Het Web ontwikkelaars Topic [deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Le Lastpak, 19 mei 2011.

1. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Blegh, schijt irritant dat gedoe met resoluties en verschillende browsers.
    Nou heb ik mijn site werkende op Chrome (1366 x 768, kutresolutie, weet ik) en heb net het CSS bestand aangepast om het ook werkende te krijgen op IE 1024x768 (op die resolutie 'kijkt' mijn leraar de website 'na' als het goed is). Heb daarvoor een script gebruikt die het CSS bestand aanpast op resolutie.

Dit is natuurlijk een heel gedoe, waar moet ik de volgende keer op letten om dat te voorkomen? :)

Laatst bewerkt: 27 jan 2012
  2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wat heb je allemaal veranderd voor de verschillende browsers dan? Want als je een site maakt van 1000px max breed werkt deze in alle browsers. Alleen heb je kans dat IE gaat lopen kloten.

3. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Wait je webleraar kijkt websites na in IE? :+

4. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Informaticaleraar, zit nog op de middelbare hè, en volgens mij wel ja. Is ook niet de slimste leraar trouwens. :9

5. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Hallo XBW'ers,

Sinds een tijdje ben ik van plan om websites te gaan maken voor kleine bedrijfjes met een beperkt budget. Dit ga ik doen door middel van Wordpress. Hier heb ik namelijk een perfecte theme voor. Dit is een voorbeeldje dat ik in 5 minuten heb gemaakt:

Ik ben er alleen nog niet uit hoeveel ik hiervoor ga vragen. Mijn plan was eerst om 299 euro inc. een jaar hosting te vragen, maar nu zit ik te denken aan 30/40 euro per maand omdat dit op de lange termijn meer oplevert en de bedrijven hierdoor geen echte opstartkosten hebben.

Doen meer mensen dit per maand? En hoe zorg dat je ervoor dat mensen betalen? Heb hier namelijk totaal geen ervaring mee :p. En aangezien bedrijven de btw terug kunnen krijgen, moet ik de prijzen presenteren inc of ex btw?

Ik las hier dat Versio een goede hoster is. Misschien dat ik daar een reseller account koop en daar de websites op ga hosten. Bij het pakket "Mini" staat €0.99 per maand. Is dit per website? Of iets anders?

Thanks alvast!

6. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Als je dat doet zou ik wel een jaarcontract aanhouden. De meeste hostings hebben een 12 maanden contract. Dat niet de klant opzegd na 2 maanden en jij met de hostingskosten blijft zitten. Je kunt er voor kiezen de prijzen ex btw te presenteren, gezien bedrijven de btw mogen af trekken. Het enige wat je meot doen is een automatische incasso opstellen waar jij automatisch 30/40 eur van de klant zijn bank mag afschrijven.

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hij kan alleen zijn prijzen incl. of excl. geven als hij zelf een BTW nummer heeft. Anders is het gewoon een bedrag, zonder btw

8. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ja daar heb je gelijk in. Ik weet niet precies hoeveel 1 jaar kost, maar misschien neem ik het risico wel om geen 12 maanden contract af te sluiten. Ik denk namelijk dat mensen het erg prettig vinden om nergens aan vast te zitten. Daarnaast lijkt het me niet dat mensen die een site willen na 2 maanden alweer stoppen. Qua arbeidsuren valt het ook reuze mee, alleen tekst verzinnen en graphics maken.

Een tijd geleden heb ik naar een automatische incasso gekeken maar dat schijnt heel moeilijk te zijn om dat op te zetten. Daarnaast kost het aardig wat geld dacht ik. Of zit ik fout?

EDIT:

Inderdaad. Je moet een jaar bij de bank zitten en regelmatige inkomsten hebben. Daarnaast geeft de bank niet snel zo'n "vrijbrief" af. Als alternatief dan maar maandelijks een factuur sturen?

Ja dat snap ik. Twijfel alleen nog of ik gelijk een btw- en KVKnummer moet aanvragen. Kost namelijk ook weer geld :+.

Laatst bewerkt: 30 jan 2012
  9. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    KVK-tje kost je 45 eur per jaar. Het kost je alleen tijd omdat je dan een boekhouding moet gaan bijhouden.

