Als ik zo vrij mag zijn, wil ik me even mengen in de discussie AWD / RWD / FWD.
Ik heb nu een tijdje meegedraaid in de cup van 360racing.nl(zondag avond). we hebben daar een cup met de bmw 2002 turbo vereden. deze was omgebouwd naar AWD maar met een verdeling van 30% - 70%. deze rijden dus redelijk als RWD auto's en laten ook nog redelijk wat foutjes toe maar straft het niet zo af als spinnen.
Mijn voorkeur ligt bij RWD. puur omdat het zoveel meer gevoel toevoegt aan racen. bepalen hoeveel gas je kunt geven, overstuur, opvangen, liften. alles is een stuk intensiever. FWD is saai, komt het puur aan op lijnen rijden, is leuk. maar niet zo intensief. verder is AWD leuk, maar is er wel een verdeling nodig waarbij het nog niet te makkelijk is. (40/60 - 30/70).
Qua opbouw van de cup, vind ik de cups op dit forum goed geregeld. alleen ik weet niet of met schade aan geweldig is. aangezien ik merk dat er altijd in de eerste rondes er nogal gebumpert wordt waardoor je aero naar de kut gaat en diegene wint die de minste schade heeft(vooral op circuits waar topsnelheid belangrijk is, Maple vally, Road Atlanta, Road America, Mugello, Catalunya, etc).
Ik merk dat bij onze cups(2002 Turbo & DS dat wanneer je een serieuze fout maakt(Flippen, bandenstapel), toch redelijk snel weer mee komt in een groep en dus nog wel een race kunt rijden.
Verder gaat bij 360racing de rondvraag gaat over een DTM cup, 190E, Alfa 155, BMW E30 M3. Bij ons wordt de tune door 1 iemand gemaakt en gratis aangeboden op de SF. tunen is bij ons dus geen mogelijkheid, maar dat maakt het voor de ene leuker, en voor de andere minder leuk. hier moet je altijd een middenweg in vinden.
Verder las ik Nascar, ik moet zeggen, het klinkt suf maar probeer het eens met 8 man ofzo. is echt geweldig. constant slipstreamen en zo proberen uit te lopen met een kop groepje(zie het als wielrennen). en is echt tot de laatste ronde spannend. Schade zou ik wel uitzetten, maar banden etc wel aan. aangezien pitsen wel een factor moet blijven. verder zou je in de Nascar serie teams kunnen toestaan, zou het een stuk intressanter maken en ook leuker. elkaar helpen voor een zo goed mogelijke classering.
ik weet niet of je voor de Nascar de stockcar auto's moet gebruiken. deze willen namelijk totaal niet rond non-ovals. en aangezien jullie toch redelijk lang met 1 cup doen zullen er ook non-ovals geraced moeten worden om het leuk te houden(of je moet ovals omkeren etc). wij gebruikten destijds, ten tijde van FM2 de Viper Competition Coupe, een auto met een top van 300, ligt redelijk stabiel maar heeft de vorm van een stockcar en wil ook nog redelijk over een normaal circuit.
De hierboven genoemde M3 is trouwens ook een super auto, wij hebben destijds in FM2 deze gebruikt(de GTR versie, maar das een Unicorn) en die cup was erg spannend.
Op de zondag avond zou ik in het vervolg graag gaan meerijden, ik vind de Staff van 360racing namelijk niet eerlijk en stop waarschijnlijk daar, mits ik kan toetreden tot de zondag-avond cup van dit forum..
Edit:
ik las ook dat jullie nog geen Kwalificatie hebben, das redelijk simpel.
4 ronden
de optie dat je positie wordt bepaald aan de hand van je tijd
Collisions off (zodat je door elkaar heen kunt en elkaar niet hindert(of een driehoekje krijgt voor je ronde)
na 4 ronden weet je je startpositie. werkt snel, effectief en is leuk om te doen..
Laatst bewerkt: 13 feb 2012