Dat is een lastige vraag Powerslave. Ik denk dat het spel goed zonder guide te spelen is. Persoonlijk zou ik wel de Dark Souls Wiki bij de hand houden, just in case. Er zit veel in het spel (verstopt), dus er valt veel te ontdekken. Zelf maak ik wel af en toe van die pagina gebruik om o.a. wapen stats te vergelijken. Dark Souls spelers geven elkaar over het algemeen veel hints, omdat het spel toch al voldoende lastig is. Er is dus zeker een "je hoort er bij" community gevoel. Ik zou daarvan gebruik maken, naast het hintsysteem in het spel (korte handgescheven boodschappen door spelers zelf) en natuurlijk de saints, andere spelers die jou tijdelijk in phantom vorm hun diensten aanbieden o.a. om bosses te verslaan. Een guide is een goede keuze bij dit soort games, maar ik zou daar pas echt aan beginnen tijdens een tweede playthrough. Het is veel spannender eerst zelf dingen te ontdekken en ja... op je bek te gaan. Vallen en opstaan hoort in de filisofie van deze game thuis. De gameplay van DS is daar ook op ingesteld.
Ik zal eens kijken of ik binnenkort ook meer hints & tips over deze game kan geven. Ben inmiddels soullevel 70 ruim gepasseerd, dus behoorlijk ver in het spel. Toen deze game released werd heb ik het relatief weinig gespeeld omdat ik toen nog met andere games bezig was, maar nu heb ik veel tijd voor DS en maak ook snel progressie. De game houdt mij nu 100% bezig.
@Kirimo: ja, er zijn ook gebieden die... hoopvol zijn. Niet zozeer kleurrijk, maar sommige gebieden baden wel in het licht. Letterlijk en figuurlijk voelt dat hemels aan, wanneer je uit de donkere krochten van een of andere dungeon ontsnapt.
Laatst bewerkt: 1 feb 2012