Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 18]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 13 jan 2011.

1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Iedereen ziet dat het toch iets te maken heeft met Battlefield?

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Oh? En waar zie je dat aan?
    CoD staat ondanks die fikse drop toch nog op no1 in de NPD. Battlefield maar op de 5e plaats... Ik denk niet dat het volledig met BF heeft te maken. Eerder dat mensen genoeg binnen te krijgen van de games (en hopelijk het genre).

Ben benieuwd hoe het met de volgende CoD zal gaan. Zullen we het Guitar Hero effect te zien krijgen? Vooral als het Black Ops 2 blijkt te zijn. :emo: (oftewel; weeeeeeer precies hetzelfde. CoD in space oid zou nog iets nieuws zijn)

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    CoD in de oertijd! Met knuppels en stenen :+

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
  5. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Battlefield MAAR op de 5e plaats? Hou er rekening mee dat die game in oktober uitgekomen is... vind het best knap.

CoD in de oertijd?

Liever helemaal geen COD meer tenzij ze aankomen met de nodige vernieuwingen. Modern Warfare 3 is echt ... =(

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    joh dat was niet serieus. :9

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Eind oktober... Maar een weekje of 2 voor CoD uitkwam, dus ik zie niet hoe dat zo knap is. :p Die game hoort de CoD killer te zijn en had een huge marketing budget. Om de seconde CoD af zitten kraken (Above and Beyond the Call :emo: Triest...) en dan het zakt relatief snel weer weg. Dat het 2 weekjes langer op de markt is dan CoD maakt dan niks uit. imo.

CoD in de oertijd zou wel behoorlijk vernieuwend zijn, dus dat is toch precies wat je wilt? :+

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    BF3 had eigenlijk wel gewoon tweede moeten staan inderdaad. Maar goed, EA heeft een lange adem en de eerste barstjes in het CoD monster zijn bijna te zien.

Komend najaar weer een kans om een serieuze deuk in de sales van CoD te maken. Zoiets gaat niet binnen 2 of 3 jaar

Mooi dat Skyrim zo hoog staat en ik vraag me nog steeds af wie toch maar die Just Dance games blijft kopen

En waarom zie je altijd wel Just Dance in die NPD lijsten en niet bijv Dance central of vergelijkbare rommel

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Voor Dance Central heb je Kinect nodig, voor Just Dance (op de Wii) hoef je niks extra's uit te geven. Ik neem iig aan dat ie daar het meeste verkoopt. Zonder de 360 en PS3 versies stond JD al heel hoog iedere keer.

En ik hoop dat het niet alleen in barstjes zijn in het CoD monster, maar in het hele FPS/moderne FPS genre. Niet dat dat soort games niet meer gemaakt mogen worden, maar een beetje minder mag wel. :+ Allemaal terug naar de mascotteplatformers! :D

Positieve puntje is inderdaad wel dat Skyrim zo hoog staat en dat Amalur blijkbaar zo een goede launch heeft (ook in de UK op 1). Er zijn nog mensen met smaak. :eek:

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    The Darkness 2 \o/
    Hopelijk genoeg verkopen om deel 3 te maken, kijk dat soort FPS mogen dan wel komen. Toffe games met een ijzersterke verhaal inplaats van super held zonder naam die het opneemt tegen Arabieren en Russen.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Amalur heeft ook een monsterachtige marketingcampagne in de US en UK gehad. Moet je niet onderschatten. Alleen om 1 of andere reden is het in de rest van Europa een wat kleinere launch

En in die laatste lijst taat BF3 boven MW3, dat zegt ook wel wat als de sellthrough in de UK hoger is. Misschien veel overstappers die MW3 al op de launch hebben gekocht

Laatst bewerkt: 14 feb 2012
  12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    Wow, de Britten beginnen eindelijk een beetje smaak te ontwikkelen! :eek:

13. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Vergeet niet dat Battlefield niet om het jaar met een release komt natuurlijk. Call of Duty is nou eenmaal Call of Duty. Elk jaar een andere die toch weer erg veel van de vorige weg heeft. Elk jaar komen er weer nieuwe spelers bij omdat het zo simpel is om in zo'n shooter te beginnen.

Grote verschil zit hem denk ik in de online community. Waar COD profijt heeft van mannetjes van 12+ is het bij Battlefield meerendeel ECHT allemaal 18+. Battlefield WAS, volgens mij, groter dan Call of Duty. Als jij echter als ontwikkelaar de stekker uit je servers trekt en niet op tijd patches e.d uitbrengt kill je je eigen spelers groep. Bij Call of Duty word alles om het jaar weer vernieuwd. Ben je COD beu, dan wacht je ( net als ik :+ ) 2 maanden en dan ligt er een nieuwe in de winkel.

Toch mag Treyarch met de komende COD wel de nodige verandering doorbrengen. Black OP's vind ik, persoonlijk, echt stukken beter dan MW3. Ach, geen enkel spel is meer in de beurt van COD4 gekomen. Zolang Treyarch maar geen Black OP's 2 maakt vind ik het prima, dan is het voor mij in november 2012 gelijk afgelopen...

Ninja EDIT
    Overigens staat Battlefield 3 wel HOGER op de lijst ( die je op de vorige pagina postte ) dan Modern Warfare 3. Heerlijk! De eerste scheurtjes beginnen te komen. Hopelijk worden ontwikkelaars wakker en beseffen ze dat we nu ECHT niet meer verder kunnen op die engine.

Laatst bewerkt: 14 feb 2012
  14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.730
    Mis ik iets? De servers van Battlefield 2 waren vlak voor de release van 3, en zijn vast nog steeds, gewoon online. 8)

15. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Serieus!?

Damn! Dan ben ik vast gebanned :+ Ik zag niks meer, vandaar.

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.730
    Of heb je het over de consoles? :+
    Want Battlefield spelen op een console zou gewoon verboden moeten zijn. :mad:

17. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Oh? In de "wandelgangen" word er wel gesproken dat ze op de consoles een test aan het doen zijn om 64 x 64 te realiseren.
    Ben heel erg benieuwd!

Vind Battlefield 3 op de console spelen gewoon heerlijk.

18. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Dat zou erg tof zijn, 64 x 64 want nu heb ik toch op de console niet echt een Battlefield gevoel echt oorlog/chaos vooral op de grotere maps is het soms zoeken naar actie.

19. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Bron: Eurogamer

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    wat een bullshit. je wilt toch altijd het optimale uit je console halen. What's next , launchen met maar de helft van de buttons? Alleen mono geluid toestaan?

Deel Deze Pagina