[XOne] Final Fantasy XIII-2

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 18 jan 2011.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Je moet ook een multi-heal paradigm hebben. 1 turn alle characters als healer en je kan weer aan de slag. :cool:

2. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de info,heb de demo maar 2 min gespeeld.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dan nog liep ik altijd te kloten je kan je atb niet opsplitsen in het healen van verschillende karakters, dus je moet of meerdere mensen healen of afbreken met driehoekje (ps:cool:. Daarnaast werkt samen healen met de computer ook niet, zovaak healde ik dan dezelfde persoon als de computer en ging een ander alsnog dood.

2x heal en 1x commando :)

4. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    lol krijg net een smsje dat ik em opmaghalen
    terug naar de gamemania ^^

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Kan ook. Ik heb de meeste combinaties wel custom ingesteld, zodat je supersnel kan switchen, mocht dat toch nodig zijn. 3x Ravager bijvoorbeeld afwisselend met combinatie tussen ravagers en commandos werkt weer supersnel voor het staggeren, etc.

6. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Dit hebben ze beetje aangepast in FF13-2, je kan namelijk niet alleen je paradigms ( dus de jobs/rollen combinatie ) instellen, je kan ze ook customizen. Denk hierbij aan npc's die zich focussen op 1 tegenstanders, meerdere tegenstanders etc. Heb dit echter nog niet getest, zag het wel voorbij komen in een tutorial. Je kan dus van 1 paradigm ( bijv Ravager - Commando - Sentinel om maar een voorbeeld te noemen) verschillende combinaties maken met wel dezelfde rollen maar verschillen in hoe de personages reageren.

7. Merliin

Merliin Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Kreeg ook rond half 1 berichtje, heb net m'n limited collectors edition opgehaald.
    Kon de Chrystal Edition helaas al niet meer pre-orderen ( 2 maand geleden ofzo )

Heb de LE Guide besteld op bol.com, nog geen mail gehad dat ze hem hebben verzonden... Iemand anders ook daar besteld ?

8. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zit nu toch al een goede 3 uur ver in de game en man wat is dit een topper.
    Al wat de vorige game slecht deed doet het hier gewoon goed.
    echt minpuntjes heb ik nog niet op te noemen.
    Ben ook nog niet zo ver in de game.

Enkel dat de graphics wat minder zijn is best wel jammer.
    Het valt niet in elke scene op maar soms zie je toch wel wat vuiligheid in de scenes.

9. Mac Chickgun

Mac Chickgun Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als ik jullie was zal ik zodra het mogelijk is alle speciale rollen leren voor je characters. Zoals nu heb ik echt een saboteur nodig, maar geen 1 van mijn monsters zijn dat en mijn characters hebben die rol nog niet geunlocked....ben daardoor een beetje aan het grinden geraakt omdat ik niet verder kan in de storymode zonder saboteur... :{

10. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een monster gemaand dendrobium die kan wel saboteur.
    Heb hem in het eerste stadje unlocked.

11. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Haha echt hoe anders kun je een game beleven. :+ In mijn ogen maakte de AI juist vaak debiele keuzes, zoals op het moment dat je HP groen is, maar 1 ATB balkje gebruiken enzo, terwijl ik vaak tegen enemies zat die de boel in 1 move kunnen slopen.

Deed hetzelfde als Modder. Even gas geven met Med-Med-Med en weer verder knallen. Het is ook handig als je tegen monsters zit die zowel schade als status effects doen. Vaak weet je na een tijdje wel wat de AI als eerste gaat doen in de medic role, zodat jij zelf gelijk het andere deel kunt opvangen om zo sneller weer een offensive paradigm te kunnen pakken.

12. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Met deel 1 deed ik het ook zo. Drie keer Med indien nodig en verder wisselen tussen snel staggeren en veel damage paradigms

13. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik gebruikte FF13 meestal maar 1 healer icm een sentinel. Sentinel vangt zowat alle klappen op zodat je aan 1 healer wel voldoende hebt. 3e character gebruik ik dan meestal om mijn staggermeter vol te houden of om wat buffs/debuffs te doen. 3 healers werkt natuurlijk ook maar er zijn meerdere opties als je de verschillende jobs goed inzet.

Heb nu een aantal portals open en ben een redelijk stuk op weg. Vind de battles een stuk interessanter en leuker geworden, ondanks dat de aanpassingen minimaal zijn. Het switchen tussen paradigms gaat echt lekker vloeiend nu en doordat je redelijk snel al wat monsters hebt kun je erg veel variaties maken en veel van strategie switchen. Je kan bv 3 monsters selcteren en die 3 kan je dan weer mixen in de paradigms. Je hebt dus altijd de 2 hoofdpersonages maar kan in principe 3 verschillende monsters gebruiken tijdens het gevecht ( de 3 die je dus geselecteerd hebt uit alle beschikbare monsters, in totaal zijn er volgens mij meer dan 100 monsters die je kunt vangen/inzetten, geloof zelfs 150 ) .

De side quests vond ik in eerste instantie vrij lame maar ook die zijn nu al een stuk interessanter. De eerste quest die ik kreeg was een get item and deliver questje wat niks voorstelde, waardoor ik al snel het gevoel had dat als de rest ook zo was het niet veel ging toevoegen. Nu heb ik echter een quest waarbij je, zonder teveel te spoilen, een item moet bemachtigen waarvoor ik door de tijd moet gaan reizen. Als ze dit in de loop van het spel nog verder uitwerken dan wordt het wel leuk om die side quests te gaan doen.

