FM4 [Finished] Scirocco R Cup [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 13 jan 2012.

1. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ loyall

Je hebt het nu over de remsensitivity aanpassen op jullie stuur/pedalen?

2. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog even over heat #1 van afgelopen woensdag.

Ik rijd met een stuurtje, met bumperview. Ik kan dus niet 'om mij heen kijken' zoals je dat kan doen met een controller. Normaal geen probleem, want je hebt je spiegels. Maar in Heat 1 was mijn zich in de achteruitkijkspiegel geblokkeerd, alsof ik een heel groot object op de achterbank had zitten. Dat maakte het racen, en vooral je 'awareness' van anderen, moeilijker als anders (het leek wel een extra handicap). Hadden anderen hier ook last van ?? In heat 2 was het 'probleem' niet aanwezig en had ik goed zicht in de spiegel

3. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Had hier ook last van ja. Op bepaalde stukken van het circuit was hij zelfs helemaal zwart. Soms kon je het nog redelijk zien maar constant was het bepaald niet 8)

4. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Mmm, heb ik ook wel eens gehad in het begin van mijn carriere bij FM4, nu de laatste tijd niet meer....toch wel vreemd. Is toch geen instelling oid?

5. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ik heb de ABS instelling op het stuur aangepast en ook de sensitivity op rempedaal verlaagd.

Het grootste verschil was meteen merkbaar op de nieuwe Monthly Rivals met Muscle car op Laguna en de andere rivals met de Mustang ook op Laguna Seca.
    Voorheen was het niet te doen om met de Mustang een redelijke tijd neer te zetten. Met name de bochten waren niet te doen. Nu is het aanremmen stabiel en gedoseerd en is de exit van de bocht ook accelererend te doen.
    Daarvoor was het slingeren en spinnen. Vreemd dat de rem settings daat ook invloed op hebben.
    Achteraf ben ik blij dat ik teleurstellend presteerde op de NurburgringGP short
    met een onverwachts tegenvallende tune.
    Het positieve is dat ik nu het (aanvankelijk niet door mij opgemerkte) probleem met remmen aan kan pakken.
    En als beloning voor experimenteren betere rondetijden met de musclecars in de Rivals.
    Ik moet nog de Scirocco gaan tunen voor Infineon met mijn nieuw opgedane kennis en bevindingen. Ik merkte wel dat ik al iets later kan remmen zonder te blokkeren. Ik moest wel met mijn remvoet aanzienlijk minder kracht gebruiken terwijl de preciesie er niet onder leed. Dus ff wennen.
    Ik denk dat er mogelijk nog wat winst te halen is met de instellingen voor het gas/accelereren.

Wat ik nu wel weet is dat met dit CSR stuurtje enCSR-elite pedalen kleine verschillen in de settings het verschil maken tussen gemiddeld snel, lekker snel en redelijk snel of epic failure

Laatst bewerkt: 3 feb 2012
  6. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Zo. Eindelijk thuis na een tocht door de sneeuw.

vanaf nu staat er onder elke uitslag van de races (2e post) een 'Incidenten Report'. Hierin staat bij elke race de grote ongelukken. Uiteraard staat niet alles erin. Fouten gebeuren. Maar speciale zaken zoals bijvoorbeeld grote crashes, meerdere malen afsnijden of het niet voorlaten van bestuurders na een door jou veroorzaakte crash. Deze dingen gebeuren tot nu toe bijna niet, maar als het gebeurt is het goed om te weten wat er precies is gebeurt.

7. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Net even wat rondjes gereden voor volgende week.

Raar circuit en cleane laps rijden wordt lastig 8) Hoop dat we iets meer dan 10 minuten daarvoor krijgen.

01:40,089 is m'n snelste tot nu toe.

8. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Geen probleem, was het al weer vergeten ;)

Over de race, junior terecht gediskwalificeerd, hij heeft aardig wat mensen in meerdere capriolen kansloos gemaakt voor de race.

Ongelukjes kunnen gebeuren, maar je moet ook voorzichtig zijn, ik kan niet zo goed inhalen en wil vooral koste wat koste niemand botsen, wat erin resulteert dat ik vaak als ik meer snelheid heb in een bocht juist afrem en uiteindelijk op achterstand kom te liggen, maar dan raak ik ten minste niemand tijdens mijn inhaalmanoeuvre. Dat inhalen moet ik dus nog beter leren.

