[XOne] Mass Effect 3

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    We zullen wel zien volgende week. Ik heb in elk geval mijn exemplaar bij GM gereserveerd. Die zit in Leeuwarden, woon in Sneek, dus hopen dat ik nog ergens een treinkaartje kan krijgen, anders neem ik wel de auto.

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Over de Genophage...ben weer Mass Effect 2 aan het spelen en..

Komt het er gewoon op neer dat als Mordin niet de Genophage had ontwikkeld, en dus de Krogan zich gewoon hadden kunnen voortplanten..dat er dan non stop oorlog was geweest? En zolang ze zich dus niet kunnen voortplanten, zolang er geen cure is....zal het rustig blijven?

Jammer dat het zo'n geweldadig ras is, of dat ze zo graag oorlog willen voeren. Want ik vind het juist een cool ras. Hoewel Wrex dan toch wel met logica kan denken nog.
    Maar ja...wat doe je eraan he :)

De IGN reviewer voor Mass Effect 3 heeft zijn review nog niet online staan, maar dit zijn zijn impressies..en het klinkt fucking goed.

Compelled by Mass Effect 3's amazing ability to tell a story, the last couple of days have been a whirlwind of nonstop play. After taking the weekend off to socialize and collect my thoughts, I anxiously quarantined myself in my apartment once more and jumped into the experience full bore. What I found pleased me greatly. In fact, I had to do everything in my power to stop playing right before the endgame, just so I could bring that freshly beaten-game feel into the final review and not prematurely waste that inevitable elation here in the Review in Progress.

A common question eager Mass Effect fans like to ask revolves around how Mass Effect 3 stacks up against Mass Effect 2. I wasn't quite sure how to adequately answer that as I trekked through the first half of the adventure. Mass Effect 2 in many ways represents the sheer potential of gaming, a force to be reckoned with that easily falls into the short list of best games of all-time. Indeed, for some of the experience, Mass Effect 3 actually felt weaker in many ways when compared to Mass Effect 2 just because it set the bar so high. But now, my feelings have markedly changed.

Using some Biotics.
    This change only made itself clear 15 or 20 hours into the game, when it becomes overwhelmingly obvious how intricately woven the sum parts of the Mass Effect series are. I found myself continually shaking my head in awe as things came together, not only from Mass Effect 2, but from Mass Effect itself. Even though I'm playing "fresh" on PlayStation 3, my extensive experience with Mass Effect and Mass Effect 2 on Xbox 360 allowed me to appreciate all of the odes, both major and minor, being thrown out to characters, events and conversations that had occurred in previous games. How BioWare accomplished all of this successfully borders on mind-boggling.

Such an experience brought around a sort of revelation, that Mass Effect 3 really will be best experienced by those who have played in their entirety the previous two titles in the trilogy. This seems an obvious point, but it's one worth making and repeating nonetheless. Jumping in without hindsight of previous events can still be enjoyable, but massive amounts of nuance throughout the game -- especially when you get about halfway through and beyond -- will be lost. It's unimportant on what platforms you played if bringing your character through doesn't strike you as integral. It really only matters that you experience the themes, stories and characters of Mass Effect and Mass Effect 2 before jumping into Mass Effect 3.

Of course, character importation and seeing your version of Shepard through will prove to be of the utmost importance to many Mass Effect veterans. For all of you, I can say with the utmost confidence that you should veer towards the Xbox 360 or PC, where complete front-to-back importation is possible. PlayStation 3 gamers do have access to the "interactive comic" that allows them to make some of the integral decisions from the first game without having to play it, and they can import their characters from Mass Effect 2 just fine. But let's be frank: Mass Effect and Mass Effect 2 should, ideally, be played before Mass Effect 3 enters your machine of choice if you want the full... well... effect.

There's little else left to be said as we collectively careen headlong into the final review. Mass Effect 3 has its own minor problems -- occasional framerate chugs, some texture loading issues, and other minor technical hiccups -- but nothing that holds it back from greatness. Mass Effect 3 marks the culmination of the most engrossing, engaging and entertaining story ever told in gaming's winding history. And I can't wait to deliver my final verdict on the game next week. But perhaps more importantly, I can't wait for you to get your hands on it to see how much of an accomplishment the realization of the entirety of the trilogy truly is.

Laatst bewerkt: 3 mrt 2012
  3. SusPenZz

SusPenZz Veldhuis tot me dood

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die launch trailer niet bekeken, maar ik hoor dat Jack erin voorkomt:
    Leuk, die was bij mij met m'n 1e Shep (en dus 1e import voor ME3 ) dood, evenals Legion. :)

Ik had van iedereen de loyalty behalve van Jack. Raar dat ik dan wel die achievement heb dat je haar loyalty hebt.

Ik ben vooral benieuwd hoe BioWare de DLC squadmate integreert in de game. Want als het DLC is, is het niet relevant voor het verhaal lijkt me...
    Ik houd me hart vast. Ik verheug me er in ieder geval ontzettend op:D

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Nice, ik neem aan dat de technische issues geen probleem zullen opleveren bij de PC versie. :)

5. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Op het eind van Mass effect 2 krijg je 2 keuzes. Doorgaan met de game om dingen af te maken of over nieuw beginnen. Ik heb voor het laatste gekozen en kwam in het main menu terecht. Bij het load screen stond mijn save vóór het einde nog en niet daarna. Moet je daarna nog saven of heeft de game " gezien " dat je de game uitgespeeld hebt?. Hoop dat jullie het begrijpen.

