Kijk dit vind ik een beetje raar, als de DLC niet was aangekondigd, noch op de disc stond, en je precies hetzelfde zou krijgen als waar je nu in feite voor betaald...had je de game dan gekocht, zoja, geen reden om het nu niet te halen. Anders een jaartje wachten voor een release met alle "DLC" erop, en een wat goedkoper prijskaartje.
Ik wil niet Capcom verdedigen over hun praktijken, want dit is een smerig zaakje, maar er zit een bepaalde gedachtegang achter die zowel beter is voor de consument als voor de developer, misschien niet kwa prijs...lol
Wanneer het niet op disc staat moeten de characters naar je HDD worden gedownload, dat betekent dat je niet tegen andere mensen kan spelen die de characters niet hebben. Overigens is de content die op de disc staat goedgekeurd door MS, en hoeft Capcom geen kosten per patch neer te leggen die minstens 4 nullen bedraagd. Overigens is DLC het beste verkocht vlak na de release(maandje, of 2), zoiets kost tijd dus een apart team dat exclusief aan DLC werkt ontwikkeld dit naast de game zelf. Het balanceren van characters gaat ook tijd inzitten, niet een paar dagen of weekje.
Bij Mortal Kombat was het wel op deze manier gedaan, en veel mensen konden niet spelen tegen anderen met de DLC characters, wederom waren er wat patches nodig om dit te verhelpen. En nog meer patches omdat de DLC character letterlijk broken waren zover balans ging.
Je betaald voor de disc en de content die unlocked, dus alles wat je ingame kan halen zonder te hacken. Dus locked content op een disc zetten is helaas compleet legaal.
Mensen denken wanneer een game klaar is developers zeggen "hou 80% op de disc, de overige 20% maken we DLC"(waarschijnlijk niet waar, heeft meer te maken met het development process), en dit is inderdaad het probleem. Dus je voelt je genaaid...vanzelfsprekend.
GTAIV heeft wel DLC na de release gemaakt, goed voorbeeld hoe het eigenlijk zou moeten.
Ik heb liever dat ze het zo snel mogelijk na de release uitgeven, dan dat ik maanden moet wachten op m'n favoriete character. Enige wat ik hoop is dat de character in packs van 4 komen(2 sf en 2 tekken) en zo hoogstens 8 euro kosten...en geen 5 euro per stuk zoals andere vechtgames.
Anyway, heb lang genoeg gewacht om deze game te spelen, was het al van plan om het te halen voordat er kennis was van de 12 extra characters. Ik had al besloten om die 55+- euro neer te leggen voor de content die toen bekend was. Dus de mensen die hun pre-orders hiervoor cancellen hadden toen ook geen weet van de extra characters en hadden in feit al besloten om de game zo te kopen. Nu ze weten dat er extra content op de disc staat willen ze het opeens niet meer.
Hoop dat jullie het laaste nog konden volgen...
Overigens is het niet alleen Capcom die dit doet maar ontzettend veel developers, betekent overigens niet dat het juist is om te doen.
FYI DLC=Disc Locked Content
Laatst bewerkt: 5 mrt 2012