Wat ook wel tof is is dat je een bepaald gebied/tijdzone kan verlaten, om vervolgens ergens anders heen te gaan en wanneer je weer terug gaat je op hetzelfde punt verder kan. Zo is het mogelijk om het verhaal op elk tijdstip te onderbreken om wat anders te gaan doen.

Verder ben ik naar het collisseum gegaan aangezien ik de preorder DLC heb. Collisseum vond ik wel erg tof gedaan, de gastheer is wel een interessant character imo haha. Het gevecht tegen Omega was iets minder. Je krijgt een toffe aankondiging van de eindbaas waartegen je het gaat opnemen. Het gevecht zelf eindigde echter na 1 hit van Omega, ik was ook nog steeds een erg laag level en wilde het gewoon even testen....kansloos echter haha. Maar een erg leuke toevoeging voor later, erg tof gedaan.

Eerste DLC volgende week, lightning en nog iemand, en in de toekomst volgen er nog meer van deze DLC's ( hopelijk o.a. een aantal badass bazen uit de vorige delen ). Las trouwens ook dat Square-Enix de naam FinalFantasyXIII-3.com heeft vastgelegd en als FFXIII-2 een voorbode is dan mag die van mij beslist gemaakt worden.

Laatst bewerkt: 2 feb 2012
  14. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    ^Goed nieuws en leuk stukkie. Heb em net gekocht, alleen van t weekend pas tijd om te spelen. Ben erg benieuwd.

15. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn exemplaar was eergisteren al verzonden. Echter heb ik hem nog steeds niet binnen. Bart Smit is volgens mij echt streng wat betreft release data:mad:
    Dan maar morgenavond spelen :)

16. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Internetbestellingen komen vrijwel altijd later. Tenminste als er een bepaalde release datum is, dan worden games verzonden in overeenstemming met die datum. Echter gebeurt het vaak zat dat die embargo's al na 10 minuten worden verbroken, zodat de game in winkels al gewoon te koop is. Bestellingen zullen echter ook nog verzonden moeten worden en dan gaat er weer een dag overheen.

Voorbeeld van FFXIII-2: release = 03-02 = Post wordt verzonden op 02-02 (normaal gesproken, want ik zie dat je status eergister al op verzonden stond) en je hebt de game op release in huis. De meeste winkels hebben alleen de voorraad al een paar dagen van te voren binnen en kunnen bij emargoschendingen dus snel handelen en de game in de winkel pleuren.

Om deze reden bestel ik nooit games online. Als ik een game graag snel wil hebben, heb ik geen zin om zowel op het verzenden van de aanbieder, als op de bezorger te wachten :cool:

17. thanick

thanick Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe besteden jullie je punten in t crystarium??
    Tot nu toe loop ik het maar een beetje te verdelen...

Snap eig niet echt goed nog hoe t precies in zn werking gaat :)
    Iemand die t even handig kan neerzetten? :)

18. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    The Crystarium system returns in Final Fantasy XIII-2 as the stat and ability growth system for Serah and Noel, and the recruitable monsters.

Final Fantasy XIII-2's Crystarium differs from the original in several ways. Now, each character can access any role from the start and there is no cap on the development of the Crystarium at any time. The stats growth is determined by crystals' size and role selected to expand, e.g.: if the crystal is large and player chooses to raise Sentinel's level by one, the HP growth will be larger than when raising Sentinel's role on small crystal.

When developing roles on larger crystals for Serah and Noel, player can get:
    ■2 points to Strength from upgrading the Commando role.
    ■2 points to Magic from upgrading the Ravager role.
    ■6 points to HP from upgrading the Sentinel role.
    ■2 points to either Strength or Magic for upgrading the Saboteur role. Leveling up to an even level will give Strength (Levels 2, 4, 6, and so on). Leveling up to an odd level will give Magic.
    ■Either 6 points to HP or 2 points to Magic for upgrading the Synergist role. Leveling up to an even level will give HP (Levels 2, 4, 6, and so on). Leveling up to an odd level will give Magic.
    ■6 points to HP for upgrading the Medic role.

When Crystarium expands, the player is free to choose one of the following options while developing Serah and Noel:
    ■Add an ATB gauge segment up to 2.
    ■Learn an exclusive skill (requires both ATB gauge segments to be "purchased").
    ■Raise Accessory Points by 20 twice, and by 10 once.
    ■Unlock either Saboteur, Synergist, or Medic.
    ■Upgrade each known role up to level 2.

The structure of the Crystarium has also changed: there are no longer any tiers and the Crystarium takes the shape of the character's weapon of choice. Monster Crystaria take the shape of the creatures themselves.

There is also a large difference between the Crystarium of main characters and the one of monsters: while Noel and Serah's Crystaria are developed with the returning Crystogen Points and each of their roles can attain 99th level, the monsters' Crystaria are developed with items that can be dropped by enemies, found in the field or bought from Chocolina and have various level limitations.

Bron

19. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    weet iemand of je ergens een samenvatting van ff 13 kan downen? ik ben het verhaal helemaal kwijt.....

20. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In het menu van de game kan je alles nalezen van de 13.

Deel Deze Pagina