[Algemeen] Blu-ray Hardware/Software [deel I]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Arjan, 10 mei 2008.

1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb nu dezelfde vraag als McKnight. Destijds heb ik m'n zuur verdiende centjes uitgegeven aan de héél gave Extended Editions. Is het dan nog zinnig de Blu-Ray te kopen?

2. SnakeLiquid

SnakeLiquid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind van wel, je ziet duidelijke en verschil, een ander kleurpatroon waarvoor gekozen is, en het ziet er nog machtiger uit, maar dit is alleen mijn mening!

3. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Kan iemand me ergens naar de goede Blu-rays wijzen? Ik zoek Life en Planet Earth, met de Engelstalige (UK) voice-over en Nederlandse ondertiteling. Nu zie ik op Bol.com dat die 1080i is... maar ik heb nu een Blu-ray speler en wil dus wel 1080p!

4. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, de meeste blu-rayspelers 'upgraden' het beeld ook van dvd's, dus het ziet er sowieso mooier uit dan bij een dvdspeler. Ik zou niet echt kunnen zeggen of ze ook nog echt de moeite zijn als je inderdaad al de extended editions hebt. Het is toch weer 60/70 euro.

5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Imo, is het kopen van de BR versie van LOTR zeer zeker de moeite waard.
    Zelf ook gedaan, en geen enkele seconde spijt van gehad.

Bij het betere beeld, 1080p ipv DVD kwaliteit, is er uiteraard ook een zeer duidelijke verbetering in het geluid. :)

6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Nog een paar tips:

Troy - Director's Cut.
    Kingdom of Heaven.

Heerlijk als BR en met KOH krijg je er 45 minuten aan extra verwerkte scenes bij. :thumbs:

300 is ook een goede tip. Heel bruut, geluid, sfeer, scenes, allemaal top op BR.

7. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik heb sinds kort ook een bluray speler, maar helaas nog niet veel BR films. Waar kan ik ze voor een redelijke prijs kopen met NL ondertiteling? Voor mij is engels geen probleem, maar m'n vriendin wil liever NL ondertiteling.

8. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Die bestaat volgens mij niet.
    Heb er toen ook naar gezocht maar als je 1080P wilt zal je moeten importeren en de nl subs er bij denken.

9. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Zonde. Ik kan het ook met Engelse ondertiteling doen, maar m'n vrienden en ouders hebben liever Nederlandse. Nu twijfel ik over een aankoop...

10. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Nu twijfel ik nog steeds over die Planet Earth en Life Blu-rays. :+ Is er een groot verschil tussen de 1080i en 1080p versies? Of in andere woorden, is het jammer dat ik voor de 1080i versie ga in plaats van de 1080p versie?

11. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Wat voor TV heb je? i staat voor interlaced en p voor progressive. Dat betekend dat het beeld vloeiender is (correct me if I'm wrong) bij p. In principe zou je qua beeldkwaliteit niks moeten merken dus, alleen in de vloeiendheid (?) van het beeld. Ik denk dat, indien je een tv hebt van +/- 32 inch, geen verschil zal merken.

12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heeft er hier toevallig nog iemand de BD "Star Trek : The next generation " gekocht ?
    Op het doosje staat de tekst , A taste of TNG in High Definition.

Het beeldformaat is helaas niet 1080p (1920x1080) maar 4:3 8)

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    1080p wil toch zeggen dat het over verticale resolutie van 1080 pixels moet beschikken? De horizontale resolutie is niet vastgesteld voor die standaard denk ik.

Beter in de originele aspect ratio dat ze het beeld liggen te verknippen/verneuken om er breedbeeld van te maken.

14. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet nu wel zeker dat ik de TNG serie niet ga kopen want 4:3 op een 42" tv geeft gigantische brede balken aan de zijkant.

De beeldkwaliteit ziet er perfect uit.

Achterop het doosje staat met kleine letters Full Frame :confused:

15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Het gaat om mijn nieuwe laptop, dat is deze. Die heeft een 1920x1080 scherm én een Blu-ray speler.

In tegenstelling tot een tv zit ik (natuurlijk) wel dicht op het scherm van mijn laptop. Wat jij vertelt over het verschil in i/p, dat is dus eigenlijk verwaarloosbaar in mijn situatie?

16. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Een van de beste tips op BR is: The Guardians - Legens of Ga nog wat. Ik kan die titel nooit helemaal onthouden.

Tering, wat een beelden en wat een klasse visuele effecten!!! _O_

Ook een aanrader voor met vrouwelijk gezelschap erbij. Zeg dan maar dat het iets zonder bloed is. :+

17. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Wat zijn nu de grootste Blu Ray-film tips? Wat betreft kwaliteit zegmaar? Guardian met die uilen sowieso :)

Ooh en wat was er mis met de NL boxset van Planet Earth op Blu Ray?

Ooh 2 en waar halen jullie jullir Blu Rays vandaan eigenlijk? Ergens cheapo op internet van buitenlandse sites ofzo?!

Laatst bewerkt: 4 mrt 2012
  18. tracks789

tracks789 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik koop ze meestal in de winkel of bij bol.com

19. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Kan je ze ook van Amazon.com halen bijvoorbeeld?! Maw: regiolock?

20. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Doe dan Amazon.co.uk
    Geen last van regio lock op die manier. :)

Deel Deze Pagina