Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Heb zelf ook een HP met grijs toetsenbord, alweer 3 jaar oud (12-01-2009 gekocht), en heb hem nauwelijks schoon hoeven maken.
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oké, dan wordt het toch de Asus. Thanks!
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dan nog een keer over deze laptop: http://tweakers.net/pricewatch/286519/asus-n55sf-s1060v.html#tab:info

    Op Tweakers.net staat dat deze een Blu-ray speler bevat. Maar volgens de websites die hem verkopen, bevat hij een DVD Super Multi. Wat zou het nou zijn? Lijkt me stug dat de meeste sites er naast zitten.

    Nu, volgens Wikipedia brandt Super Multi niet Blu-ray (bron), of hij het afspeelt wordt niet genoemd. Volgens Yahoo Answers speelt hij 't ook niet (bron).
     
  4. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Tweakers.net bevat wel eens een foutje in de Pricewatch,
    Dus ga in dit geval maar uit van wat het meerendeel van de webshops vermeld.
     
  5. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Redcoon en Azerty vermelden beide dat hij een blu-ray speler heeft. Let er dus wel op dat dit een speler is en geen brander, die ben ik nog niet tegengekomen in laptops.
    Misschien handig om ze even een mailtje te sturen of ze er zeker van zijn dat het klopt, en als ze het bevestigen om hem gewoon daar te bestellen.
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Toevallig vandaag weer naar school geweest, en een klasgenoot heeft precies die laptop! Met op de drive een heel mooi Blu-ray logo. En schrijven hoeft ook niet, als ik maar kan afspelen! Thanks. Ik ga 'm nu bestellen, zin an! :D
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Geen geld voor zo'n laptop. Iemand m'n oude laptop kopen? :+
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    [​IMG]

    Kan ik die Arabische en Russische en andere gekke talen verwijderen? Lijkt me niet dat het onderdelen zijn van het Windows dat ik gebruik.
     
  9. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ja hoor.
     
  10. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Het toetsenbord vind ik erg fijn. Ik heb ook een aantal negatieve reacties gelezen er over. Tot nu toe ben ik erg tevreden. Het is natuurlijk mogelijk dat over een paar maanden de toetsen er uit vallen, dat weet ik niet.

    Het is wel zo dat de Numlock en Insert toetsen ontbreken. Ik heb die nooit nodig, maar wie weet gebruik jij ze wel bij bepaalde toepassingen. Hou daar rekening mee!

    Ik zou voor die laptop gaan. Een losse Blu-ray er bij is niet echt handig IMO.
     
  12. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Als het goed is hebben ze toch allebei bluray? Specs kloppen volgens mij niet helemaal. Daarnaast zou ik als ik Bluray's kijk hem toch aansluiten op de tv dus dan maakt een losse blurayspeler ook niet uit. Buiten dat is die duurdere beter?
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat weet ik niet zo goed. Maar ik ben heel erg tevreden met de mijne, een interne driver is wel handig. Vandaag een eerste Blu-ray gekocht, alleen krijgt het niet aan de praat... VLC en WMP doen het allebei niet. :{
     
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat is dus juist het nadeel van interne blu-ray spelers, bijna geen een programma kan omgaan met blu-rays.
    VLC 2.0 heeft wel experimentele blu-ray support overigens, maar dat werkt niet echt lekker geloof ik. De menu's werken bijv niet.
    PowerDVD is de makkelijkste optie, maar die is helaas betaald. Ik heb daar zelf mijn eigen 'oplossing' voor gevonden.
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, daar kom ik nu dus pas achter. :F: Fucking gaar. Ben er een beetje boos om. Een laptop aanprijzen met Blu-ray speler, maar het vervolgens niet kunnen afspelen. Tering.

    Ik heb toen ik mijn laptop in gebruik nam heel veel Asus en Cyberlink software verwijderd, misschien zit daar nog iets bij.
     
  16. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Cyberlink PowerDVD.

    Het stond erop en je gooide het er zelf af,
    Je bent dus een beetje boos op jezelf. :+
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, hahahaha, ik kom er nu net achter. Ik ging dus die CD controleren waar alle originele software opstaat. En ja, natuurlijk staat het daar op.

    Voel me nu een beetje dom. :+
     
  18. The Redman FTW

    The Redman FTW ^_^

    Berichten:
    596
    Leuk Bevonden:
    0
    Lekker bezig Willem. :+
     
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat wou ik dus net zeggen, bij laptops met een blu-ray drive word wel vaak een programma meegeleverd om blu-rays af te spelen :+
     
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je kan ook lastig verwachten dat een gratis mediaplayer blu-ray support heeft omdat ze daarvoor rechten moeten betalen :+
     

Deel Deze Pagina