nog de 19% van af gaat..

    En dan voor internet, school (office etc.), films, uitzendingen terug kijken, af en toe een game zoals football manager en PES..

    heb zelf een beetje gekeken, maar of dit iets is wil ik dan graag van jullie horen..
    http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/RC530-S01NL,10259,241018,195277.html
    http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/Pavilion-DV6-6171ED,10259,241018,201029.html
    http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/Pavilion-DV6-6B65ED,10259,241018,241557.html
    http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/Pavilion-dv6-6b15ed,10259,241018,223533.html
    http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/K53SV-SX380V,10259,241018,245755.html
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2012
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik zou de Asus of de Samsung nemen. De GT540M is net even wat sneller dan de HD6490M in de HPs en daarbij is de Asus lekker geprijsd. De Samsung heeft voor die 40 euro extra een wat grotere harde schijf en sneller geheugen (als de site van MM klopt tenminste).
     
  12. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Twee dingen om rekening mee te houden:
    De korting is niet 19% maar 15,96%. (Staat ook uitgelegt op de site van Mediamarkt.)
    In de prijzen die nu op de webshop van Mediamarkt staan is de korting al verrekend. (Reken jezelf dus niet rijk door te verwachten dat je bij het afrekenen nog korting krijgt.)
     
  13. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat van die prijzen op de webshop wist ik wel, maar als het met de korting rond de 600 ligt ben ik ook tevreden, en dan vind ik die asus toch wel heel gaaf denk
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb gisteren wel degelijk 19% korting gekregen op mijn nieuwe camera.
    Ik moest namelijk € 150,41 betalen en geen € 154,36
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Zo! :D

    Ik heb nu een 17,3" en ben daarom bang dat 15" daarom een beetje tegen gaat vallen.

    Het is niet zo dat ik Blu-ray nodig heb. Ik ben op zoek naar een compleet pakken en daar hoort Blu-ray dan ook wel weer bij. Maar het is het eerste dat ten koste mag gaan van andere top specificaties.

    Het enige high-end spel dat ik wil spelen is Sins of a Solar Empire (en de komende Expansion). Dat spel is gemaakt voor mid-end systemen, met één risico: één potje kan extreem lang duren en de map kan ook enorm groeien, waardoor het spel soms enorm veel berekeningen tegelijkertijd moet maken. Ik heb mezelf ook wat meer ingelezen in het verschil tussen 6/8Gig geheugen. En eigenlijk zijn er nauwelijks situaties waarin je 8Gig nodig zou hebben, right?

    Dan zien de laptops die jij noemt er ook prima uit.
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je de laptop niet/nauwelijks gaat verslepen kan je beter een 17" versie kopen, daar heb je gewoon meer aan.
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    M'n huidige 17" versleep ik ook hoor. Heb een special rugtas gekocht ervoor van Samsonyte.

    Maar! Als ik niet de meest zware games ga spelen (en dat ga ik niet doen), dan hoef ik ook helemaal niet zo'n 8Gig ding, righty? 6Gig is meer dan voldoende dan.
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik had een 18,4" en die nam ik ook mee naar school. Paste eigenlijk net op de tafel en er kon dan geen boek o.i.d. bij. Totaal niet ideaal :)
     
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    6 Gig is inderdaad ruim voldoende, vooral voor games. Er zijn bijna geen games die 64 bit zijn dus ze kunnen niet veel meer dan 3,2gb geheugen gebruiken.

    Ik heb de laatste 8 weken met Java EE6 gewerkt, je hebt dan een IDE open en je draait daarnaast nog een server en een aantal browsers. Ik kwam net over de 4gb heen op mijn laptop. De i7's die ik aangevinkt had in het lijstje uit mijn vorige post hebben allemaal hyperthreading dus multitasken gaat ook heerlijk. Door hyperthreading ziet windows je 4 cores als 8 cores, hoewel het er fysiek gezien maar 4 zijn. Het zijn geen volwaarde 4 extra cores, maar het levert zeker wel een flinke bijdrage aan de perfomance, ook bij games.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2012
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik realiseer me nu trouwens pas dat hij een wit/grijs toetsenbord heeft. Fuck. :9 Moet ik 'm goed gaan schoonmaken, haha. Maar ik denk wel dat dit 'm gaat worden. Ik speur nog even naar vergelijkbare laptops, maar de keuze is zo goed als gemaakt.

    Thanks voor de tips zover!
     

Deel Deze Pagina