Geachte lezer,
Graag wil ik een game pc kopen (of samenstellen) echter is mijn kennis hierover zeer beperkt. Ik heb op tweakers.net proberen uit te zoeken wat goede onderdelen zijn en wat je zoal nodig hebt maar ik heb totaal geen idee welke merken en onderdelen met elkaar compatibel zijn en hoe de prijs/kwaliteit verhouding is. Ik heb me dan ook nog nooit echt in het computer circuit begeven. Wat ik ervan begrijp is dat het voordeliger is om zelf alles samen te stellen dan het kant en klaar in de winkel te kopen. Van performance schema's zoals hier in de startpagina word ik niet veel wijzer, ik krijg er alleen maar hoofdpijn van. Ik hoop van harte dat jullie me kunnen helpen.
Mijn budget is 1500 euro maar het liefst minder dan 1000 euro, dit is inclusief muis en toetsenbord.
Deze PC wil ik graag gebruiken voor games en internet. Ik wil er graag zonder problemen een film op kunnen kijken in full HD hetzij een gedownloade film of bijvoorbeeld een trailer op xbw of youtube. Met de laptop die ik nu heb lukt het me niet zonder lag en buffer tijden een film te kijken door een oude verlepte netwerk kaart waardoor de verbinding minimaal is. Ik heb geen dvd branders of randapparatuur nodig, één disc drive en meerdere aansluitingen voor USB zijn genoeg. Ik heb ook geen harde schijf nodig met veel opslag capaciteit aangezien ik momenteel van de 120 GB ook maar +- 30 GB gebruik. Alhoewel het me handig lijkt om een HDD te hebben van 1 TB om zo alle games te installeren en films en muziek op te slaan. Als ik nu een film heb gezien dan verwijder ik hem meestal gelijk dit zal met een grotere harde schijf niet nodig zijn. Tevens ga ik er geen video bewerking of dergelijke technieken op gebruiken.
Ik heb al jaren niet meer op de PC games gespeeld maar was vroeger helemaal gek op Red alert 2 en de command and conquer serie. De bedoeling is dan ook dat games als Starcraft 2 of Supreme commander er moeiteloos op kunnen draaien op de hoogste settings. Ik wil vooral strategie games gaan spelen maar shooters en dergelijke moeten er ook op kunnen. Eigenlijk de games die ik nu voor de xbox koop wil ik voor de Pc gaan kopen. Het probleem is dat er op de xbox vrijwel geen strategie games zijn en ik dat nou toch juist het mooiste en gaafste genre vind. Ik wil er toch graag een paar jaar mee vooruit kunnen zonder upgrades. Dus kort samengevat een pc die de nieuwste games moeiteloos op hoogste settings aan kan.
Ik heb al een Tv scherm waarop ik eventueel deze PC op kan aansluiten. verder heb ik al een Logitech z5500 en een headset. Het enige wat ik nog mis is een comfortabele muis en toetsenbord. Het is toch mogelijk om een optische kabel in de pc te pluggen en zo surround sound te creëren of heb je hier andere kabels/ instellingen geluidskaart voor nodig?
Verder heb ik geen onderdelen om te gebruiken van mijn oude PC, momenteel heb ik een laptop waarmee ik op internet kan en administratie en dergelijke mee kan doen.
Ik hoop voldoende informatie te hebben gegeven zodat iemand mij kan helpen. Bij voorbaat dank.
Laatst bewerkt: 14 feb 2012