[XOne] Kingdoms of Amalur: Reckoning

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 7 mrt 2011.

1. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Ja... Ik volgens mij ook wel, maar hou Dragons Dogma nog even op de radar. In Amalur krijg ik steeds meer zin. Verhalen die ik erover lees zijn zeer positief en ik geloof dat de plannen groots zijn voor deze francise, daar moet ik natuurlijk vanaf het begin bij zijn ;)

2. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Same here,
    ik zit zowat met hetzelfde gevoel als Gakkie :)
    Alle RPG's die er iet of wat goed uitzien moeten getest worden :+
    RPG's for the win!

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    De laatste paar jaar aan het einde vette RPG's en nu krijgen we ze ook aan het begin van het jaar. Inderdaad heerlijk! _O_

4. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Wat dat betreft heb ik nooit spijt gehad van de 360. Genoeg lekkere RPG's om te spelen en zeker niet allemaal dumb down PC versies. En ik vind het heerlijk spelen op TV met controller ...

5. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Same here ;)

Ik was het ook spuugzat om telkens weer te moeten vaststellen dat mijn PC de game die ik wilde kopen niet zou aankunnen .. weeral upgraden ...

Xbox : koop spel, (installeer zo nodig), Xbox op en hup daar gaan we ... altijd erg snel en vlot ! :)

6. JorgenSmit

JorgenSmit God's gift

Leuk Bevonden:
    0
  7. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Na het zien van de launch trailer kan het mij niet snel genoeg 7 februari worden _O_

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, officieel komt hij hier pas de 10e. Maar ik hoop er ook op dat de shops hem al eerder hebben en eerder verzenden ...

9. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Ik hoop het ook. Bij mij staat dat ie dat hij uitkomt op de 9e maar ik heb er absoluut geen problemen mee dat ze hem 2 dagen eerder afleveren :)

10. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Launchtrailer is echt _O_
    Wel jammer dat ze die Fateweaver knakker (uit de demo) in het begin laten praten want als ik de demo niet had gespeeld had ik gedacht dat dat jouw hero was, want hij zegt:
    We are no longer slaves to the whims of fate
    I will fight
    And if I die, I die knowing that I've made a choice

Dat klinkt mij toch wel in de oren als een Player Character... jammer. Maar verder is die trailer geweldig!

11. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    lijkt me vet, is ie al uit eigenlijk??

12. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Lees eens 3 posts boven je.

13. dantiney

dantiney Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben nog erg aan het twijfelen, Deze titel of de nieuwe Final Fantasy, of misschien toch maar Dark Souls? Moet zeggen dat ik zeer verrast was na het spelen van de demo, maar hoop van de ene kant niet dat het TEVEEL op Skyrim gaat lijken wat me al een beetje opviel in de demo.

14. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Hm, ik kreeg eigenlijk helemaal geen Skyrim vibe tijdens de demo. Wat liet je eraan denken? Buiten dat het beide RPG's in een fantasy wereld zijn. :p

15. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Inderdaad, dit lijkt niet bepaald op Skyrim, heel andere setting/style/gameplay. Grafisch een beetje opgepoetste WoW, action combat systeem, wel non lineair en open wereld. Quest systeem beetje MMO like ...

En DS en FFXIII-2 zijn ook weer heel anders. Eigenlijk noem je vier games de elk echt heel verschillend zijn, en alleen gemeen hebben dat ze onder de hoofdnoemer RPG vallen ...

Laatst bewerkt: 2 feb 2012
  16. dantiney

dantiney Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste; qua graphics lijkt Amalur bijzonder veel op World of Warcraft. Qua indeling van je vaardigheden en attributen lijkt het spel op Skyrim. Qua opzet en dialogen lijkt het spel op Dragon Age en qua omgevingen lijkt het op Fable.

Maargoed, vraag me nog echt af met welke van de 3 ik het meest plezier ga krijgen. Blijft een dilemma, vooral omdat FF nu al in de winkel ligt en ik elke dag twijfel bij het stoplicht naar huis, links naar de gameshop of toch maar rechts naar huis en wachten op Kingdoms of Amalur ;)

Laatst bewerkt: 2 feb 2012
  17. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Hangt er ook vanaf hoe belangrijk je een verhaal vindt.
    Met FF XIII-2 heb je waarschijnlijk een goed verhaal, en met Dark Souls heb je meer een Dungeon Crawler en een duistere sfeer, FF is denk ik een mix tussen happy/dark en Amalur is wat vrolijker...

18. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Qua graphics, yes, maar het verhaal en de lore zijn behoorlijk grimmig :)

19. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Combinatie is altijd goed. Ik heb het ook wel gemerkt aan WoW en Two Worlds en DKS ook wel. Je hebt eigenlijks vette coole werelden en settings, maar als je een grot in gaat om een deel of een deel van het verhaal te doen, dan kan het omslaan. Je moet een mix van beide hebben is mijn idee, maar het is aan de developer om daar het beste van te maken. Ik haat dat eigenlijks aan de wereld van Skyrim. Veel te donker, grijs en grimmig. Ik zal altijd meer uren blijven houden in Oblivion dan in zijn opvolger. Ik hoop dan ook dat Amalur niet teleur gaat stellen. Wellicht dat die nog het aantal uren van mijn Mass Effect I tijd gaat verbreken.

Dat vind ik altijd zo leuk aan RPG's. Ik zit altijd te wachten tot er eentje uit komt die nog weer meer indruk op je maakt dan zijn voorganger of vergelijkbaar materiaal. Het blijft leuk om bij RPG's gewoon een beetje zelf te fantaseren, dat is in mijn ogen ook het idee van een goed rollenspel. :thumbs:

Laatst bewerkt: 3 feb 2012
  20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689

Deel Deze Pagina