[XOne] Dark Souls

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 1 feb 2011.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Gisteren The Great Hollow en Ash Lake gedaan. De hydra daar was goed te doen (zelfde aanpak als daarvoor) en ben nu in de Catacombs. Gelukkig had ik al vroeg in het spel een holy zwaard gevonden, dus echt veel problemen heb ik daar nog niet gehad... behalve dat mijn game twee keer werd invade en ik twee keer tot pulp werd geslagen door een speler met betere equipment. Ik was nog bezig mijn weg te vinden in de Catacombs! Harde lessen af en toe in Dark Souls. :+

Man, deze game is echt sfeervol. Zoveel unieke assets! Love it.

2. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Haha.okee.
    Ik zal het wel zien als die binnenkomt.
    Hoop alleen niet dat die TE frustrerend is...

3. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Zie het als een uitdaging. DMC was ook uitdagend qua gameplay en moeilijkheidsgraad (als je echt goed wilde scoren tenminste), dit is niets anders.

4. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ligt eraan wat je frusterend vind, zoals al vaker gezegd ga je 99,99% van de keren af door eigen falen. Dit kan zijn geen ervaring, te gehaast iets doen etc maar vrijwel altijd door je eigen fouten ( echter leer je heel snel, daar zorgt deze aanpak wel voor ). Ik persoonlijk ervaar dit niet als frusterend/irri.

5. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Daarom trekt deze game me zo.. de moeilijkheidsgraad!
    Net zoals vroeger heerlijk!

Daarom ben ik nog steeds een trouw fan van de eerste ninja gaiden op de xbox.

Toch vind ik wel dat je als "nieuweling" wel erg in het diepe word gegooit en soms echt niet weet hoe of wat.
    Daar had voor mij persoonlijk wel iets meer uitleg gemogen,vooral in het begin.

Ook lees je op verschillende fora dat veel mensen soms geen flauw idee hebben waar ze naar toe moeten omdat de wereld best complex in elkaar zit.

Dat is ook een beetje de reden waarom ik de Strategy guide gekocht heb.
    En uiteraard ook omdat ik gewoon zoveel mogelijk uit de game wil halen.

Hoop dat er in de toekomst meer van dit soort games uitkomen die je MOET leren spelen om verder te komen.

Iemand van jullie vroeger toevallig maximo op de PS2 gespeeld?

Ook zon heerlijk moeilijke game!

Laatst bewerkt: 31 jan 2012
  6. norwest

norwest Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is misschien interessant voor andere mensen die nog geen guide hebben besteld. Ik heb het via bol.com besteld. Ik kreeg hem binnen paar dagen binnen. Erg snel, want ik dacht dat ik paar weken moest wachten.

Laatst bewerkt: 31 jan 2012
  7. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Bij bol.com staat niet meer leverbaar.
    Ik heb em nog gelukkig bij gamemania Rdam kunnen bemachtigen.

8. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Hij is ook bij de GM erg lastig leverbaar. Gelukkig heb ik m'n nog in me handen kunnen krijgen. Erg handige guide!

Maar naast de official guide is darksouls.wikidot.com ook gewoon een erg goeie wiki om te gebruiken. Bovendien blijft die wat meer up to date met veranderingen in updates. Dat gebeurt niet in het boek, obviously.

9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb hem nog steeds niet gekocht en weet ook niet of ik er ooit nog aan toekom, maar dit houdt me ook tegen. Dat is geen RPG, maar een action game en dan nog ook van the unforgiving type ook nog ...

10. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Het is wel degelijk een RPG. Want t draait grootendeels om het levelen en het verzamelen van de loot in de game. Daarnaast komt de lastige actie om de hoek kijken natuurlijk.

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Inderdaad, dit is gewoon een rasechte dungeon crawler en heeft meer gemeenschappelijk met DKS, Amalur en Skyrim dan sommigen durven toe te geven. DS op basis van een vooroordeel afdoen als een action game is de game ruimschoots tekort doen.

12. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet deze DS nog steeds verder spelen, maar als ik zover ben dan start ik overnieuw (was toch nog maar in het begin) !

Maar eerst nog volop gekochte games spelen (heb gisteren niet kunnen laten om Castlevania Lords of Shadow te kopen :p ) ... zoals Skyrim, Risen (nog steeds niet uitgespeeld), Two Words II (ook nog steeds niet écht begonnen), enz .. en dat terwijl ik het niet kan nalaten om DKS wederom te herspelen ... want hoe meer ik DKS speel hoe toffer ik die vind !

Ik begin er sterk over te denken héél selectief te worden in de aankoop ... en ook enkele games weer te verkopen (zoals Arcania, Risen, Two Worlds II, Oblivion, ...) die ik toch nooit ga (uit)spelen (vrees ik sterk!) ...

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    herkenbaar 'probleem'. Al houdt dat voor mij in dat ik deze gen ws geen spellen meer kan kopen omdat ik nog zoveel toptitels op de plank heb liggen :+

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    herkenbaar. ik zou inderdaad ook selectiever worden, dat geeft je ook meer rust. oblivion zou ik naar achter schuiven omdat je ook al skyrim speelt. dks geb je toch al een keer uitgespeeld? arcania gothic 3 en two worlds 2 zijn gewoon niet zulke goede games imo.

