[XOne] Final Fantasy XIII-2

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 18 jan 2011.

1. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    is een sentinel een beetje een goed iets om te levelen? krijgt het goeie skills?

ik heb nu noel puur op commando weet nog niet waar ik hem mee wil combineren

serah heb ik nu op ravanger + medic

2. Mac Chickgun

Mac Chickgun Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    capture een bunkerbeast en lvl hem tot level 30 of een pulse knight tot level 20
    ..

3. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Nah, voelt als half werk anders! :cool:
    En het scheelt toch best een stukje. Weet niet hoeveel chapters er zijn, maar zat in 3 al op lvl 99. Met al die pauper nodes voor m'n main roles vond ik t zonde:)

4. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Bij een preemptive strike heb je toch altijd haste?

//edit; srry, dubbel

5. RK1989

RK1989 Krankjorum

Leuk Bevonden:
    2
    Zoals iemand hierboven zegt heb je volgens mij haste standaard bij een preemtive strike. Jammer dat ze het er verder als buff hebben uitgehaald. Ik ga denk ik gewoon wat synergist monsters upgraden, misschien dat er één is die het wel kan casten.

Verder heb ik het idee dat je je wapens e.d. ook niet meer kan upgraden zoals in FF13 en kun je met components alleen nieuwe wapens kopen. Kan iemand dat bevestigen?

Ik heb zelf ook tot lvl 50 rav ofzo die kleine bolletjes gebruikt. Maar maakt dat zoveel uit dan? Als je die bonus krijgt bij medic o.i.d. krijg je toch gewoon extra HP in plaats van magic/melee, wat mij niet zo'n groot probleem lijkt.

Laatst bewerkt: 6 feb 2012
  6. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Juist ja, bij pre emp attack krijg je haste en niet van je monster. Blijkbaar vertelt de guide je niet alles :p

Edit: @RK1989: bespaar je de moeite haha, er zit geen haste in de game buiten pre-emp attacks zover ik weet, tenzij Square nog monsters toevoegt via DLC voor het Colisseum die haste hebben. Wat betreft de wapens, volgens mij krijg je per chapter een nieuw wapen upgrade beschikbaar via Chocolina ( weet niet zeker want nog geen tijd ingestoken, teveel te doen en tot nu toe geen probleem met moeilijkheidsgraad van de game ).

Ook dat je een "te laag" level hebt in chapter 5 doordat je de Historia niet kan gebruiken is bull, aangezien de Historia weinig met levellen van doen heeft. Das toch echt het crystarium, enigste nadeel is dat je niet naar andere gebieden kan reizen ( als het goed is tenminste want ik ben nog niet in chapter 5 ), maar grinden kan zeker wel.

Persoonlijk vind ik een guide beetje overbodig bij dit spel, tenzij er dingen echt goed verborgen zijn. Maar voor artefacts en quests overzicht heb je je Artifacts catalog ( waarbij je je quests kan zien ) en geeft de Historia per gebied aan hoeveel artifacts er nog zijn. Tevens kan je, na het vinden van een key-item in het betreffende gebied, het gebied resetten waardoor je fouten kan herstellen dan wel andere keuzes kan maken. Hierdoor wordt het missen van dingen bijna onmogelijk. Guide is uiteraard wel handig voor het samensmelten van de monsters ( Fusions ) , aangezien je sommige monsters maar 1x kan bemachtigen.

Wellicht een handige tip voor wat leden: Lees de berichten in de catalog ook echt allemaal door ( niet sarcastisch bedoeld :) ), dat van die grote/kleine nodes staat er volgens mij ook in. Ik wist dit namelijk wel en weet bijna zeker dat ik dit in de uitleg heb gelezen. Catalog bevat best wel veel aanvullende info die het spel zelf gewoonweg niet vermeldt.

Nog niet zelf getest maar het schijnt ook zo te zijn dat wanneer je een monster verslaat met de speciale move van je gevangen monster ( kom even niet op de naam maar de move die je activeert door op "X" te drukken ) , je een hogere kans hebt om een monster te tamen/capturen

7. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    waar kom je die tegen?

maar over mijn vraag nog, heeft een sentinel goeie skills?

8. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Die Pulse Knight al vrij vroeg in de game want die heb ik al sinds het begin ( is een robot type mob, volgens mij in de eerste ruins of het level na de ruins ), Bunker weet ik niet maar je hebt ook nog Goblin Chieftain en een paar andere Sentinels. Ik weet niet of je ervaring hebt met andere FF's maar een Sentinel is wat in vele FF's de Paladin is. Dit is over het algemeen de beste tank klasse uit de FF series. Een Sentinel valt vrijwel niet aan maar zorgt ervoor dat hij/zij de meeste haat genereert ( door haat te genereren valt de tegenstander eigenljik alleen de Sentinel aan ) , zo vangt de Sentinel alle klappen op waardoor de rest enkel geraakt wordt door area aanvallen ( aanvallen die meerdere tegenstanders raken ). Sentinel heeft altijd een heel hoge defense en beschikt over ability's om zichzelf te healen of om schade van aanvallen te beperken. Noel kan overigens ook een goede Sentinel zijn.

9. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Je party krijgt altijd haste bij een preemptive strike, dus dit kan niet door je monster party member komen...

EDIT: Och, ik zie dat de vraag al is beantwoord.

10. RK1989

RK1989 Krankjorum

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vraag me af wat dan precies het probleem is als je med/sen/syn/sab op een grote node plaatst in plaats van com/rav. De bonus gaat toch niet verloren? Je krijgt volgens mij enkel extra HP in plaats van magic/melee, of begrijp ik het dan verkeerd?

Bunkerbeasts kom je trouwens pas na chapter 4 tegen. Ze lijken een beetje op een grote egel/gordeldier.
    In het hetzelfde lvl waar je Hope tegenkomt, maar dan 100 jaar later. Ze zitten in de donkere stukjes met die lampjes waar je normaal voor behemoths schuilt.

11. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Tof spel. Zit er weer helemaal in.
    Iemand misschien tips bij het levelen? Ik focus mij bij beide personage's op COM en RAV. Daarnaast unlock bij elk level meteen maar een nieuwe Paradigm Role. Is dit goed of maakt het weinig uit wat je doet met levelen?

12. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb liever sterkere aanvallen, dus gaan de kleine bolletjes naar sentinel/synergyst/saboteur, afhankelijk van de character, want met de 1 wil ik bijvoorbeeld wel een sterke synergyst, maar voor de ander maakt dat me niet uit.. HP ga ik ook nog wel doen, maar dat is voor later. Ik maak gewoon een verdeling waarmee ik de characters wil levellen en nu weet ik beter hoe dat werkt.

13. RK1989

RK1989 Krankjorum

Leuk Bevonden:
    2
    Oke dat is dan duidelijk. Door de discussie hier leek het wel of je als het ware bonussen verloor door verkeerd te kiezen, maar dat is dus niet het geval. Ik begrijp wel dat je je wil toespitsen op com/rav/med. Ik gebruik zelden een sab/sen/syn, simpelweg omdat het niet nodig is. Je kunt alles doden met een party com/rav/rav en eventueel een com/rav/med om te healen. Vind het spel eigenlijk net iets te makkelijk, ook op normal. Mis wel een beetje de gevechten waar ik steeds tussen paradigms moest wisselen om iets te bereiken uit FF13.

14. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    De bonussen zijn toegespitst op de rol die je kiest. Er gaat dus geen bonus verloren, maar kies je bij de grote kristallen bijvoorbeeld een Com rol, dan krijgt je karakter iedere keer een extra attack bonus. Kies je echter in deze gevallen steevast voor een sentinel role, dan krijg je extra hitpoints. Het maakt dus wel degelijk uit welke rollen je kiest bij de grote kristallen, maar het is zeker niet zo dat er een "foute" keuze is.

15. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik zit eraan te denken zo mn team te maken

NOEL
    main role: commande - bijrollen sentinel + syner
    SERAH
    main role: ravanger - bijrollen medic + saboteur

wat vinden jullie van die setup?

16. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik zou Synth ook bij Serah doen in die set up. Aangezien je bij die 4 rollen het best hoge magie stats kunt hebben. Dus als je Ravager als main job kiest zou ik het zo doen.

17. Mac Chickgun

Leuk Bevonden:
    1
    Nogmaals ik geef alleen maar aan dat de guide je als tip geeft om niet te snel naar chapter 5 te gaan.....

Ik wist niet dat je bij elke preemptive strike haste krijgt. Dacht dat het door mijn syn monster kwam.

je krijgt niet bij elke nieuwe chapter een nieuw wapen en om sommige wapens te kunnen kopen heb je de nodige components/upgrades nodig.

18. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ok thx, en welke monsters zijn goed om te trainen??
    ik zou best zo behemoth willen hebben maar die zijn echt hard te verslaan lol

kom er net achter dat je items gebruikt om monsters te levelen ipv cp
    dus wil eerst een goeie keus maken voordat ik er 1 ga levelen

19. Mac Chickgun

Leuk Bevonden:
    1
    in het begin van het spel heb ik een pulse knight geleveld tot level 20 die dient als goede sen voor mijn team. Pulse knight is nu vervangen door een bunkerbeast. Purple chocobo is 1 van de beste ravangers. Dus eigenlijk in het begin van de game is het niet echt nodig om monsters te levelen. Maar een pulse knight/bunkerbeast is zeker handig. Totdat ik de purple chocobo heb gevangen gebruikte ik de flanitor. Zijn 1000 fist ability zorgt voor erg snelle staggers.(level 20)

20. Mac Chickgun

Leuk Bevonden:
    1
    Zojuist de game uitgespeeld met 105 fragments en 35 uur op de teller.

Wat een einde zeg! Had dit niet verwacht!:eek:

Deel Deze Pagina