[XOne] aansluitproblemen

Discussie in 'Games' gestart door peldepinda, 25 feb 2012.

1. peldepinda

peldepinda Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal,

ten einde raad wend ik mij tot jullie, tot gisteren deed mijn xbox360 het prima, met hdmi kabel. gisteren kabel uitgetrokken om ergens anders te gebruiken. vanmorgen prik ik de kabel weer in de hdmi aansluiting en de tv zegt geen signaal. Ik heb alle hdmi aansluitingen geprobeerd, ook de goede op tv geselecteerd, de xbox met kabel op andere tv geprobeerd, alles werkt gewoon behalve op de tv waar het altijd heeft gewerkt. de laptop werkt overigens met dezelfde hdmi kabel wel gewoon op tv. dus er is niks met de kabel, niks met de xbox maar wat kan het dan wel zijn???? xbox werkt trouwens wel met scartkabel op betreffende tv. :confused:

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    je hebt niet de resolutie van de xbox veranderd?
    Probeer s een andere hdmi kabel.

soms moet je eerst je tv aanzetten, op de goede source en daarna pas de xbox aanzetten.
    Ik heb t wel s met mn receiver. Normaal hoef ik die niet aan te zetten (pass through), maar soms start de xbox dan niet op. Pas als ik de receiver aanzet, start de xbox op.

hdmi handshake waarschijnlijk

3. peldepinda

peldepinda Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee niks veranderd aan de resolutie van de xbox, en waar zou dan dan kunnen? kan ik toch ff kijken. andere kabel heb ik geprobeerd doet het ook niet. het lijkt wel of de tv de xbox niet ziet???

4. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dat kan heel goed ja. Kan zijn dat de gemiddelde handshake niet goed gaat.
    koop ff n hdmi kabel van n tientje. Misschien mag je deze terugbrengen als t toch niet de kabel is?

Oh je hebt al n andere kabel geprobeerd. Heb je de volgorde van apparatuur aanzetten anders geprobeerd?

Sluit m aan op n andere tv en zet de xbox s op 720p. Misschien wil die dan wel?
    Console settings - display

Ik weet niet of je n full hd tv hebt, maar misschien is de resolutie bij aansluiting andere tv per ongeluk gewijzigd?

Laatst bewerkt: 26 feb 2012
  5. peldepinda

peldepinda Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik word er langzaamaan gestoord van..... andere tv doet ie ut perfect, is dezelfde tv alleen maatje kleiner. alles full hd. Heb alle denkbare volgordes geprobeerd, wil gewoon niet.

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb de HDMI-kabel al een keer omgedraaid ?

Had een tijdje geleden de zelfde problemen en toen ik de HDMI-kabel omdraaide werkt het beeld wel.

7. peldepinda

peldepinda Member

Leuk Bevonden:
    0
    yep, alle kanten al geprobeerd......

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb je een keer de video-settings van de Xbox360 gereset ?

Haal eventuele schijven uit de schijflade.
    Zet de console uit.
    Zet de console aan.

Opmerking Als u een Xbox 360 draadloze controller gebruikt, zet u de console aan met de Guide-knop op de controller. Gebruik hiervoor de controller van gamer 1. Op de controller van gamer 1 brandt een lampje in de linkerbovenhoek.

Houd tijdens het starten van de controller Y ingedrukt terwijl u de rechtertrekker indrukt. De weergave-instellingen worden teruggezet op de standaardinstellingen en de console wordt automatisch opnieuw gestart.

9. peldepinda

peldepinda Member

Leuk Bevonden:
    0
    ook al geprobeerd...... 2x, heb zelfs tv terug op fabrieksinstellingen gezet. begin langzaam te denken dat tv kapot is, in ieder geval het hdmi gedeelte, maar dat zou toch gek zijn he alle 3 de hdmi poorten...

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb net als Ferry een vermoeden dat er iets mis is met de Handstake.
    Als de Xbox360 wel op een andere tv werkt moet je de problemen zoeken bij jouw tv.

Je zou nog wat anders kunnen proberen.
    Sluit de Xbox360 aan via HDMI op een andere tv en kies de laagst mogelijke resolutie.

11. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik dacht eerst ook aan hdmi defect van je tv, maar je laptop doet het gewoon.

Nogmaals...zet je xbox op 720 p. Koop anders n ander merk hdmi kabel. Samsung tv s hebben nog wel s n probleem met handshake

12. peldepinda

peldepinda Member

Leuk Bevonden:
    0
    720 gezet..nog niks, andere kabel gevonden, ook niks. Ik geef het maar op, scarten dan maar. thnx voor jullie moeite

13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    scarten is niks. Gebruik dan een HD componentenkabel of HD VGA kabel. Dan kan je gewoon in HD gamen

14. peldepinda

peldepinda Member

Leuk Bevonden:
    0
    1 vraagje nog, als ik kan kiezen moet ik dan de componentenkabel of de vga kabel kopen?

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk eerst even in de specs van jouw tv want de meeste tv's ondersteunen geen 1080p meer via component en/of vga.

De keuze component of vga is persoonlijk.

1. Component = Helderder kleuren.
    2. VGA= Scherper beeld.

Deel Deze Pagina