Laatst bewerkt: 1 feb 2012
  15. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Oblivion ga ik zeker verkopen en later Skyrim ook (vrees ik).
    Ik moet nu toch toegeven/vaststellen dat de TES games niet écht mijn ding zijn en het nooit zullen worden (vrees ik) ... op de een of andere manier kunnen ze maar tijdelijk mijn aandacht vasthouden en hebben andere games een grotere aantrekkingskracht op mij ... waarmee ik NIET zeg dat Skyrim niet goed is, in tegendeel ! Ik geloof dat ik Skyrim wél zeker minstens 1 keer wil uitspelen (main quest!) ... en me dan daarop fixeer zodat ik niet honderden uren bezig ben hahaha ...
    Ik ga selectiever worden ... RPG's koop & speel ik tenslotte graag vanwege hun herspeelbaarheid en in dat opzicht ben ik heel lang zoet met 1 RPG !

Ik moet van de eerste keer een goed gevoel hebben als ik veel over de game heb gelezen/gezien ... en dan zit het voor 95% van de tijd goed ...

Ik denk dat ik ook eens ga zoeken naar de Guide voor DS ... misschien dat me dat weer kan motiveren om DS weer op te pakken ...
    Weet je, DS geeft o zo donkere sfeer, letterlijk ook erg donker ! ...
    Zijn er ook wat lichtere (vrolijkere/kleurrijkere?) omgevingen in DS ?

16. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Heb je echt zn Guide nodig voor DS?
    Want ik baal dat ik hem nergens meer kan krijgen..
    heb ook geen zin om steeds op internet te kijken waar ik heen zou moeten..
    Of is het wel te doen zonder een Guide?
    Zo te lezen niet namelijk..:)

17. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik persoonlijk denk niet dat zo'n Guide écht nodig is en dat het ZELF mogen ontdekken van alles secrets etc wél meer voldoening kan geven (in mijn geval toch) dan het opzoeken van die info op internet of in een Guide.
    Maar op de één of andere manier is zo'n Guide ook wel een leuk hebbeding haha ... al is het maar omdat ik graag lees en iets heb met boeken LOL ...
    Denk ook dat een Guide je veel tijd kan besparen tijdens het gamen. Maar heel zeker weet ik dat niet ...

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat is een lastige vraag Powerslave. Ik denk dat het spel goed zonder guide te spelen is. Persoonlijk zou ik wel de Dark Souls Wiki bij de hand houden, just in case. Er zit veel in het spel (verstopt), dus er valt veel te ontdekken. Zelf maak ik wel af en toe van die pagina gebruik om o.a. wapen stats te vergelijken. Dark Souls spelers geven elkaar over het algemeen veel hints, omdat het spel toch al voldoende lastig is. Er is dus zeker een "je hoort er bij" community gevoel. Ik zou daarvan gebruik maken, naast het hintsysteem in het spel (korte handgescheven boodschappen door spelers zelf) en natuurlijk de saints, andere spelers die jou tijdelijk in phantom vorm hun diensten aanbieden o.a. om bosses te verslaan. Een guide is een goede keuze bij dit soort games, maar ik zou daar pas echt aan beginnen tijdens een tweede playthrough. Het is veel spannender eerst zelf dingen te ontdekken en ja... op je bek te gaan. Vallen en opstaan hoort in de filisofie van deze game thuis. De gameplay van DS is daar ook op ingesteld.

Ik zal eens kijken of ik binnenkort ook meer hints & tips over deze game kan geven. Ben inmiddels soullevel 70 ruim gepasseerd, dus behoorlijk ver in het spel. Toen deze game released werd heb ik het relatief weinig gespeeld omdat ik toen nog met andere games bezig was, maar nu heb ik veel tijd voor DS en maak ook snel progressie. De game houdt mij nu 100% bezig. :thumbs:

@Kirimo: ja, er zijn ook gebieden die... hoopvol zijn. Niet zozeer kleurrijk, maar sommige gebieden baden wel in het licht. Letterlijk en figuurlijk voelt dat hemels aan, wanneer je uit de donkere krochten van een of andere dungeon ontsnapt.

Laatst bewerkt: 1 feb 2012
  19. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Vrolijk en kleurrijk hoort niet echt bij Dark Souls. Alles is grimmy en donker en voor een reden. Het is geen pretje om er te zijn. Er is een (groot) gebied die wel lichter en vrolijker is, en dat was wel erg gaaf voor de afwisseling soms, maar het had niet hetzelfde gevoel als dat je door de dungeons en andere bizarre donkere omgevingen liep.

20. SamuraiPizzaDog

SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

Leuk Bevonden:
    1
    Naah ik word toch een partijtje afgemaakt door die kutvlinder ! En als ik net het bos inkom is er een grote deur met een blauwe dop erop, ik had me scherm op een of andere manier gedraaid dat ik erachter kon koekeloere en zag een savepoint.. Hoe kom ik daar?

Deel Deze Pagina