Heat 2 ging ik lekker, maar gelijk bij de start door de actie van junior al plaatsen verloren en schade, toen later toen junior loyals auto als rem gebruikte die tegen mij gelanceerd werd waren al mn bumpers rood, en daar hielp de pitstop ook niet bij, hierdoor was ik elke ronde een seconde langzamer. Dan ook nog een incidentje in de laatste bocht van ronde 1 in heat 2, waar ik meer snelheid had en mt cook in wou halen door binnendoor te gaan, maar mt cook en b tender raken elkaar waardoor ik weggedrukt wordt en meteen 4 plaatsen verlies. Daarna was het een verloren race en ik baal ervan dat ik zo benadeeld ben, maar goed, ik geloof wel dat niemand het met opzet doet. Vind t wel raar dat na de dsq de racers eronder niet 1 plaats naar boven opschuiven, je wordt wel heel erg benadeeld door die acties van zo'n racer, maar dat wordt dan niet gecompenseerd naar de dsq, ook al is het maar 1 puntje, maar goed.

EDIT: Ik zie trouwens net dat junior dsq is voor heat 1? juist heat 2 heeft ie rare manoeuvres gemaakt, zie ronde 1 waar ie buitenom de baan op komt en een totale botsing veroorzaakt en hoe hij remt op loyals auto en hem tegen mij aan lanceert.

anyway, thumbs up voor de organisatie, jullie doen het top, en hopelijk de volgende keer een eerlijker race! ;)

Net paar rondjes geoefend op de track voor aankomende woensdag, vooralsnog kom ik niet ver dan een lage 1.45 nu weer met handmatig schakelen.

Laatst bewerkt: 4 feb 2012
  9. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ooo, dan hoef ik nog maar 10 sec te verbeteren :p :F:

10. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is puur psychologische oorlogvoering........

11. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, pas maar op dat het niet fysieke oorlogsvoering gaat worden! \o/

12. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo rond 11.uur vanochtend begonnen, en hij staat er nu in zijn volledigheid erop. (17.35)

Bijna 1 uur aan race matriaal, in 2 beladen heats waar van alles gebeurde, samengevat in 4 minuten (het een en ander weggelaten uiteraard).

Maar hier is ie dan.

13. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Netjes netjes!

14. Vic Vega

Vic Vega Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zow, zo te zien was het best een wilde race! Veel contact.

15. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat mij betreft mag je die junior er helemaal uit kicken, wat een racegedrag!

Mooi filmpje Bergje!

16. Mt cook

Mt cook Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nice bergje!!

En wat betreft Junior weet ik ook niet of het wel een toegevoegde waarden heeft bij het geheel.....

17. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Junior heeft gewoon een waarschuwing. Als hij slim is rijd hij nu wat voorzichtiger en let hij wat beter op. Als hij woensdag weer crashes veroorzaakt of blocked is het snel afgelopen ja. Hij heeft in week 1 en de shackedown prima gereden.

18. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ok, ja jullie gaven ook al aan: beroep is niet mogelijk. Maar het feit dat er vaak bewust geblokt werd is niet te missen. Vandaar dat ik het zei. Maar prima keuze!

19. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Ik merkte het ook nog, dat blokken. Kon net op tijd remmen toen want had echt veel snelheid. (Uitkomen laatste rechte stuk voor de chicane)

20. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Eindelijk twee dagen vrij, ga lekker op mijn gemakje de Scirocco tunen en oefenen op Infineon. En wat Rivals doen.
    Vrouw werken en kids naar school, FM4 heaven:+
    Eerst in de ochtend grote mok koffie en een eitje met spek.
    Kan na een hoop gepeuter aan de settings van het stuur en pedalenset eindelijk met die Lancer EVO overweg op Tsukuba. Was voorheen echt niet te doen net als die NSX-R Rivals op Suzuka.
    Ik denk dat de Rivals allerts al verstuurd zijn :+
    Hoop dat ik eindelijk de settings van mijn stuur nu voor elkaar heb.

Laatst bewerkt: 5 feb 2012

Deel Deze Pagina