[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 24]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Een 8+? Dat zou wel erg hoog zijn hoor. Ik denk eerder dat Tyrant het een 8 zou geven.

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Nee hoor, want ik heb wel gemerkt aan Tyrant dat die inderdaad kritisch kan zijn, maar ook eerlijk kan zijn over iets tergelijkertijd.

Het bijzondere aan het boek wat ik noemde is dat de man het 50 jaar na de oorlog heeft geschreven. Hij heeft wel veel moeten opzoeken en onderzoeken, maar het leuke aan zijn verhaal is dat je het zijne van dat van zijn kameraden zo mooi gescheiden kunt lezen. Niet qua indeling in het boek, maar echt qua verhaal. Het verslag vloeit erg goed en makkelijk over in het volgende moment/onderwerp. Heel gedetailleerd en dat voor iets van 50 jaar na de oorlog.

3. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, klopt, je hebt toch wel gelijk. Zo zit hij inderdaad wel in elkaar. Toch waarschijnlijk een 8+ dan. :)

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik ga toch voor de 8- , de complexiteit en de structuur meegenomen natuurlijk.

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Zo complex is dit boek niet, zeker niet t.o.v. A Bridge too Far waar ik nog een originele Nederlandse druk van heb.

Bij De Weg naar Berlijn volg je voornamelijk het verhaal van Megellas en ik vond het eerder als een roman lezen dan bij A Bridge too Far.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Gasten 8).

Ik lees btw niet heel veel boeken, toevallig heb ik over MG alleen The Road To Arnhem liggen van Burgett, alleen was dat iemand uit 506 PIR dus gaat alleen over Eindhoven...

7. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    The Darkest Hour
    Heb nog nooit zo'n bagger film gezien geloof ik. Het begin in de discotheek is leuk en word ook leuk in beeld gebracht. Het gebruikelijke "we come in peace" word gelijk ontkracht! Daarna kakt de film alleen compleet in. Geen diepte in de personages, slechte CGI en ontzettend slechte dialoog.

Gedurende de film word er niks uitgelegd, alles word ineens duidelijk omdat de hoofdrolspeler een ingeving heeft. Kom op zeg ...

Grootste WTF moment? Nou, lees spoiler;

Op een gegeven moment in de film leert één van de hoofdrolspelers (Ben) een jonge meid, Vika, kennen. Als deze willen "ontsnappen" aan de PHILIPS Aliens komen ze vast te zitten in de Russische Metro. Vika komt jammer genoeg vast te zitten en, zonder hulp, zal ze zeker dood gaan. Ben krijgt ineens een Superman moment, stormt op haar af en offert zichzelf op. WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT!? Je geeft je leven voor een griet waar je geen kut om geeft ... een griet die je NET 5 minuten kent? Ook nog is een minderjarige griet, dus wippen komt er ook niet van! Nu dat ik het moment er weer bij haal vraag ik me af of ze uberhaupt iets tegen elkaar gezegd hebben... Kom op zeg :+

Al met al een saaie film. Effecten zijn kut, acteurs zijn kut, alles is kut.

2/10

8. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Wist je dat niet al toen je de trailer zag?

9. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    ... Ja, maar ik geef zulke films toch altijd nog een kans. Ben niet zo iemand die met de mainstream mee gaat met het "raten" van films.

Transformers 1,2 en 3 vond ik erg GAVE films. Sure, voor het verhaal hoef je het niet te doen :+ Meestal gaf ik films altijd wel een kans ... maar bij The Darkest Hour is het toch echt 90+ minuten die ik NOOIT meer terug krijg :mad:

10. Makkabeer

Makkabeer PSN: Kerkho7en

Leuk Bevonden:
    234
  11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Nordwand (2008)
    Spannende film die het waargebeurde verhaal verteld van 2 bergbeklimmers die onder lichte druk van de journalistiek en politiek de noordkant van de Eiger beklimmen: tot dusver nog nooit iemand gelukt. De film komt rustig op gang, en de regisseur doet goed zijn best om de verschillende motieven van de klimmers goed vast te leggen.

De klim zelf is echt fantastisch in beeld gebracht. Door zowel op locatie te schieten als in een studio waar de wand 100% is nagemaakt ziet het er levensecht uit, met zwetende handjes als gevolgd. Je krijgt er bijna zelf kippenvel van, zo goed is de storm en kou in beeld gebracht. Ik heb redelijk wat klimfilms gezien, maar hier kwam echt de pijn en hardheid goed naar voren.

Het plotje met het journalistje werkte echter nogal op m'n zenuwen. Ik snap dat het in de film zit, maar het leidde me onnodig af van het spannendste deel van de film. Daarom werd je zo nu en dan uit de flow gehaald.

Het laatste kwartier is echt supersterk!

12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Het verschil in kwaliteit tussen Transformers en The Darkest Hour kan je opmaken uit de trailers. Ik snap niet waarom jij überhaupt The Darkest Hour bent gaan kijken. Ik zag de trailer en ben toen direct afgehaakt. Wat zag dat er dom, ongeïnspireerd en vlak uit.

Al heb je de film gedownload, zonde van je tijd!

13. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    :lol:

14. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25

Het mooiste van de film was nog het scenario waar
    die ene dude iets zegt van 'nee ik wil niet mee naar boven, gaan jullie maar. Ik blijf wel in mijn eentje achter'.

Goh... Benieuwd hoe dat afloopt!

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Iemand een goede Nederlandse ondertiteling voor Rundskop BRRIP?
    Heb prima Engelse ondertiteling maar is een beetje irritant om het te lezen als je sommige stukken in het Nederlands hoort en kan volgen.

16. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Oei... de film is nu op Film1 met Nederlandse ondertiteling. Kan je die niet te pakken krijgen? En anders koop je de dvd. ;)

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol toevallig. Maar heb geen Film 1. :)
    Heb er nu wel eentje, maar de tekst gaat soms net 1 seconde te vroeg weg voordat de zin afgelopen is. Niet optimaal maar probeer die even

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Er zijn daar wel programmatjes voor hoor... maar weet niet welke eerlijk gezegd.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Welke player gebruik je dan?
    Je kunt toch makkelijk de subtitles verplaatsen?

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Echt? Wist ik niet eens.

Ik kijk meestal in WMP en dan de subs als .srt . Alleen sommige formaten werken niet in combinatie met .srt in WMP, dus dan VLC.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina