[XOne] Dark Souls

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 1 feb 2011.

  1. norwest

    norwest Active Member

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik werd 3x vervloekt door soort kikkers uit Depth ( lijkt op riool ) :mad: Telkens moest ik 6000 souls neertellen om deze vloek op te heffen. Inmiddels weet ik dat je uit grijze wolk moet blijven.

    Ook heb ik Gaping Dragon verslagen. Hoewel deze monster erg groot is, viel het mee om hem te verslaan. Tijdens rit in riool kwam ik tegen kerel die in vat gevangen zat. Natuurlijk heb ik hem bevrijden.

    Ik kon soort magie ( Pyromancies) van hem bij Firelink Shrinne kopen. Fireball en Fire Orbs heb ik van hem gekocht, maar ik weet niet hoe ik hem kan gebruiken. Ik kan de manier niet vinden hoe ik vuurkracht kan gebruiken :confused:

    Ik ben nu op de weg naar Blighttown. En ik draag nu de ring van Havel. Deze ring zorgt ervoor dat je extra load kan dragen. Erg fijne ring, want ik kan nu sneller rollen, terwijl je zware armor kan dragen.
     
  2. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Om magie te gebruiken moet je een item equipen, voor vuur magie is dat de pyromancer flame.
     
  3. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Dudes!

    Help Smok3y aub aan het vinden van de official strategy guide. kan het echt nergens vinden,of webshops :'-(

    Iemand?
     
  4. eropit

    eropit Active Member

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem bij de gamemania besteld, duurt wel een tijdje, blijkbaar is ie moeilijk te verkrijgen. Anders is de wiki pagina nog goed.
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Zojuist de painted wereld "verslagen" en een behoorlijk stuk sterker als karakter uit het schilderij gekomen. Het wordt nu tijd om Smaug & Ornstein te verslaan, wat ik begrijp het lastigste boss gevecht in het spel.
     
  6. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Nou het heeft bloed,zweet en tranen gekost,half Nederland afgebeld.
    Maar ik heb hem!! The official Strategy Guide!!

    En allemachtig wat een prachtig boek vol met uitleg en zoveel diepgang.
    Echt het geld dubbel en dwars waard!

    Verder het volgende.
    Heb de game al maanden niet meer gespeeld,dus maar opnieuw begonnen om er weer in te komen.

    Maar heb wat kleine tips nodig.
    Ik speel Pyromancer maar wat kan ik het beste kiezen als special ability.
    De health potions of die master key?

    Twijfel echt enorm =(

    En m,n 2e vraag was hoe gebruik ik m,n fireball als pyromancer?
    Kan em op 1 of andere manier niet equippen terwijl ik hem wel heb???

    Of kreeg je dat iets later in de game?

    Alvast bedankt!
     
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Slechts luttele posts hierboven is het antwoord reeds gegeven...

     
  8. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277

    Dat probeer ik ook juist ;)
    Zie de flame spell ook in m,n quick inventory staan.

    Alleen is het vakje donker getint en kom er dus even niet uit hoe ik hem wel kan gebruiken.

    Wellicht was m,n uitleg iets te onduidelijk.
    :)
     
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mja, verder kan ik je ook niet helpen, heb de game niet eens :) Ik lees hier alleen maar mee :p
     
  10. I ColoSsuZz I

    I ColoSsuZz I Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ook weer begonnen en gelijk stuk verder, al zit ik nu weer op een kut stuk haha
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Heb je de spreuken wel geleerd? Kijk bij "attune magic" bij het bonfire.

    Zit nu met mijn karakter in The Great Hollow, niet verrassend een gigantisch holle boom, waar je via allerlei boomstammen afdaalt naar de wortels en een ondergronds meer. Intussen lopen er diverse baselisken rond en zie je allerlei items (souls) liggen in je ooghoeken, maar hoe op die boomstronk te belanden zonder in de diepte te vallen. Gekkenwerk. :+
     
  12. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Als je de spells hebt gekocht, krijg je deze als item in je inventory te zien. Nu moet je naar een bonfire gaan om daar de optie Attune Magic te kiezen, en dan kan je 1 slot vullen (ligt eraan hoeveel slots je hebt, des te hoger je Attunement (een van je stats), des te meer slots je hebt) met de desbetreffende magic. Als je pyromancy wilt gebruiken, moet je dus bijvoorbeeld de Fireball op een slot zetten en dan ook de Pyromancy Flame gaan gebruiken (een wapen) Zonder de Pyromancy Flame kan je geen pyromancy gebruiken.

    Succes met Smough en Ornstein. Bij verre de meest irritante boss battle in Dark Souls. Als ik een tip mag geven, kan je het beste eerst voor Ornstein gaan. Die is in het begin erg snel, maar heeft weinig HP. Daarna hoef je alleen nog maar tegen Smough, die redelijk voorspelbare aanvallen heeft en traag is. Het enige is wel, de boss die je als laatste verslaat, daar kan je de armor van kopen later. Dus als je Smough als laatste verslaat, kan je zijn armor kopen bij Dohmnall of Zena, en vice versa. Ik zelf heb Ornstein als laatste verslagen, maar dat heeft me wel zo'n 300 scheldwoorden gekost en 4 uur. Vreselijk irritant die gozer.
     
  13. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Vicill en Zifnap

    Hartelijk dank. problem solved!;)
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ornsteinn en Smough verslagen, met de hulp van een saint speler. Ik dacht, ik ga een keer gebruik maken van deze feature in het spel en het werkte naadloos. Zit je dus bij een boss vast, dan wees dan niet te trots om een hulpje te summonen. Het helpt ontzettend tijdens de gevechten. Je moet er wel mens voor zijn (summonen en invaden werkt niet als je hollow bent).
     
  15. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Heb de game het weekend gespeeld bij een vriend..
    Ik heb hem nu toch zelf ook maar besteld..
    Ik weet nog steeds niet of het echt wat voor mij is maar dat merk ik dan wel;)
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik verwacht dat het wel jouw ding is, jou een beetje kennende. In het begin is het vooral even doorzetten en niet te snel opgeven. DS promoot niet de dood, maar overleving en slim reageren op encounters. En als je een loophole vindt waar je (mis)gebruik van kunt maken om jouw karakter een edge te geven, maak daar dan gebruik van. Het spel is zo gebouwd dat je daarvoor de ruimte krijgt. DS is een onzettend sfeervolle, dark gothic, dungeon crawler en één van de meest verrassende games van 2011.
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2012
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Denk ook wel dat jij er heel veel plezier aan kan hebben. Het is niet zoals DMC dat de combat heel , heel uitgebreid is maar het is toch wel heel erg skillful. Je kan er door oefening en timing gewoon langzaam aan steeds beter in worden.

    Ik moet eigenlijk gewoon weer een keer overnieuw beginnen. Dark souls veel te kort gespeeld door alle andere games maar nu de drukte weer over is trekt de game weer enorm
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik? Ja, ik heb enorm veel plezier van het spel. :9

    Het brengt weer een stukje verwondering terug dat ik vaak niet meer heb bij veel games. Welk dodelijk gevaar zou daar om de hoek liggen? En welke wereld achter die witte poort? Verwondering en gevaar, dat is de wereld van DS.

    Ik zou DS zeker weer oppakken als ik jou was. Zoals je zelf al zegt wordt je zelf, door veel oefening, stukken beter. En het spel wordt ook gemakkelijker naarmate je verder komt. Je karakter wordt op een gegeven moment behoorlijk sterk (nooit onoverwinnelijk!) en dat werkt best bevrijdend!
     
  19. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Zeker nu de game maar 18 euro is bij zavvi.nl! Vorige week besteld, kannie wachten :)
     
  20. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    @Zifnap

    Wie heb je nu als laatste verslagen? (:
     

Deel Deze Pagina