De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

1. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
  2. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Gisteren dezelfde tv gekocht die Killamonkey hierboven heeft gepost. Top! Nu ben ik alleen net aan het xboxen en krijg ik rode puntjes in beeld;

Tijdens tv kijken nog nergens last van gehad. Ben nu PS3 aan het checken, tot zover goed. Brakke HDMI kabel?

3. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Of de grafische chip van je 360 is (bijna) kaduuk.
    Ben je op dezelfde HDMI poort aan de gang met de 360 & PS3?

4. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Mmm, dat zou snel zijn. Xbox is een maand oud denk ik. Nope, zitten op verschillende poorten en stonden niet gelijktijdig aan ofzo.

Ga zo eens proberen met een andere kabel.

Edit: 360 staat nu aan, zelfde kabel. Gaat goed, ook als je de kabel wat heen en weer beweegt. Zou 't dan toch die chip zijn...

Edit 2: Als ik de HDMI kabel van de Xbox 360 beweeg in de aansluiting op de TV (poort 1), krijg ik rode puntjes. Aan m'n UPC mediabox hangt precies dezelfde HDMI kabel en die geeft op die poort (1) ook een vage storing. De PS3 zit met een ander soort HDMI kabel en als ik die beweeg op poort 1 blijft alles prima in orde. Ik heb al vaker gezeik gehad met deze twee kabels, ik ga ze nu eens vernieuwen. Storingsgevoelige klote kabels.

Laatst bewerkt: 10 mrt 2012
  5. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ik heb nu een Panasonic plasma TV op het oog. Maar hij verbruikt ruim 220 watt. Is dat op ten duur een groot nadeel?

6. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer voor de grap je xbox is op 720p te zetten? Kijken of hij dan nog zo erg stoort.

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Keek ook altijd naar het verbruik van een tv maar ben er mee gestopt want vind de beeldkwaliteit belangrijker.
    Mijn 42GT20 verbruikt bijna 300Watt , tijdens 3D weergave is het verbruik zelfs nog meer.

Ik vind veel erger dat sommige apparaten een gigantische verbruik hebben tijdens de standbye.
    Alle apparaten in mijn tv/audio meubel vreten bijna 2KW per dag als ik ze in de standbye laat staan.
    Grootste verbruiker is de digitale tv-decoder van Ziggo.

8. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Fuck zeg, weet niet over hoeveel apparaten het gaat maar is toch aardig wat lijkt me voor standby gebruik.
    Is zo'n €150 per jaar dat je gewoon weggooit eigenlijk. 8)

9. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Okee, ben nu namelijk naar de Panasonic TX-P 42ST30 aan het kijken? Valt mooi binnen mijn budget en is volgens mij een prima TV. Die vent bij Media Markt beweerde daarnaast ook dat plasma goed was als je voornamelijk games speelt. Weet er te weinig van af om te weten of dat waar is.

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Was een keer nieuwsgierig en heb een Watt-meter aangesloten op de tv/audio meubel.
    Het standbye verbruik van de Cisco iTV decoder van Ziggo is bijna 50Watt terwijl de PS3 bijna niets verbruik.

Vanmiddag mijn meubel op zijn kop gezet en de enige apparaten die nog in de stand-by staan zijn PS3 , Onkyo 606 en mijn Blu-ray speler.
    De iTV decoder heb ik op zolder gedumpt want daarmee heb ik al bijna 3 jaar alleen maar ellende , Ziggo doet helemaal niets :mad:
    De 42GT20 kan ik gelukkig helemaal uitzetten.

Films zien er veel beter uit op mijn Plasma GT20 dan op mijn oude Bravia met Living Color techniek.
    Vanwege de ultra lage response-tijd van het panel is Plasma zeer geschikt voor games.

11. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Okee. Want heb nu ook een Panasonic (LCD) en die is eigenlijk qua beeld super maar is over de jaren heen een beetje klein geworden :+

En zou het wel fijn vinden om weer een Panasonic te kunnen aanschaffen. Dus fijn om te horen dat dat een goede optie zou zijn :)

12. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    :'-(

edit:
    50Hz trumotion is voor gamen blijkbaar toch laag(?) maar bij de 1 staat er 50Hz en bij de ander gewoon niks, hoe kan ik dus toch achterhalen op hoeveel Hz de LG 32LD350(de eerste) draait?

Laatst bewerkt: 11 mrt 2012
  13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb liever normale 50hz dan een tv die bomvol zit met technische foefjes die het beeld zogenaamd stabiel moeten maken.
    Trumotion , Pixel plus enz verzieken in de meeste gevallen het game plezier.

14. mrbeast

mrbeast Beestie

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm, ik zag op internet dat gamen op 50hz + trumotion veel beter is, maar blijkbaar niet :p
    Dan ga ik voor de 32LK450 :p
    Also, thnx :thumbs:

15. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Technieken als trumotion kunnen zorgen voor input lag (vertraging tussen beeld en controller), omdat er verwerkingstijd nodig is voor de processor in de TV. Als de input lag hoog genoeg is om merkbaar te zijn, valt er niet mee te gamen.

16. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Inderdaad zeg.
    Melbuuln, doe eens een breakdown per apparaat in je meubel, want 2kW vind ik ernstig veel 8)

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb het natuurlijk wel over 2KW per 24 uur ;)
    Vind 2KW voor apparaten in de stand-bye behoorlijk veel.

Mijn Cisco iTV decoder verbruikte soms bijna 80Watt in de stand-bye 8)
    Hoorde regelmatig de HDD in de decoder als een gek draaien als de decoder in de stand-bye stond , de decoder werd zo heet dat je er een ei op kon bakken.

Net even een Watt-meter aangesloten op mijn meubel en het verbruik ligt nu rond de 65 Watt.
    PS3 , Mac mini , Onkyo 606 , JBL subwoofer , Airport Extreme , 1Gbps Switch , Blu-ray speler.
    Kijken of ik het aantal Watt morgen nog verder naar beneden kan brengen door deze achter een schakelaar te zetten.
    Dank aan de Onkyo , JBL en BD-speler want deze apparaten kunnen niet 100% uit !

18. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ibood.nl heeft vandaag een 42" G30 plasma van Panasonic staan, als dagdeal.
    Geen slechte deal, voor de €499,95. :)

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    mooie deal hoor, jammer dat ze niet een wat groter model hebben uitgekozen

20. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Vraagje. Ik heb, zoals lezers van dit forumdeel waarschijnlijk wel weten, de Samsung UE40D5000 gekocht. Nu lees je in reviews vaak over televisies kalibreren. Is dat een kwestie van eindeloos sliders heen en weer bewegen, of zit er ook een idee achter? :+ Las in de hdtvtest.com review dat er wel degelijk een aantal dingen aangepast dienen te worden voor het beste beeld, maar die snuiters zeggen er dan weer niet bij precies wat en hoe ver je de instellingen moet veranderen.

Deel Deze Pagina