Na al dat gehype kan ik in ieder geval niet meer wachten.

6. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Nah maar ach sowieso..alsof je een texture die even wat langer doet om in te laden, of een klein framedropje zo'n ramp is. It sure won't ruin it for me :D

Dit lees ik net op de GT forum van iemand...afwachten of het waar is wat hij zegt..zo ja...tja..dan is dat best triest....

I decided to read up on the story, skipping the game, once it became clear it will be exploited to the max by DLC (the MP especially). I don't regret that decision now. You may think my opinion is shit but hey, you'll see for yourself in a week.

Laatst bewerkt: 3 mrt 2012
  7. badname

badname Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb zojuist de demo op de xbox en op de PC gespeeld. En de PC poort ziet er veel slechter uit :confused:. Hij speelt wel aardig ook op de pc, maar de hele feel van de game is minder. Vooral de shaders zijn slecht of amper gepoort, waardoor bijvoorbeeld in de multiplayer iedereen als een groen rode candy cane uitziet ipv het vette 2 kleuren effect op de xbox.

Weet iemand of de full version op de pc net als de demo zal zijn of krijgt deze betere shaders en een texture update/pack?

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    ik werd en word niet zo gegrepen door het ME virus... Zit nog steeds te twijfelen of ik em nu wel of niet op de launch zal halen...

9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Heb ik het nou verkeerd of was er ergens vorig jaar een artikel waarin stond dat de Citadel veel groter zou zijn dit keer? Want het viel qua vrijheid nogal tegen in ME2, en volgens mij had Bioware hier iets over gezegd toch?

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Is zelfs al een video over. Een stuk groter zelfs, wellicht nog groter dan in Mass Effect I, maar dat werd niet echt duidelijk in de video.

11. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, ik ga een schaamteloze noob-actie te doen door zonder te zoeken een vast al veel vaker voorkomende vraag te stellen. Ik heb nu echt even geen tijd en zin om alles te doorzoeken :+

Waar kan ik het beste de Collectors Edition bestellen, mocht dat nog kunnen?

12. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Aangezien je in Amsterdam woont zou ik ff checken bij de Mediamarkt Arena, vaak ook goedkoper met CE's

13. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Oke thx! Het gaat me eigenlijk vooral om dat Artbook wat erbij zit. Zover ik gezocht hebt kan je dat niet echt lekker los bestellen (ja, in de Bioware store, maar daar betaal je de hoofdprijs wat betreft verzending naar Nederland)

Edit: Hm, ik vind nu wat meer plekken. Het gaat om het boek The Art of the Mass Effect Universe. Ik zie nu dat dat een ander boek is dan bij de CE zit. Beetje onduidelijk allemaal.

Edit 2: Of is dat Artbook wat bij de CE zit alleen het Mass Effect 3 deel van het boek 'The Art of the Mass Effect Universe'?

Laatst bewerkt: 4 mrt 2012
  14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    [yt]o8uyNV5vK_I[/yt]

Wat is dat gedoe met die Jersey Shore toch? Gelukkig...echt GELUKKIG heb ik die shit nooit gezien, wel iets over gehoord..maar hoezo Mass Effect 3? Ik leg de link niet helemaal...omdat er allemaal jonge stem acteurs inzitten? Omdat er 'heel onnodig naar mijn mening' Jessica Chobot inzit? En tja..die From Ashes DLC..als dat de enige DLC is...mja..so be it, wel triest, want het had gewoon in die game gemoeten. Bioware liep te beweren dat het inderdaad na de game was gemaakt..maar kweenie.

[yt]-sa6ipD5gpA[/yt]

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Die eerste vid een stukje gezien. Over die DLC hebben ze gelijk, dan kunnen ze net zo goed alleen maar Collector's Editions uitgeven. Nu word je in theorie gedwongen om die DLC te kopen, want bij de CE zit die erbij. Ik word kotsmisselijk van dit soort acties, dus die DLC laat ik eerst wel zitten.

16. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Die link is er omdat James Vega (flinke) spieren heeft en de character van Chobot gelijkenis toont met Snooki van JS.

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Aaaah ok, ja ik moet ook zeggen dat die Chobot totaal niet in ME past vind ik. Wat een gek gezicht heeft die zeg......in de game. Ook gek fan van Vega, maar ja.

18. SusPenZz

SusPenZz Veldhuis tot me dood

Leuk Bevonden:
    0
    1 quest uit ME1 die hoogstwaarschijnlijk invloed zal hebben in ME3 is
    de Prothean Ruin + vision op Eletania.
    In deel 2 stond het wel tussen de 'reminders' als je een character importeert, maar er werd in de hele game niet naar verwezen.
    Er gaan dus geruchten dat dat nu wel het geval zal zijn:D

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    The Art Of Mass Effect Universe zit niet bij de CE, AoMEU is veel groter. Voor zover ik weet zag ik hem op Bol staan, wel een stuk duurder dan via Amazon.co.uk (15 pond) of Play.com (€23 )

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    IK heb hem toch maar bij Amazon besteld ...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina