Ik gebruikte FF13 meestal maar 1 healer icm een sentinel. Sentinel vangt zowat alle klappen op zodat je aan 1 healer wel voldoende hebt. 3e character gebruik ik dan meestal om mijn staggermeter vol te houden of om wat buffs/debuffs te doen. 3 healers werkt natuurlijk ook maar er zijn meerdere opties als je de verschillende jobs goed inzet.
Heb nu een aantal portals open en ben een redelijk stuk op weg. Vind de battles een stuk interessanter en leuker geworden, ondanks dat de aanpassingen minimaal zijn. Het switchen tussen paradigms gaat echt lekker vloeiend nu en doordat je redelijk snel al wat monsters hebt kun je erg veel variaties maken en veel van strategie switchen. Je kan bv 3 monsters selcteren en die 3 kan je dan weer mixen in de paradigms. Je hebt dus altijd de 2 hoofdpersonages maar kan in principe 3 verschillende monsters gebruiken tijdens het gevecht ( de 3 die je dus geselecteerd hebt uit alle beschikbare monsters, in totaal zijn er volgens mij meer dan 100 monsters die je kunt vangen/inzetten, geloof zelfs 150 ) .
De side quests vond ik in eerste instantie vrij lame maar ook die zijn nu al een stuk interessanter. De eerste quest die ik kreeg was een get item and deliver questje wat niks voorstelde, waardoor ik al snel het gevoel had dat als de rest ook zo was het niet veel ging toevoegen. Nu heb ik echter een quest waarbij je, zonder teveel te spoilen, een item moet bemachtigen waarvoor ik door de tijd moet gaan reizen. Als ze dit in de loop van het spel nog verder uitwerken dan wordt het wel leuk om die side quests te gaan doen.
Wat ook wel tof is is dat je een bepaald gebied/tijdzone kan verlaten, om vervolgens ergens anders heen te gaan en wanneer je weer terug gaat je op hetzelfde punt verder kan. Zo is het mogelijk om het verhaal op elk tijdstip te onderbreken om wat anders te gaan doen.
Verder ben ik naar het collisseum gegaan aangezien ik de preorder DLC heb. Collisseum vond ik wel erg tof gedaan, de gastheer is wel een interessant character imo haha. Het gevecht tegen Omega was iets minder. Je krijgt een toffe aankondiging van de eindbaas waartegen je het gaat opnemen. Het gevecht zelf eindigde echter na 1 hit van Omega, ik was ook nog steeds een erg laag level en wilde het gewoon even testen....kansloos echter haha. Maar een erg leuke toevoeging voor later, erg tof gedaan.
Eerste DLC volgende week, lightning en nog iemand, en in de toekomst volgen er nog meer van deze DLC's ( hopelijk o.a. een aantal badass bazen uit de vorige delen ). Las trouwens ook dat Square-Enix de naam FinalFantasyXIII-3.com heeft vastgelegd en als FFXIII-2 een voorbode is dan mag die van mij beslist gemaakt worden.
Laatst bewerkt: 2 feb 2012