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Op stage bezig met een website in Rapid Weaver (Mac programma).
    Werkt vaag zeg, kan niets fatsoenlijks aanpassen.
    Misschien leuk voor de leken die met een paar klikken een site hebben, maar als je een theme/site daarin hebt die je moet aanpassen...
    Wordt zo weer verder puzzelen hoe ik met dat programma moet/kan werken.
    Doe liever zelf alle code, eventueel icm met wordpress (plugins), maar ze willen graag in dit programma blijven werken.

11. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Voor informatica moeten we een website bouwen, dit is niet z'n groot probleem, behalve dat ik tegen een probleempje aanloop.

Ik heb nu mijn linker, rechter en midden kolom padding meegegeven, de linker en die in het midden doen het gewoon, alleen de rechter kolom springt nu automatisch naar links onder.
    Hoe zorg ik ervoor dat hij gewoon naast de middelste kolom blijft zitten?

Laatst bewerkt: 7 feb 2012
  12. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik me afvraag.

Ik heb een font gebruikt dat alleen op mijn pc staat.
    Als iemand anders de website bekijkt komt het in een ander font te staan maar natuurlijk uit zijn verhouding zodat de website niet meer klopt.

Hoe doen jullie dit?
    Maken jullie dan van de tekst een afbeelding?
    Want als je een afbeelding ervan maakt wordt het minder zoekmachine vriendelijk.

Of proberen jullie dit gewoon te vermijden?

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Proberen te vermijden, of je moet fontface gebruiken, en dat lettertype converten naar wat formaten

14. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Het aantal padding pixels van een kolom van de width pixels van die kolom afhalen.
    Stel je hebt 3x 300px width en 10px padding lings en rechts per kolom, dan zit je op 3x 320 px. Waarschijnlijk komt de breedte van de ruimte waarin de 3 kolommen zitten niet meer overeen met die van de 3 kolommen en hun paddings. Breedte van rechter kolom even flink omlaag schroeven en dan zal ie waarschijnlijk weer gewoon rechts ipv eronder staan. Dan kun je erna kijken welke breedte ie mag hebben.

Logisch, aangezien mensen niet 'jouw' font hebben. In CSS geef je fonts aan, bijv: MyFont, Arial, Verdana. Als MyFont niet gevonden kan worden, pakt ie Arial.
    Nou kun je de font op de server zetten en in CSS verwijzen naar de font. Met CSS3 werkt dit al beter, maar nog niet vlekkeloos.
    Heb zelf ook een opdracht voor een site, met een geschikte font, maar die toch niet in elke browser gepakt wordt. Lijkt bij mij alsof de (moderne) browsers de CSS3 custom font rule toch niet helemaal goed ondersteunen.
    http://www.w3schools.com/css3/css3_fonts.asp
    Daarmee moet je een eind kunnen komen, maar zou je er niet op vastpinnen dat het in elke browser goed werkt.

15. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, leuk om te weten.
    Maar ik vind dat het toch best een "probleem" vormt.
    Hoop dat er nog eens een oplossing voor gevonden zal worden.

16. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Zo, nu een custom font werkend in Safari en Firefox. Morgen even kijken of ik hem in IE kan testen. Gok dat ie daar nu ook wel in werkt (als er een recente versie op staat).

17. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Dat had ik al bedacht haha, alleen werk ik met procenten omdat dit dan voor mijn gevoel er beter uitkomt op alle beeldscherm resoluties.
    Ik zou natuurlijk wel alles in pixels kunnen veranderen, maar dat wil ik eigenlijk vermijdenO-)

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Procenten :emo:
    Ik zou dit echt niet doen. Ga is na hoe het er dan uit ziet op bijv 1920x1200 (mijn resolutie)

19. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Daar ben ik ook achter gekomen, ga dat nooit meer doen iig. 8)

Laatst bewerkt: 9 feb 2012
  20. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Oke, ik heb het nu op 90 0px breedte totaal ingesteld, linker incl padding 100px, center 690 px en rechts op 120 px.
    Alleen als ik precies uittel dat het incl padding op 900 komt, dan springt hij weer eigenwijs naar de onderkant, maar wat zou het effect dan zijn van deze waarde op een kleiner scherm?

Deel Deze Pagina