Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Daar is dit systeem meer dan geschikt voor.
    Je zult alle huidige games gewoon op prima kwaliteit kunnen spelen alleen spellen als BF3 zul je op medium, miss paar dingen high op uitkomen.
    Je kan voor 50 euro meer een HD6950 2GB aanschaffen, dan zul je ook BF3 op high kunnen spelen maar gezien dit wel direct het extreemste spel op het moment is, en gamen niet je prio heeft kan je zeggen ik hou dat geld lekker in m'n zak. Met beide kaarten zul je nog zeker 2 jaar voort kunnen.

    Voor het geheugen zou ik ervoor kiezen om voor 2x 4gb te nemen. Zo zul je 2 slots openhouden mocht de 8gb niet genoeg blijken te zijn waardoor de upgrade naar 12 of 16gb zo gemaakt is.
    Let er trouwens wel op dat die prijs excl. Windows is!
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2012
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Bedankt Flix! Ga ik gewoon voor de 1GB versie.

    Nog een vraagje; Passen de onderdelen ook in deze kast? Vind 'm er wat mooier uitzien en wat ik zo lees zit er ook een soort van geluid dempend materiaal in. Vind het belangrijk dat ik geen windturbine onder m'n bureau heb staan :p
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ja hoor dat moet geen probleem zijn. Het moederbord is gewoon van ATX formaat en voor zover ik weet is de videokaart ook niet gigantisch groot.
     
  4. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Top, thanks! Van het weekend maar eens bestellen! :)
     
  5. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Gaat prima in die kast passen.
    Heb ook die kast erbij gedaan ivm het budget.
    Als je toch 70 euro voor een case wilt uitgeven kan ik je deze echt aanraden!
    Deze heb ik onlangs ook aangeschaft en verbaasde me echt over de kwaliteit v/d case. Echt een topcase met goede cooling en de bouwkwaliteit is superb voor die prijs.
    Enige minpuntje is de 200mm fan aan de voorkant. Deze is wel hoorbaar als het verder stil is in de omgeving waar deze staat, maar zodra er een ander geluid in de omgeving(als je bv muziek opzet, of film kijkt) dan hoor je er niets meer van.

    Anyhow, ff een vraagje voor jullie.
    Ik sta op punt maar eens een soundcard te kopen om weer fatsoenlijk te kunnen bf3-en.
    Nu ga ik gewoon een simpel kaartje van 10-20 euro kopen.
    Wat ik me afvraag, gezien ik de onboard uiteraard uitschakel, kan ik de ingang aan de voorkant van m'n case dan nog wel gebruiken?
     
  6. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Nee, tenzij je het frontpanel aan je audiokaart verbind. Vaak is dat wel mogelijk maar krijg je niet de benodigheden erbij, zeker niet bij de goedkopere kaartjes.
    Maakt zo'n goedkope kaart wel verschil met de onboard audio van tegenwoordig?
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb mijn front audio op mijn onboard geluidskaart en mijn boxen op mijn externe geluidskaart. Resultaat: muziek via de speakers en gamegeluid via headset :+
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik ben me aan het inlezen in nieuwe laptops, want wil toch wel wat nieuws gaan aanschaffen. Ik heb een review gevonden, waaruit ik iets niet helemaal begrijp. Wie kan het me uitleggen?

    Het gaat over de Asus N75SF-V2G-TZ064V. En om deze review: http://www.kieskeurig.nl/laptop/asus/n75sf-v2g-tz064v/reviews/969046/tluyt/5043971. En vooral dit fragment:

    Wat betekent dit precies? En is het inderdaad nuttig zelf een SSD te kopen en in te voeren? Hoe werkt dat precies?
     
  9. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Punt is, dat ik m'n omboard moet uitschakelen omdat die drivers in conflict liggen met bf3 wat voor crashes zorgt.
     
  10. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Als je een laptop gewend bent zal je er niets van merken. Maar naar huidige standaarden zijn alle HDD's eigenlijk langzaam, en 5400RPM is onder de harde schijven weer de langzaamste variant.

    Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen, maar het is zeker nuttig om er een SSD in te doen. Meestal is het niet zo moeilijk, hoewel het per laptop verschillend is. Wel is het een kostbare operatie, en je schijfruimte blijft een stuk beperkter. Bij sommige 17" modellen passen er 2 hardeschijven in de behuizing, in dat geval kan je simpelweg 1 HDD laten zitten voor opslag en in de andere slot een SSD doen.
     
  11. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Voordat je een neuwe koopt, ik had sinds vorige week eenzelfde probleem, eerst kreeg ik strepen (artifacts) op mijn scherm, waarna een paar dagen daarna ik geen beeld meer kreeg. Ik heb me videokaart uit elkaar gehaald (koeling eraf, gpu's schoongemaakt is een 3870x2) and hem 8 minuten op 200 graden in de oven gedaan en plots deed hij het weer, zonder strepen en doordat ik meteen alles had schoongmaakt een paar graden lager dan daarvoor. Het is in ieder geval het proberen waard lijkt mij, al heb ik zelf ook al een potje voor het geval nogmaals misgaat met me kaart 8)
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2012
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Wat betekent het, dat 't harde schijf langzaam is? Het overschrijven van data gaat dan langzamer, net als het openen van documenten vanaf de harde schijf?

    Als ik het goed begrijp heeft dit dus geen invloed op de prestaties van mijn laptop, wanneer ik aan het werk ben in bijvoorbeeld Adobe InDesign of wanneer ik een spel speel.

    Op dit naar verhouding langzame harde schijf na, is dit toch een vrij moderne en goede laptop?
     
  13. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Lagere RPM (toeren, dus hoe vaak ie per minuut ronddraait) betekent wel dat programma's en windows langzamer laden en dat documenten overschrijven ook langzamer gaat.
    Als niet alleen een ssd wil neem dan een 7200 rpm hardeschijf erbij.
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Het verschil tussen een 5400 of 7200rpm hardeschijf zal je in de praktijk niet of nauwelijks merken. Ik zou je daar niet druk om maken, het is gewoon wat je nu ook gewend bent van een harde schijf. Overigens, op Tweakers.net en Hardware.info staat er dat er een 7200rpm schijf in zit.
     
  15. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat klopt, het schrijven en lezen van data is relatief gezien langzaam, maar niet langzamer dan op andere pc's met een 5400RPM schijf. Deze zitten al sinds jaar in dag in laptops, het voordeel is namelijk dat ze weinig lawaai maken en energiezuinig zijn in tegenstelling tot 7200RPM.

    Bij programma's heeft het behalve de opstarttijd geen invloed op de prestaties, bij games zal je merken dat hij bij een snellere schijf kortere laadtijden heeft. Het verschil onderling tussen HDD's is echter niet gigantisch, het is niet zo dat je echt een programma als photoshop bij een 7200RPM schijf opeens in 5 seconden opstart ipv 15 met een 5400RPM, hier moet je eerder aan 14 en 15 seconden denken.

    De laptop zelf is inderdaad prima, moderne processor en videokaart en een flinke hoeveelheid RAM geheugen. Over een maand of 2 zal er echter wel een nieuwe serie processoren van intel komen die naar eigen zeggen tot 20% sneller zijn, dus als je nog kan wachten is het beter daar op te wachten. Houd er in dat geval wel rekening mee dat er in het begin vaak een run is op de laptops met die nieuwe technologie, waardoor ze de eerste week of 2 na introductie slecht(er) leverbaar zijn.
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Trouwens, die laptop is nergens te koop :+
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Over een maand of 2 weer 20% sneller. Maar het kan ook nog 4 maanden zijn? Ik hoef niet het beste van het beste en deze laptop, ziet er heel goed uit. Het is toch absoluut geen miskoop? En zo snel veroudert deze laptop ook niet, of wel?

    @Lenny-t: True, de variant met 500GB HDD is er nog wel. Alleen zit daar geen Blu-ray in, zie ik net. Bummer. En hij heeft ook 2Gig minder werkgeheugen! :eek: Noes.

    EDIT: Ik zie nu ook deze laptop: http://tweakers.net/pricewatch/296178/hp-pavilion-dv6-6b41ed.html#tab:info . Die is gelukkig nog wel verkrijgbaar. Is dit een goed alternatief voor die Asus 64V?
     
  18. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Of je neemt de 15" versie met 6gb geheugen maar wél de blu-ray speler.
    http://tweakers.net/pricewatch/286519/asus-n55sf-s1060v.html#tab:info
    Verder identiek.

    Hier een lijstje van laptops met een snelle i7 quad core processors:
    http://tinyurl.com/7gxnxdh

    De N53 en N73 serie van asus is ook aan te raden, maar die hebben allemaal geen blu-ray speler. Uit je vorige post maak ik op dat je dat dus wel graag wilt.
    De HP is verder wel vergelijkbaar inderdaad, ook een prima laptop. Verschillen die ik zo zie is dat de HP geen bluetooth heeft en geen blu-ray, in vergelijking met de laptop die ik net liet zien. De HP heeft dan weer 2gb extra geheugen en een vingerafdrukscanner. Die 2gb heb je niet per se nodig, op mijn gewone PC heb ik nog steeds genoeg aan 4gb, mijn laptop heeft 6gb en ook daar heb ik nooit de limiet bereikt. De vingerafdrukscanner is een leuke gimmick IMO, maar je kan sneller inloggen met een wachtwoord dan met je vingerafdruk. Heb het 1,5 jaar gebruikt op een oude laptop.

