[XOne] The Elder Scrolls V: Skyrim [Deel 10]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Die questmarkers willen wel eens niet kloppen. Wat je eens kunt proberen is de spell clairvoyance, dan krijg je een golden trail naar je objective te zien, ala Fable. Heeft mij een keer uit de brand geholpen ...

2. FiDoDiDo007

FiDoDiDo007 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Was Lydia ook echt dood of alleen down? Anders zwerft ze nog ergens rond straks, wat ik niet voor je hoop. Hmm, alhoewel wel apart dat je wel die andere gast als companion mee kan nemen.

3. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    EDIT: ok, ik heb het ooit eens een keer verkeerd gelezen. Wat ik zei klopte dus NIET.

Quote van de wiki (uesp.net):

"The game treats permanent followers in a similar way to "essential" NPCs, but still allowing the possibility of their death. When your follower would die due to an enemy attack or a trap, they will be incapacitated for some time and begin to recover their health, just like essential NPCs; enemies will stop attacking or targeting them during this time. However, if they lose all their health again during this period, they will die for good. Thus, you should try to move the fight away from them, so that they are not hit by a stray arrow or area-effect spell. They can also die if hit with a damage-over-time poison that is stronger than their health recovery. They can also die from enemy power-attacks, as well as your attacks."

Orgineel bericht:
    Lydia is een protected NPC. Wat inhoud dat ze niet gekilled kan worden door andere NPCs, alleen door jou.

Ze gaat alleen maar down, maar als je haar dan per ongeluk raakt dan gaat ze wel dood.

Laatst bewerkt: 27 feb 2012
  4. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Weet je dat zeker? Want ik heb haar een aantal keer meegenomen en toen is inderdaad heel vaak down gegaan, maar op een gegeven moment toch gestorven. Kan me bijna niet voorstellen dat het door mijn doen was. Dan ga ik me heel schuldig voelen. :'-(

5. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Hmm heb toch echt tijden met twee companions rondgelopen :p Was een quest met een hond die je ergens heen moest brengen, en daarnaast een of andere elf als 'echte' companion. Zo lang je die quest niet afmaakte had je gewoon twee volgers. Hond kon ook niet dood, dus echt veel spannender werd de game er niet van :+

6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.764
    Volgens mij moet je dan maar geen games als Skyrim spelen, als je je uberhaupt ergens schuldig over gaat voelen. Gelukkig speel je, voor zover ik weet, geen Mass Effect. :+

7. FiDoDiDo007

FiDoDiDo007 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Geen paniek! Soms kunnen ze ook doodgaan door een NPC als ze down zijn en een NPC blijft er op door rammen. Een grotere kans is bij sterke NPC's, die kunnen je companion wel permanent downen. Dus geen reden om op een regenachtige dag in Skyrim jezelf van een berg te gooien:9.

Technisch gezien is die hond (Daedric quest }:]?) natuurlijk geen companion maar een essential quest NPC of iets in die richting:9, of misschien maak ik dat er maar van:+. Maar door zo te spelen krijg je inderdaad twee 'companions' (lopen die niet in de weg dan?8)). Echter heeft Kabuto het over een de vechthond die je kan huren bij Markath stables (500 gold en is zo dood, agosh:'-().

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Brengt me gelijk op het idee van een MOD: Skydiven van The Throat of the World, Skyrim stijl! :+

9. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Heb me geloof ik nog nooit zo aan npc's geërgerd :+ Gaat idd om Daedric quest. Niet aan te raden though. Hond is zwaar overpowered en je ergert je soms groen en geel aan één follower, laat staan twee ;)

10. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    120 uur later eindelijk dan alle questlines uitgespeeld en per stad ook de random quests gedaan. Was me weer wat hoor. Meesterwerk van Bethesda, één van de beste games van de laatste jaren. Het enige wat ik Bethesda verwijt is dat de quests wat ongeïnspireerd beginnen te worden. Dat zag je al bij New Vegas en ook bij Skyrim is dat een probleem. Verder was echt alles top aan deze game.

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Dat vond ik dan weer zo tof aan Oblivion en dat vind ik nu zo tof aan Kingdoms of Amalur. In het begin wat saai en eentonig, qua verhaal ook, maar voor de rest zit er toffe quests tussen, zei het dat geen van allen echt lang zijn.

12. xboxz

xboxz Sinaasappelsap

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb wel een hekel gekregen aan caves :+ Bij New Vegas heb ik alles ontdekt en alle caves gecleared in het hele spel en toen ik aan Skyrim begon heb ik elke keer als ik een grot binnen moet krijg ik de kriebels gekregen dat ik geen zin heb om naar binnen te gaan :)

13. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Het is echt een geweldig spel, en zit er sinds kort ook weer helemaal in. Dat gebeurd altijd bij mij met Bethesda RPG's, wanneer ik er dan aan begin is het pretty much...non stop. Leg ik de game even weg, dan blijft dat ook gelijk voor een aardig tijdje. Het nadeel van die speel-style is weer dan, dat wanneer ik weer verder ga en mijn quest lijst open gooi...ik echt helemaal gek wordt.

