Forza Motorsport - Cup 4

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door averagegamer, 8 feb 2012.

  1. zen

    zen Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zou ook 3 of 4 verschillende auto's kunnen gebruiken voor de cup. 1x een auto gekozen moet je daar de hele cup mee rijden. Wel allemaal natuurlijk ge-upgrade tot hetzelfde niveau.
     
  2. Lircky

    Lircky who's your daddy

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij het zien van de foto's ben ik om, BMW M3 cup it is!

    Ik hoor wel welke mods we doen, zal hem aanschaffen en een toffe paint gaan maken!\o/
     
  3. GizMo-2003

    GizMo-2003 Say What!?

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    2
    Wel heel tof, als er nog ooit een plekje vrij is zou ik graag mee willen doen :D
     
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Als ik zo vrij mag zijn, wil ik me even mengen in de discussie AWD / RWD / FWD.

    Ik heb nu een tijdje meegedraaid in de cup van 360racing.nl(zondag avond). we hebben daar een cup met de bmw 2002 turbo vereden. deze was omgebouwd naar AWD maar met een verdeling van 30% - 70%. deze rijden dus redelijk als RWD auto's en laten ook nog redelijk wat foutjes toe maar straft het niet zo af als spinnen.

    Mijn voorkeur ligt bij RWD. puur omdat het zoveel meer gevoel toevoegt aan racen. bepalen hoeveel gas je kunt geven, overstuur, opvangen, liften. alles is een stuk intensiever. FWD is saai, komt het puur aan op lijnen rijden, is leuk. maar niet zo intensief. verder is AWD leuk, maar is er wel een verdeling nodig waarbij het nog niet te makkelijk is. (40/60 - 30/70).

    Qua opbouw van de cup, vind ik de cups op dit forum goed geregeld. alleen ik weet niet of met schade aan geweldig is. aangezien ik merk dat er altijd in de eerste rondes er nogal gebumpert wordt waardoor je aero naar de kut gaat en diegene wint die de minste schade heeft(vooral op circuits waar topsnelheid belangrijk is, Maple vally, Road Atlanta, Road America, Mugello, Catalunya, etc).

    Ik merk dat bij onze cups(2002 Turbo & DS:cool: dat wanneer je een serieuze fout maakt(Flippen, bandenstapel), toch redelijk snel weer mee komt in een groep en dus nog wel een race kunt rijden.

    Verder gaat bij 360racing de rondvraag gaat over een DTM cup, 190E, Alfa 155, BMW E30 M3. Bij ons wordt de tune door 1 iemand gemaakt en gratis aangeboden op de SF. tunen is bij ons dus geen mogelijkheid, maar dat maakt het voor de ene leuker, en voor de andere minder leuk. hier moet je altijd een middenweg in vinden.

    Verder las ik Nascar, ik moet zeggen, het klinkt suf maar probeer het eens met 8 man ofzo. is echt geweldig. constant slipstreamen en zo proberen uit te lopen met een kop groepje(zie het als wielrennen). en is echt tot de laatste ronde spannend. Schade zou ik wel uitzetten, maar banden etc wel aan. aangezien pitsen wel een factor moet blijven. verder zou je in de Nascar serie teams kunnen toestaan, zou het een stuk intressanter maken en ook leuker. elkaar helpen voor een zo goed mogelijke classering.

    ik weet niet of je voor de Nascar de stockcar auto's moet gebruiken. deze willen namelijk totaal niet rond non-ovals. en aangezien jullie toch redelijk lang met 1 cup doen zullen er ook non-ovals geraced moeten worden om het leuk te houden(of je moet ovals omkeren etc). wij gebruikten destijds, ten tijde van FM2 de Viper Competition Coupe, een auto met een top van 300, ligt redelijk stabiel maar heeft de vorm van een stockcar en wil ook nog redelijk over een normaal circuit.

    De hierboven genoemde M3 is trouwens ook een super auto, wij hebben destijds in FM2 deze gebruikt(de GTR versie, maar das een Unicorn) en die cup was erg spannend.

    Op de zondag avond zou ik in het vervolg graag gaan meerijden, ik vind de Staff van 360racing namelijk niet eerlijk en stop waarschijnlijk daar, mits ik kan toetreden tot de zondag-avond cup van dit forum..

    Edit:
    ik las ook dat jullie nog geen Kwalificatie hebben, das redelijk simpel.

    4 ronden
    de optie dat je positie wordt bepaald aan de hand van je tijd
    Collisions off (zodat je door elkaar heen kunt en elkaar niet hindert(of een driehoekje krijgt voor je ronde)

    na 4 ronden weet je je startpositie. werkt snel, effectief en is leuk om te doen..
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2012
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Met de VW Scirocco cup hebben we wel al kwalificatie en een dubbele heat geintroduceert. Dat werkt goed. Timer staat bij ons op 10 minuten.
     
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ow met een timer, dat is ook handig indd..

    zijn er trouwens nog plaatsen open voor inschrijving of zit hij bomvol.
     
  7. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Bij de VW zijn er nog backup plaatsen vrij. Als er dan mensen niet kunnen, kunnen die back ups aanschuiven. De peugoet cup is gisteren afgelopen. De volgende cup is in de making als het goed is dus als dat wordt gepost zou je kunnen inschrijven.
     
  8. VanDen

    VanDen Denvan

    Berichten:
    1.970
    Leuk Bevonden:
    28
    We begonnen een beetje als een amateur met makkelijke auto's die je niet hoefde aan te passen.
    Nu de stappen steeds groter worden gaan we toch naar pro.
    Het niveau is met stappen omhoog gegaan. Er is veel meer respect voor elkaar.
     
  9. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn mening:
    Met schade aan rijden geeft de race juist een extra dimensie. Juist als je met schade uit rijd is het in de eerste rondes bumperen, omdat je niet 'gestraft' word voor je rijgedrag. Als elk tikje gevolg kan hebben, voor jou en voor je mederacer, dan word je wel wat voorzichtiger, hou je iets meer ruimte voor elkaar over, en krijg je meer gevoel (vooral in de eerste rondes) waar je tegenstanders zitten, ook al zitten ze in je dode hoeken.

    Vooral in de peugeot cup is het opgevallen dat met de vrije sessies (onder elkaar oefenen) er hier en daar een tikje per ongeluk word uitgedeeld, maar zodra het om de knikkers gaat (in de race zelf), en er geen outsiders (lees: mensen met weinig/geen race ervaring), er behoorlijk clean geraced word. Zelfs op kleine compacte banen zoals Camino Viejo Short, of Positano.

    Iedereen kan hard rijden, maar de kunst is juist om op het juiste moment een tegenstander voorbij te komen, zonder hem te raken want als er een touche is, dan is het race over voor jou en je tegenstander.. Daar gaat je hartje sneller van kloppen... geloof me .....

    Als je dat wegneemt, dan is het gevoel van 'gevaar' weg.

    Maar dit is enkel en alleen mijn mening
     
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Als het scenario zoals je het hierboven afbeeld daadwerkelijk zo is(ik weet het niet) dan zou je er inderdaad goed aan doen de schade aan te laten..

    maar hoe doen jullie het qua straffen.

    stel je voor er gebeurt in de eerste ronde een ongeluk(iemand remt compleet te laat en laat 2-3 mensen spinnen en achter met veel schade) komt er dan een her-start of is het jammer maar helaas?
     
  11. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan is het 'jammer joh, volgende keer beter' ....

    Maar met deze 'spartaanse' regels zijn wij groot gebracht in de wereld van Forza 4 online racen. En zoals je misschien wel in de montages hebt gezien, valt het over het algemeen mee.
     
  12. Lircky

    Lircky who's your daddy

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    1
    Wegens mijn afwezigheid de komende 1,5 / 2 week wil ik nu graag gebruik maken om mij zelf bij deze als Seat en Peugeot rijder me aan te melden voor de volgende cup ongeacht welke auto. Ik zou het enorm balen vinden als ik doordat ik niet kan reageren uitgesloten wordt voor deelname aan de cup.

    Graag hoor ik van jullie of bij deze mijn deelname veilig is gesteld.
     
  13. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Hou is op met je outsiders man, ik heb gister met oefenen en met de race meegedaan en dat ging perfect, sterker nog, jij schoof mij van de baan met oefenen, dus houd het bij jezelf.

    We moeten denk ik ff kijken wie er allemaal mee willen doen, als alle 16 van de peugeot cup mee willen doen, plus nog de mensen die er nu bij komen zitten we aan teveel wss, maar mss ook niet genoeg voor 2 league's, dus mss moeten we al even inventariseren wie er allemaal mee willen doen en kijken op wat voor aantal we uitkomen.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2012
  14. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit dus.

    Schade of niet is wat mij betreft geen discussiepunt.
     
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Het is inderdaad jammer voor de gene die schade krijgen. Dit gebeurt in de echte race wereld ook wel eens.

    Als een coureur express te vroeg remt, blocked of meerdere keren gevaarlijk de baan op rijd zonder te kijken en voorrang te verlenen kan hij een waarschuwingen krijgen. 2 waarschuwingen is exit van de cup. We hebben tot nu toe slechts een DSQ en waarschuwing. Het verloopt over het algemeen allemaal clean.
     
  16. Bergje

    Bergje Active Member

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is jouw probleem man ?

    Ik probeer mijn mening alleen weer te geven over met schade rijden, en jij valt het op als een persoonlijk iets en als weerwoord probeer je mij af te katten ??

    En daarom heet het ook oefenen.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2012
  17. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Je hebt het constant iedere keer over outsiders die anderen in de prak rijden, elke keer zit je te mopperen dat ik niet goed rijdt of niet de goed de baan op kom, of je hebt weer iets anders sarcastisch te zeggen, ben er een beetje zat van. Als ik nou constant iedereen overhoop rijd, ok, maar ik ben juist extreem voorzichtig, waardoor ik zelf veel terrein verlies omdat ik met inhalen te veel inhoud.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2012
  18. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt zelf al meerdere keren aangegeven dat je weinig ervaring hebt, neem dan ook (goed bedoeld) commentaar van anderen aan wanneer je ze ergens op wijzen.

    Jij voelt je blijkbaar aangesproken wanneer Bergje praat over minder ervaren racers, dat is toch niet zijn fout?

    Laten we het gezellig houden, dit gekat gaat werkelijk waar nergens over.
     
  19. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb al heel vaak van Bergje specifiek commentaar te verstauwen gekregen, hier of online, terwijl dit op niks gebaseerd is, als ie daar eens mee ophoudt is er wat mij betreft geen probleem.
     
  20. Lircky

    Lircky who's your daddy

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    1
    CASE CLOSED!!!!
    VERDER ONTOPIC EN NIET MAUWEN....NIEMAND!

    lijkt wel een wijven forum!
    GODNONDEJU BIER AUTO's en TI#ten!!!!!!:thumbs:

    oh ja en whisky voor mij vanavond:b:
     

Deel Deze Pagina