Heb zelf ook een HP met grijs toetsenbord, alweer 3 jaar oud (12-01-2009 gekocht), en heb hem nauwelijks schoon hoeven maken.
Dan nog een keer over deze laptop: http://tweakers.net/pricewatch/286519/asus-n55sf-s1060v.html#tab:info Op Tweakers.net staat dat deze een Blu-ray speler bevat. Maar volgens de websites die hem verkopen, bevat hij een DVD Super Multi. Wat zou het nou zijn? Lijkt me stug dat de meeste sites er naast zitten. Nu, volgens Wikipedia brandt Super Multi niet Blu-ray (bron), of hij het afspeelt wordt niet genoemd. Volgens Yahoo Answers speelt hij 't ook niet (bron).
Tweakers.net bevat wel eens een foutje in de Pricewatch, Dus ga in dit geval maar uit van wat het meerendeel van de webshops vermeld.
Redcoon en Azerty vermelden beide dat hij een blu-ray speler heeft. Let er dus wel op dat dit een speler is en geen brander, die ben ik nog niet tegengekomen in laptops. Misschien handig om ze even een mailtje te sturen of ze er zeker van zijn dat het klopt, en als ze het bevestigen om hem gewoon daar te bestellen.
Toevallig vandaag weer naar school geweest, en een klasgenoot heeft precies die laptop! Met op de drive een heel mooi Blu-ray logo. En schrijven hoeft ook niet, als ik maar kan afspelen! Thanks. Ik ga 'm nu bestellen, zin an!
Kan ik die Arabische en Russische en andere gekke talen verwijderen? Lijkt me niet dat het onderdelen zijn van het Windows dat ik gebruik.
Willem, ik ga waarschijnlijk ook een Asus uit de N-serie kopen. Wat vind jij van het toetsenbord? Lees soms namelijk dat hij mee veert. Ik twijfel tussen: http://www.alternate.nl/html/produc...&l3=Pavilion DV7-6b23ed notebook pc (A6H57EA) http://www.alternate.nl/html/produc...&l3=Pavilion DV7-6b23ed notebook pc (A6H57EA) (incl gratis BluRayspeler?) Wat is volgens jullie een betere keuze?
Het toetsenbord vind ik erg fijn. Ik heb ook een aantal negatieve reacties gelezen er over. Tot nu toe ben ik erg tevreden. Het is natuurlijk mogelijk dat over een paar maanden de toetsen er uit vallen, dat weet ik niet. Het is wel zo dat de Numlock en Insert toetsen ontbreken. Ik heb die nooit nodig, maar wie weet gebruik jij ze wel bij bepaalde toepassingen. Hou daar rekening mee! Ik zou voor die laptop gaan. Een losse Blu-ray er bij is niet echt handig IMO.
Als het goed is hebben ze toch allebei bluray? Specs kloppen volgens mij niet helemaal. Daarnaast zou ik als ik Bluray's kijk hem toch aansluiten op de tv dus dan maakt een losse blurayspeler ook niet uit. Buiten dat is die duurdere beter?
Dat weet ik niet zo goed. Maar ik ben heel erg tevreden met de mijne, een interne driver is wel handig. Vandaag een eerste Blu-ray gekocht, alleen krijgt het niet aan de praat... VLC en WMP doen het allebei niet. :{
Dat is dus juist het nadeel van interne blu-ray spelers, bijna geen een programma kan omgaan met blu-rays. VLC 2.0 heeft wel experimentele blu-ray support overigens, maar dat werkt niet echt lekker geloof ik. De menu's werken bijv niet. PowerDVD is de makkelijkste optie, maar die is helaas betaald. Ik heb daar zelf mijn eigen 'oplossing' voor gevonden.
Ja, daar kom ik nu dus pas achter. Fucking gaar. Ben er een beetje boos om. Een laptop aanprijzen met Blu-ray speler, maar het vervolgens niet kunnen afspelen. Tering. Ik heb toen ik mijn laptop in gebruik nam heel veel Asus en Cyberlink software verwijderd, misschien zit daar nog iets bij.
Cyberlink PowerDVD. Het stond erop en je gooide het er zelf af, Je bent dus een beetje boos op jezelf.
Ja, hahahaha, ik kom er nu net achter. Ik ging dus die CD controleren waar alle originele software opstaat. En ja, natuurlijk staat het daar op. Voel me nu een beetje dom.
Dat wou ik dus net zeggen, bij laptops met een blu-ray drive word wel vaak een programma meegeleverd om blu-rays af te spelen
Je kan ook lastig verwachten dat een gratis mediaplayer blu-ray support heeft omdat ze daarvoor rechten moeten betalen