Het staat boordevol met allerlei misc. quests en algemene quests. Het is dat ik gewoon teveel al gezien heb en teveel quests, anders was ik overnieuw gegaan en had het op een andere manier gespeeld. Toen ik Skyrim voor het eerst begon te spelen, nam ik van iedereen questjes aan en voordat ik het wist stond de lijst vol met van die kleine questjes. Nu pak ik gewoon één quest eruit en ga vanuit daar door naar andere quests die op mijn pad komen. Nadeel is wel dat er bij veel quests staat 'kill this person etc..' of 'talk to this person...' en ik heb geen flauw idee wat het verhaal hierachter is. Dit komt omdat ze het systeem uit Oblivion niet meer gebruiken qua dat.

Ik blijf me verbazen over de aandacht aan detail in deze game, en dan vooral in dungeons en gewoon huizen en gebouwen in het algemeen. In Oblivion was het gewoon zoveel leger en simpeler qua details, dat het echt opvalt nu. Elke dungeon heeft zijn eigen unieke dingen, constant zie ik er weer variatie in. Als je bij mensen of winkels naar binnen gaat zie je van alles liggen, boeken die opelkaar gestapeld zijn, fruitmanden met ook alles erop en eraan. De gebouwen zien er gewoon echt 'geleefd' uit, heel nice allemaal.

Maar hoe geweldig ik de game ook vind, ik niet niet dat alles mooier en beter dan Oblivion is. Ik kan niet de enige zijn die de kleurrijke omgevingen mist soms. Soms is het gewoon zo grauw buiten en zo realistisch qua omgeving...dat ik echt de kleurrijke en zéér fantasy-volle omgevingen uit Oblivion mis.

14. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    same here, had het ook een tijdje laten liggen en nu weer helemaal terug in het spel!
    In mijn ogen nog altijd de beste game ooit samen met de Mass Effect reeks!
    hopelijk wachten ze nu niet zolang voor een opvolger van ik kijk al uit om een nieuw deel van Tamriel te ontdekken :)
    maar het zal wel een tijd duren want zulke games maak je niet elk jaar en het moet dan ook nog zo'n sterk verhaal hebben :thumbs:

15. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook wel, ze lopen me vooral in de weg, dus ik gebruik m'n compagnon voornamelijk om mijn loot te dragen en voor de rest mag hij/zij op wacht staan naast de voordeur van m'n huis .

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Klopt, het kan en mag gewoon geen COD verhaal worden...elk jaar een nieuw deel uitkakken, no way. En dat zal Bethesda ook echt niet doen, ik denk dat ze zichzelf teveel ervoor respecteren. Ik verwacht trouwens eerst een Fallout 4 na Skyrim, na de nodige Skyrim DLC natuurlijk. En ik moet zeggen, een nieuwe Elder Scrolls of Fallout...moeilijk moeilijk...maakt me eigenlijk niks uit :D

17. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.969
    Ik heb echt veel liever een nieuwe TES! Het sfeertje van Fallout (post-apocalyptic) trekt mij niet, zelfs zo sterk dat ik na 30 uur spelen de game heb weggelegd (Fallout III). Ook science fiction trekt mij niet, en ben bij Mass Effect na een paar uur afgehaakt. Deze 2 spellen worden toch door de grote meerderheid als top aangemerkt, en dat geloof ik direct. Maar toch, dat sfeertje, het kan me niet boeien.

Nu is dat gelukkig niet erg, heb toch al tijd tekort voor Skyrim en andere games, maar misschien moet ik ooit als ik veel tijd heb toch maar eens doorbijten en Fallout en/of Mass Effect echt uitspelen. Al weet ik nu al dat tegen die tijd er weer andere games bestaan die ik liever speel (met het middeleeuwse fantasy-sfeertje of GTA V oid). Maar goed dat er keuzes gemaakt kunnen worden!

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik hoor dat wel vaker hoor, ook een goede vriend van mij die vind Bethesda games geweldig, alleen kan hij gewoon lang niet zo genieten van een Fallout als van een Elder Scrolls game. De hele setting van Elder Scrolls boeit hem gewoon veel meer.

Ik zit nu in Yngol Barrow samen met een arcane companion uit Riften, erg cool dat hij soms dingen zegt tijdens het exploren. Kwamen we net een grote deur tegen met daar omheen allemaal water en sneeuw en hij zo van 'wow, would you look at that' , tis gewoon cool. Of dat ie zegt 'sigh...i assume you intend to carry off every item of value in these ruins? ' haha.

Gewoon beter dan dat hij zich alleen maar stilhoud :). Exploratie is ook echt super in dit spel, gewoon wederom zo'n grot/dungeon vinden waar je geen idee hebt wat je gaat tegenkomen,geweldig. In het begin van die dungeon zie je een of ander gek lichtgevend ijsballetje rondvliegen, en je komt er steeds meer tegen, heerlijk dat je gewoon niet weet wtf dit nou weer is, lol.

Laatst bewerkt: 28 feb 2012
  19. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik heb vaak zoiets van, nog even een cave clearen. Vervolgens is het zo'n mega cave waar je een uur in rondloopt.

Variatie in niet alleen uiterlijk maar ook de grote van caves e.d. vind ik een groot pluspunt t.o.v. Oblivion.

20. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Inderdaad, in Oblivion heb ik helemaal niet zo heel veel geëxplored simpelweg omdat het de zoveelste grot of ruïne was die op de vorige leek. Bij Skyrim is dat ook wel zo, maar er zit er toch wel iets meer variatie in.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina