[XOne] Street Fighter X Tekken

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 13 apr 2011.

1. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Een wet ?

Ze staan helaas volledig in hun recht hoor.

2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Oja? Imo niet.. maar laat dit topic niet vervuild worden door die discussie..

3. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Natuurlijk staan ze in hun recht. Ze mogen doen wat ze willen. Als consument moet je zelf maar beslissen of je het koopt of niet. Capcom is gewoon niet netjes naar hun fans toe. Met Marvel vs Capcom waren Shuma en Jill 5 euro per stuk. Street Fighter X Tekken mist 12 characters, dus dat gaat je 60 euro kosten.

Edit: Ik zie trouwens nu al streams met mensen die het spel gehackt hebben en al met de DLC characters spelen.

Laatst bewerkt: 5 mrt 2012
  4. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hoogstwaarschijnlijk is dit idd waar. Vraag mij alleen wel af hoe het omgaan met DLC op deze manier in verhouding staat tot de Europese wet oneerlijke handelspraktijken (Wet OHP)
    En dan vooral dit gedeelte;
    'Weglaten van belangrijke kenmerken van het product'

Want kun je DLC wat al op de disc staat maar niet beschikbaar is als je het spel koopt daaronder plaatsen?

Capcom is al jaren niet meer netjes naar zijn klanten toe en dat wordt alleen maar erger. Helaas! Want ze hebben erg toffe spellen. Maar goed, ik laat deze nu voorlopig aan mij voorbij gaan. Pik hem eventueel wel een keer uit de budgetbak. Of helemaal niet zelfs, zoals Destructoid al aangeeft, er zijn genoeg hele goede alternatieven.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik geef ze groot gelijk. Ik was nog een beetje in dubio of ik dit spel zou gaan halen, maar laat hem nu liggen. Dit gaat echt nergens over.

6. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Kijk dit vind ik een beetje raar, als de DLC niet was aangekondigd, noch op de disc stond, en je precies hetzelfde zou krijgen als waar je nu in feite voor betaald...had je de game dan gekocht, zoja, geen reden om het nu niet te halen. Anders een jaartje wachten voor een release met alle "DLC" erop, en een wat goedkoper prijskaartje.

Ik wil niet Capcom verdedigen over hun praktijken, want dit is een smerig zaakje, maar er zit een bepaalde gedachtegang achter die zowel beter is voor de consument als voor de developer, misschien niet kwa prijs...lol

Wanneer het niet op disc staat moeten de characters naar je HDD worden gedownload, dat betekent dat je niet tegen andere mensen kan spelen die de characters niet hebben. Overigens is de content die op de disc staat goedgekeurd door MS, en hoeft Capcom geen kosten per patch neer te leggen die minstens 4 nullen bedraagd. Overigens is DLC het beste verkocht vlak na de release(maandje, of 2), zoiets kost tijd dus een apart team dat exclusief aan DLC werkt ontwikkeld dit naast de game zelf. Het balanceren van characters gaat ook tijd inzitten, niet een paar dagen of weekje.

Bij Mortal Kombat was het wel op deze manier gedaan, en veel mensen konden niet spelen tegen anderen met de DLC characters, wederom waren er wat patches nodig om dit te verhelpen. En nog meer patches omdat de DLC character letterlijk broken waren zover balans ging.

Je betaald voor de disc en de content die unlocked, dus alles wat je ingame kan halen zonder te hacken. Dus locked content op een disc zetten is helaas compleet legaal.

Mensen denken wanneer een game klaar is developers zeggen "hou 80% op de disc, de overige 20% maken we DLC"(waarschijnlijk niet waar, heeft meer te maken met het development process), en dit is inderdaad het probleem. Dus je voelt je genaaid...vanzelfsprekend.

GTAIV heeft wel DLC na de release gemaakt, goed voorbeeld hoe het eigenlijk zou moeten.

Ik heb liever dat ze het zo snel mogelijk na de release uitgeven, dan dat ik maanden moet wachten op m'n favoriete character. Enige wat ik hoop is dat de character in packs van 4 komen(2 sf en 2 tekken) en zo hoogstens 8 euro kosten...en geen 5 euro per stuk zoals andere vechtgames.

Anyway, heb lang genoeg gewacht om deze game te spelen, was het al van plan om het te halen voordat er kennis was van de 12 extra characters. Ik had al besloten om die 55+- euro neer te leggen voor de content die toen bekend was. Dus de mensen die hun pre-orders hiervoor cancellen hadden toen ook geen weet van de extra characters en hadden in feit al besloten om de game zo te kopen. Nu ze weten dat er extra content op de disc staat willen ze het opeens niet meer.

Hoop dat jullie het laaste nog konden volgen...8)

Overigens is het niet alleen Capcom die dit doet maar ontzettend veel developers, betekent overigens niet dat het juist is om te doen.

FYI DLC=Disc Locked Content :emo:

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    tis voor mij meer: ik twijfelde over de game, maar vind dit matig gedrag. Mijn twijfel slaat dus door naar 'niet halen' :)

8. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Nou dat is idd belachelijk.

Had shuma en jill of whatever gekocht voor mvsc 3. en bij Ultimate kon je ze weer apart bij kopen.
    Naaiers...

Is er al bekend hoeveel DLC karakters er nog komen?

9. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Kan ik ook zeker begrijpen hoor, ik kijk heel erg uit naar aankomende vrijdag dus voor mij is dit een nobrainer.

12 characters zijn bevestigd:
    SF:
    Cody
    Guy
    Elena
    Dudley
    Sakura
    Blanka

Tekken:
    Lars
    Alisa
    Jack-X
    Lei
    Christie
    Bryan

Kan uiteindelijk meer worden want SFV is nog lang niet in zicht :p

10. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuws: DLC voor Street Fighter X Tekken gelekt?
    Door Rene Groen op 01-02-2012 om 16:45 Bron: Screw Attack
    Hoewel Street Fighter X Tekken nog niet op de markt is kwam de titel de laatste tijd al veelvuldig in het nieuws, ook vandaag vormt hier geen uitzondering op.

De website Screw Attack zegt de downloadable content voor de aankomende fighter in handen te hebben, waarin te lezen is dat er voor meer dan vijftig dollar aan toevoegingen zal komen. Onderstaand deze complete lijst, echter is er nog geen bevestiging van dit nieuws.

Boost Gem Pack 1 - $2.99, Includes 9 new gems to equip to your characters.
    Boost Gem Pack 2 - $2.99, Includes 9 new gems to equip to your characters.
    Colour Edit Pack 1 - FREE, Includes 4 new colours to use in the Colour Edit mode.
    Costume Swap S Pack - $9.99, Includes a new costume for each of the Street Fighter characters, based on a Tekken character.
    Costume Swap T Pack - $9.99, Includes a new costume for each of the Tekken characters, based on a Street Fighter character.
    Costume Swap X Pack - $15.99, A combination of the S Pack and T Pack - Includes new costumes for each character, based on characters from the opposite series.
    New Challengers Pack - $7.99, Adds 4 new characters to the game: Cody, Guy, Christie and Leo.
    X Unlocker - $4.99, Unlocks two secret characters, Akuma and Ogre, as well as all additional character colours and special modes without having to perform the in-game tasks to unlock them.

Zou alleen de 1 na laatste kopen dan..

11. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Die "leak" gaat al heel lang de ronde. De leaker kan een fout hebben gemaakt met z'n naam en de Japanse vertaling, Leo>Lei. Laatste regel dat Akuma en Ogre unlocked, deze characters zijn al vanaf het begin unlocked. Kan best een stuk waarheid in zitten, meeste characters waren juist.

Anyway prijs lijkt goedkoper vergeleken met de SSFIV characters en costumes.
    Gems DLC...word het niet.

Reviews:
    IGN 9.0
    Gamesradar 8.0
    Eurogamer Germany 9.0
    Videogamer 8.0
    Godisageek 9.0
    Incgamers 9.0
    Gametrailers 8.3 review is weer offline?

12. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Scoort wel aardig.

Leuk kado voor me verjaardag om te vragen. :)

13. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Hoop dat hij snel op de deurmat valt.

14. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Morgen of overmorgen istie toch officieel uit?

15. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Vrijdag officieel 9 maart

16. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Nog een leuk nieuwtje..., je hebt 2v2 in deze game, dus je zou er vanuit gaan dat je met 2 mensen op 1 console tegen mensen online kan spelen. Dit is niet het geval. Cristian Svensson zegt dat het aan MS ligt, wat een lariekoek. Waarom kan het wel in Mortal Kombat, Halo, Gears, Call of Duty etc.

Oh, en de DLC characters komen pas NA de Vita release, fuck Vita :+

Gelukkig kan je nog wel online samen in 1 team samenwerken en offline ook, maar niet met 2 mensen op 1 console online. Dit kan wel op de PS3 overigens.

17. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Okey dat is wel een minpuntje zeg.

Maar wel 2vs2 op de bank met 4 controllers toch?

18. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ja dit kan wel, maar zou het leuker hebben gevonden als je ook met je couch buddy online kon :/

19. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Hij is verzonden. Morgen binnen dus :D

20. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    ja das wel zeker.

Test hem van de week ff op ps3 bij een maatje.

Wat vreemd dat het wel op die console kan dan.. :'-(

Nice, ben benieuwd wat je ervan vindt..

Laatst bewerkt: 6 mrt 2012

Deel Deze Pagina