    Edit: Ok, volgens de website van HP heeft hij wel bluetooth.
    Er is trouwens ook een laptop advies topic, daar had dit eigenlijk in gemoeten 8)
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2012
  19. KU7J3N

    KU7J3N Knuffelbeer

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Geachte lezer,

    Graag wil ik een game pc kopen (of samenstellen) echter is mijn kennis hierover zeer beperkt. Ik heb op tweakers.net proberen uit te zoeken wat goede onderdelen zijn en wat je zoal nodig hebt maar ik heb totaal geen idee welke merken en onderdelen met elkaar compatibel zijn en hoe de prijs/kwaliteit verhouding is. Ik heb me dan ook nog nooit echt in het computer circuit begeven. Wat ik ervan begrijp is dat het voordeliger is om zelf alles samen te stellen dan het kant en klaar in de winkel te kopen. Van performance schema's zoals hier in de startpagina word ik niet veel wijzer, ik krijg er alleen maar hoofdpijn van. Ik hoop van harte dat jullie me kunnen helpen.

    Mijn budget is 1500 euro maar het liefst minder dan 1000 euro, dit is inclusief muis en toetsenbord.

    Deze PC wil ik graag gebruiken voor games en internet. Ik wil er graag zonder problemen een film op kunnen kijken in full HD hetzij een gedownloade film of bijvoorbeeld een trailer op xbw of youtube. Met de laptop die ik nu heb lukt het me niet zonder lag en buffer tijden een film te kijken door een oude verlepte netwerk kaart waardoor de verbinding minimaal is. Ik heb geen dvd branders of randapparatuur nodig, één disc drive en meerdere aansluitingen voor USB zijn genoeg. Ik heb ook geen harde schijf nodig met veel opslag capaciteit aangezien ik momenteel van de 120 GB ook maar +- 30 GB gebruik. Alhoewel het me handig lijkt om een HDD te hebben van 1 TB om zo alle games te installeren en films en muziek op te slaan. Als ik nu een film heb gezien dan verwijder ik hem meestal gelijk dit zal met een grotere harde schijf niet nodig zijn. Tevens ga ik er geen video bewerking of dergelijke technieken op gebruiken.

    Ik heb al jaren niet meer op de PC games gespeeld maar was vroeger helemaal gek op Red alert 2 en de command and conquer serie. De bedoeling is dan ook dat games als Starcraft 2 of Supreme commander er moeiteloos op kunnen draaien op de hoogste settings. Ik wil vooral strategie games gaan spelen maar shooters en dergelijke moeten er ook op kunnen. Eigenlijk de games die ik nu voor de xbox koop wil ik voor de Pc gaan kopen. Het probleem is dat er op de xbox vrijwel geen strategie games zijn en ik dat nou toch juist het mooiste en gaafste genre vind. Ik wil er toch graag een paar jaar mee vooruit kunnen zonder upgrades. Dus kort samengevat een pc die de nieuwste games moeiteloos op hoogste settings aan kan.

    Ik heb al een Tv scherm waarop ik eventueel deze PC op kan aansluiten. verder heb ik al een Logitech z5500 en een headset. Het enige wat ik nog mis is een comfortabele muis en toetsenbord. Het is toch mogelijk om een optische kabel in de pc te pluggen en zo surround sound te creëren of heb je hier andere kabels/ instellingen geluidskaart voor nodig?

    Verder heb ik geen onderdelen om te gebruiken van mijn oude PC, momenteel heb ik een laptop waarmee ik op internet kan en administratie en dergelijke mee kan doen.

    Ik hoop voldoende informatie te hebben gegeven zodat iemand mij kan helpen. Bij voorbaat dank.
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2012
  20. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Gebruik de kennis van deze 2 pagina's.

    http://nl.hardware.info/pcadvies/777/all-round-deluxe-pc---januari-2012

    en

    http://nl.hardware.info/pcadvies/780/game-pc---februari-2012

    De voedingen zijn dure versies hier zou je een goedkopere voor kunnen nemen, wel met evenveel watt natuurlijk. Bij de game PC hebben ze een dure videokaart gekozen van meer dan 500eu maar voor jouw zou een Raddeon 6950 (200eu) prima zijn. Wanneer je de headset eraf haalt en op een paar dingen bezuinigt kan je prima de game PC als basis nemen.

    Je geeft aan dat je een TV scherm wilt gebruiken om te gamen? Dit kan maar houd er rekening mee dat een TV scherm veel aan na-bewerking doet waardoor je "lag" kan ondervinden wanneer je met je muis over het scherm gaat.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina