Goed nieuws. Waar ik toch bang voor ben is dat deze game snel repetitief gaat worden... kijken hoe het zit met de demo.
SSX was in de basis toch altijd simpel? Hoe gaat die uitspraak ook alweer? 'easy to learn, hard to master' ofzo
@Dulle - dus iedereen kan online spelen, echter je credits worden alleen toegekend als je zo'n online pass hebt geredeemed? Rare gang van zaken, want wat interesseert de gemiddelde jantje die credits nou?
Precies. Normaal kun je zonder zo een pass helemaal niet online spelen, dus dit is helemaal awesome. (al wil ik wel die credits, maar ik koop het toch nieuw)
Tja, je betaalt voor Xbox Live, dan wil ik geen gezeik met andere online diensten. Bij NfS:HP had ik ook zo een pas, geen idee of ik die gebruikt heb of niet en wat het me gaf. Zal SSX in eerste instantie toch wel solo spelen. Wellicht dat ik later wat MP ga doen, maar dan kunnen die credits me ook gestolen worden.
Maar in dat persbericht staat iets van: we hebben lang gewerkt aan deze online service dus die willen we alleen verlenen aan gamers die betalen. Beetje dom want nou betalen ze alsnog niet omdat ze die credits niet hoeven. Ach, maakt mij niet uit. Koop de game toch nieuw.
Ik vind dit juist beter dan dat je helemaal niet online kan zonder die pass. Als ze dit nou voortaan bij elke game doen die een online pass heeft: zonder die pass kun je wel online, maar je ontvangt geen punten/credits/whatever zonder die pass. Als je die pass claimt, dan ontvang je al je opgespaarde punten.
Voor ons gamers is dit uiteraard beter. Wil je de volledige online ervaring met puntjes en leaderboards - betaal je de 10 voor de online pass. Wil je dat niet, dan kan je alsnog lekker online gamen, maar dan zonder de punten en leaderboards. Prima deal voor ons gamers. Waar het mij echter om ging is de, in mijn ogen, domme beslissing van EA. Die zeggen namelijk dat ze alleen betalende gamers op hun servers willen en op deze manier lopen ze alsnog inkomsten mis omdat men toch wel online kan gamen. Als ze het helemaal geblokkeerd zouden hebben zouden ze er veel meer aan verdienen, zou je denken. Maar voor ons gamers is het zo een prima oplossing inderdaad.
En dan hoef je de 10$ niet eens te betalen als je de game nieuw koopt. Verkoop/ruil je hem met gebruikte key, dan kan iemand anders voor 10$ een nieuwe pass kopen, mocht die dat willen.
Het lijkt me gewoon veel beter die hele zooi gewoon zo af te schaffen. Dan maken ze DLC maar wat duurder, maar 1200 MP voor een gemiddelde online pass is van de zotte. Je zult dan ook nog maar gek van bijvoorbeeld map packs zijn en je kunt je spaarcenten gedag zeggen. Die online passes zijn hoe dan ook in mijn ogen ordinaire geldklopperij.
Tja, ben sowieso geen fan van DLC. Je betaald voor Live, een hoop voor de game en ondertussen krijg je steeds meer kale games, waarbij je evenveel geld uit kan geven aan kleine updates en extra's etc. Koop zelden digitale content en daar zal niet snel verandering in komen.
Games met DLC wacht ik meestal tot er een 'complete' versie uitkomt die alle DLC gewoon standaard heeft, of ik sla zo'n game gewoon helemaal over. Ik wil best 50 euro voor een game betalen, maar dan wil ik wel gewoon de complete game hebben, en niet dat er 3 minuten na de launch van een game al DLC online staat waar je extra voor moet dokken. Het is misselijkmakend, de hebberigheid van publishers/developers deze generatie. Je moet ook wel een ongelooflijk grote fan of randdebiel zijn als je bijvoorbeeld straks Street Fighter vs. Tekken gaat kopen voor de volle prijs, terwijl je nu al weet dat Capcom weer met een hele lading DLC zal gaan komen en over een jaar er een nieuwe release is met alle DLC content (en meer) inbegrepen, voor een lagere prijs.
Nou stel je voor zeg dat je een game die je graag wil hebben voor de volle prijs koopt.... Dan moet je inderdaad wel een randdebiel zijn....
Bij GoW3 kon je ook gelijk een pass kopen voor korting van aankomende packs. C'mon, geef gewoon gelijk die content. Zeker mappen uit vorig deel weer voor 10e aanbieden is not done. Maar goed, gaat zo weer iets te veel off-topic.