Tweede race ging lekker, was wel weer veel te voorzichtig in het begin, startte als derde, in de eerste bocht had ik veel meer snelheid dan de nr 1 en 2, maar ik hield in ipv te proberen erlangs te gaan, hierdoor werd ik zelf ingehaald door meerdere auto's. Uiteindelijk een botsinkje met tracks waar we beiden even veel/weinig schuld aan hadden en daarna een botsinkje met Bergje, maar dat was niet jouw fout hoor, Bergje Dacht dat even in de race. Uiteindelijk nog een spannend duel met Bergje maar toch voor kunnen blijven en 10e geworden, eerste heat 11e. Als het me lukt wat minder voorzichtig en ingehouden te rijden in de duels waardoor ik mezelf steeds benadeel, maar natuurlijk wel zonder botsingen te veroorzaken kan ik nog meer winst pakken, vooral in het begin.
Niet iedereen kan goed starten. Het gaat erom dat je zonder schade door de eerste ronde komt. Ik vind het trouwens niet zo erg om achteraan te starten. Dit keer pakte het goed uit... voor de eerste ronde. Als ik Nori wil verslaan moet mijn eerste ronde wel erg goed zijn in Heat 2.
Ik kan zeker met de MX5 er goed starten, ben snel weg, maar vaak lukt het me dan niet het gaatje te vinden om in te halen en mn positie te verbeteren. In tegendeel, ik moet afremmen om niet te botsen, waardoor ik zelf wordt ingehaald, dat kan ik nog verbeteren.
Dat bedoelde ik eigenlijk niet. Ik heb 3 van de 4 races een slechte start door te laat te schakelen. Alleen de 2de heat van Tsubuka ging het goed en toen ging ik van 12 naar 4 in een rondje. Helaas liep ik wel schade op door iemand die weer naar binnen ging.
bedankt voor de felicitaties maar ben reed al meer dan een jaar getrouwd! Geen idee hoe we er op komen dat ik tijdens een verhuizing ben gaan touwen! hahaha
Mijn auto voor de cup, vind het een draak van een auto om leuk te maken dus respect voor diegene die echt een toffe auto hebben!
Ziet er toch niet verkeerd uit, Lircky. Een tip voor deze auto: Spiegel de paint op de motorkap, dan zit het goed tijdens het racen. Deze auto heeft namelijk een rare fout waardoor hij alle vinyllagen op de motorkap spiegelt tijdens het racen. Dit ligt mogelijk aan de aftermarket motorkap, maar zeker weten doe ik het niet.
Ik ben vandaag begonnen met manual clutchen omdat dit toch sneller is. Weet iemand of er de mogelijkheid is om de knoppen op de controller te veranderen? Vind het namelijk lastig bij het aanremmen om LB in te drukken en te remmen + x ingedrukt te krijgen.
Je kan de clutch ook instellen op . Zo heeft Nori het iig gedaan. Moet ergens in je controller opties staan.
ik blijf het belachelijk vinden dat met koppeling sneller is en vind het in de cupraces haast een vorm van cheaten...
Braking line (welke racelijn dan ook) abs, TCS etc, zijn eerder een vorm van cheaten omdat deze je sneller (kunnen) maken zonder extra moeite of skill. Met de koppeling racen vergt extra oefening en moeite. dat je daarom sneller bent is een logisch gevolg.
Daarom was ik daarmee ook niet de snelste op Nürburgring in de Scirocco 1e en 2e geworden toen. Vind normaal gewoon wat fijner rijden. Maar goed als we iedereen gelijkwaardig willen hebben moet je het gewoon in de lobby instellen, maar of dat het plezier ten goede komt