[XOne] Dark Souls

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 1 feb 2011.

  1. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    sprint is een optie, maar werd te vaak geraped door dat te doen..
    probeer gewoon wat op vorige pagina staat, dan moet je het halen + soms ff moment rust inlassen is bij deze game echt wel eens aan te raden.

    Eigenlijk hou ik helemaal niet van moeilijke games, maar vind de sfeer en combat zo lekker dat ik me er bij deze gewoon toe heb gezet,.. ben heel benieuwd of ik het tot het einde trek... (filmpjes en guides lezen heb ik aardig wat truukjes door geleerd)

    (heb zelfs de black phantom editie van demons souls gekocht en mijn standaard usa versie de deur uit gedaan.., die heb ik 3 x opnieuw geprobeerd en alle 3 de keren na 1,5 uur weer uitgezet.)
     
  2. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Die Undead zijn niet zo'n probleem. Als je door de kerk wandelt op de begane grond en je gaat de trap op zie je de eerste Undead daar bovenaan de trap staan. Trigger die en ren van de trap af zodat je meer ruimte hebt en versla hem. Ga dan de trap helemaal op, trigger die Hollows en ren terug, weer van de trap af. Ga dan daar weer onderaan wachten bij die liften. Als het goed is komen de undead nu een voor een van de trap gevallen, aangezien niet vrolijk de trap aflopen, maar er af proberen te springen. Zo krijg je de tijd ze een voor een te pakken.

    De mage moet ook niet zo'n probleem staan, kan je ook gewoon op de begane grond pakken met een pijl en boog en veel maneuvers.
     
  3. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Hebben jullie zowiezo al geprobeerd als sorcerer ofzo? Die undead bij de trap bijvoorbeeld in de kerk, als sorcerer selecteer je heavy soul arrow en hij is in 1 keer dood, die mannetjes die erna komen en in een ambush wachten, kun je met je normale soul arrow makkelijk een voor een killen.

    Ook bij elke blood stain die ik zie, zie ik mensen met zwaard en schild doodgaan, terwijl je als caster echt vreselijk kunt ownen.. Zeker als je vastzit en je hebt dr even genoeg van, start een nieuwe char als sorcerer, gaat echt heerlijk :)
     
  4. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Net Capra Demon in 2x verslagen;)
    Ik hoorde juist dat die veel moeilijk was dan die gargoyles!

    Ben zelf nooit zn fan van magie..
    Had trouwens zn Heal spell gekocht maar kan het nog niet gebruiken omdat die wat Miracles nodig heb ofzo..
    Weet iemand hoe dat werkt?

    Worden jullie ook wel eens de game zat a;s je voor zoveelste keer dood gaat?;)
    Want je moet heel vaak nog zn stuk lopen voordat je er bent...
    Werd helemaal ziek van dat stuk lopen steeds naar die 2 Gargoyles :x
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2012
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dat is inderdaad vervelend, maar heeft ook met je eigen voorbereiding te maken. Voor miracles heb je minimaal 10 faith nodig en natuurlijk een miracle talisman om te kunnen bidden (casten).
     
  6. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Oke.dan moet ik blijkbaar nogzn talisman kopen denkik
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik meen dat er eentje verstopt ligt bij de firelink shrine. Achterin kun je een aantal trappen naar boven lopen en dan via wat gespring langs de dakrand lopen van de de ruine. Aan de achterkand, waar de cemetery ligt, vind je twee of drie kisten.
     
  8. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Inderdaad, dan kom je uit bij 3 kisten. Een met homeward bones, een met een talisman, en dan nog iets.

    Dat is onderdeel van de game. Geloof me, het kan nog erger dan dat. ^^ Maar hierdoor leer je wel bepaalde enemies op een slimme manier aan te pakken. Trial and error! Dat is de manier hoe je Dark Souls onder de knie krijgt ;)
     
  9. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    gisteren de Hydra, sif de wolf en iron golem verslagen,......
    Kom ik aan bij anor londo, zie ik dat schilderij (waar je in kunt), blijkt het dat ik een pop moet hebben die je vind als je opnieuw naar het startgebied (gevangenis) gaat.....

    Het spel is wel lekker vaag op veel gebieden hoor... kan ik weer backtracken naar het begingebied.. O-)

    Kan iemand mij melden of de giant blacksmith diep in Anor londo zit??
    Ik wil mijn falchion +10 upgraden naar furysword.. kan ik eindelijk eens wat anders gebruiken dan mn drakesword.... O-)
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ja, die zit daar. :D Na de kamer met de painting, maar nog voor het bossgevecht tegen Smough & Ornsteinn.

    @powerslave666: Inmiddels al de gargoyles verslagen? Je zou natuurlijk ook verder de kelder in kunnen gaan en daar de mini boss kunnen verslaan. Je komt daarna in een bosgebied uit.
     
  11. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Wel opletten he;)
    Die mini baas heb ik al en ook al de gargoyles he;)
    Ik heb ook Capra demon gehaald.
    Ben op weg naar The Depth's.
    Maar heb op moment ff geen zin in Dark Souls..
    Ben hem eventjes zat;)
     
  12. KEN_123

    KEN_123 HipHop is not HipHop no more

    Berichten:
    854
    Leuk Bevonden:
    52
    Ligt het aan mij of komen er de laatste tijd een aardig aantal westerse RPG's uit?
    Deze, The witcher 2 en The Kingdoms of Amalur: Reckoning.

    Kan iemand mij vertellen welke van deze qua gameplay enzo
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Those were the days. Voor degene die Dark Souls en zijn voorganger Demon's Souls hebben gespeeld, welke vond je beter?

    Dark Souls krijgt bij mij iets de voorkeur als het om gameplay en content gaat, maar Demon's Souls was voor mij de grotere verrassing. Het was een spel dat heel lang niet released werd in de EU/US en alleen hier te verkrijgen was door het spel te importeren. Dat gaf het spelen van Demon's Souls een heel speciaal gevoel, alsof je stiekum met iets speciaals bezig was waar "weinig" anderen van wisten. Alsof je een boomhut (kasteel!) samen met je speelvriendjes in een tuin bouwt en fantaseert dat je ouders daar niets vanaf weten.

    En natuurlijk spreekt de visie, duidelijk vertegenwoordigd in beide games van deze serie mij erg aan. Terwijl game developers steeds meer elementen aanbrengen in games om de gameplay ervaring zo vlot mogelijk te laten verlopen, wordt ironisch genoeg het tegenovergestelde bereikt bij ons gamers. Omdat we steeds minder gewend zijn, wordt de barriere om uitdagingen te tolereren steeds zwakker. Uitdagingen en het voor jezelf moeten denken en niet aan het handje worden begeleidt wordt eerder als frustrerend gezien. "Ik speel games voor mijn ontspanning, niet om te werken" is een houding die ik steeds vaker zie. Natuurlijk is het zo dat gaming een hobby is (althans dat hoop ik voor jullie), maar waar trek je de grens tussen ontspanning en frustratie? Is het niet zo dat wij mensen juist uitdagingen in het leven nodig hebben. Wat is een overwinning waard als je er niet letterlijk of figuurlijk voor hebt te hoeven vechten? En wanneer de overwinning ons wordt toegeworpen, zijn wij dan echt zo trots op onszelf?

    De grootste overwinning van Dark Souls is denk ik niet zozeer het introduceren van deze serie aan een grote groep gamers, maar in veel gevallen van deze groep het succesvol laten inzien dat de overwinning niet zomaar komt aanwaaien. Het moet worden bevochten om het te verkrijgen en de opluchting zal waarschijnlijk dan ook groot zijn wanneer de endcredits op het scherm voorbij rollen. Wat sommigen echter niet doorhadden is dat zij vooral werden gevormd door de reis, niet het einddoel. Dark Souls smeedt spelers als staal, bereidt hen voor op wat gaat komen en neemt afscheid van individuen waarbij hopelijk de ogen zijn open gegaan...
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2012
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Demon's souls

    omdat het toen net zoals je zegt echt iets bijzonders was. Dark souls is misschien wel beter maar net als Portal 2 wel beter is dan Portal 1 blijft de eerste toch altijd specialer
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Vind je dat From Software hierna met iets anders moet komen of mogen zij dit kunstje nog één keer herhalen in de vorm van een Dark Souls 2? Zou je die game weer kopen?
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik moet eerlijk gezegd nog zo goed als beginnen aan Dark souls, heb er misschien 8 uurtjes in zitten

    Maar ja, ik koop alles wat zij maken :+ Ook al heb ik er niet altijd genoeg tijd voor
     
  17. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    De RPG is zeker weer populair aan het worden ja, gelukkig! Maar Dark Souls een westerse RPG noemen is wel een belediging hoor, het is een Japanse game, wat je kunt herkennen aan de freaky monsters af en toe..

    Ik heb geen playstation, dus had heel erg zin in deze game, en totnutoe ben ik helemaal hooked. Ik heb het altijd jammer gevonden dat ze WoW zo casual hebben gemaakt, vroeger moest je uren grinden voor raids enzo.. Als ik nu ergens vast zit ga ik gewoon een uurtje of 2 grinden om te levellen of om dingen te kopen, heerlijk!

    Van mij mogen er nog een paar delen komen hoor
     
  18. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Als je de game nu al zat bent omdat je vaak afgaat dan ga je het nog zwaar krijgen haha, gotta love Dark Souls :thumbs:
     
  19. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Dood gaan vind k niet erg.;)
    Wat ik wel irritant vind is steeds dat je flinke stukken moet overdoen als je dood gaat.:b:
    maar ik maak wel weer zin hoor;)
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2012
  20. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Dat moet je zeker doen, uiteindelijk kom je altijd wel verder en de game is het echt waard om helemaal door te spelen.
     

Deel Deze Pagina