Juist ja, bij pre emp attack krijg je haste en niet van je monster. Blijkbaar vertelt de guide je niet alles
Edit: @RK1989: bespaar je de moeite haha, er zit geen haste in de game buiten pre-emp attacks zover ik weet, tenzij Square nog monsters toevoegt via DLC voor het Colisseum die haste hebben. Wat betreft de wapens, volgens mij krijg je per chapter een nieuw wapen upgrade beschikbaar via Chocolina ( weet niet zeker want nog geen tijd ingestoken, teveel te doen en tot nu toe geen probleem met moeilijkheidsgraad van de game ).
Ook dat je een "te laag" level hebt in chapter 5 doordat je de Historia niet kan gebruiken is bull, aangezien de Historia weinig met levellen van doen heeft. Das toch echt het crystarium, enigste nadeel is dat je niet naar andere gebieden kan reizen ( als het goed is tenminste want ik ben nog niet in chapter 5 ), maar grinden kan zeker wel.
Persoonlijk vind ik een guide beetje overbodig bij dit spel, tenzij er dingen echt goed verborgen zijn. Maar voor artefacts en quests overzicht heb je je Artifacts catalog ( waarbij je je quests kan zien ) en geeft de Historia per gebied aan hoeveel artifacts er nog zijn. Tevens kan je, na het vinden van een key-item in het betreffende gebied, het gebied resetten waardoor je fouten kan herstellen dan wel andere keuzes kan maken. Hierdoor wordt het missen van dingen bijna onmogelijk. Guide is uiteraard wel handig voor het samensmelten van de monsters ( Fusions ) , aangezien je sommige monsters maar 1x kan bemachtigen.
Wellicht een handige tip voor wat leden: Lees de berichten in de catalog ook echt allemaal door ( niet sarcastisch bedoeld
), dat van die grote/kleine nodes staat er volgens mij ook in. Ik wist dit namelijk wel en weet bijna zeker dat ik dit in de uitleg heb gelezen. Catalog bevat best wel veel aanvullende info die het spel zelf gewoonweg niet vermeldt.
Nog niet zelf getest maar het schijnt ook zo te zijn dat wanneer je een monster verslaat met de speciale move van je gevangen monster ( kom even niet op de naam maar de move die je activeert door op "X" te drukken ) , je een hogere kans hebt om een monster te tamen/capturen
Klik om te vergroten...