Hij is zeker een stuk groter. En de combat is ook een stuk uitgebreider. Maar hij heeft niet dat hele trouwen, winkeltjes kopen, huisje inrichten aspect wat Fable wel heeft (of in zeer geringe mate) Game moet het wat mij betreft vooral van de combat hebben en ik was daar na een uur of 15 wel op uit gekeken. Verhaal en sidequests zijn niet boeiend genoeg wat mij betreft. Het voelt al vrij snel als grinden aan
MUCH BETTER!: - veel grotere wereld - veel meer vrijheid - geweldige combat - veel loot - hidden secrets Etc, etc ...
Ik heb het vermoeden dat mijn huidige lijstje van favorite RPG's op de Xbox zijn: 1ste rang : Divinity II The Dragon Knight Saga 2de rang : The Elder Scrolls V : Skyrim 3de rang : Kingdoms of Amalur : Reckoning (toch bij m'n favoriten, ondanks het ontbreken van een Manual (boekje)!) 4de rang en mogelijk later in m'n top 3 (?) : The Witcher, maar daar ben ik nog lang niet over uit . En al de rest zal stof bijten voor lange tijd ... !
Een hele goede vraag ! Ik ben momenteel nog maar in het prille begin van deze game, dus ben ik ook wel benieuwd naar het antwoord van gamers die deze game al hebben uitgespeeld (of al erg ver in de game zitten) op deze vraag !
Je kunt ook handelen ja en redelijk kapitaal opbouwen. Probleem is dat het meeste toch allemaal in de prullenmand gaat en dat in een keer verkocht word. Je kunt ook mats inkopen om gear te maken, verkopen en weer opnieuw beginnen. Zelfde met enchants en shards.
Ik heb al wel een aardig poosje gespeeld en het is volgens mij niet zozeer handelen als in Fable (waar je in het ene dorp een betere prijs kreeg voor je goederen dan in het andere en waar je dat ook kon beinvloeden) maar meer zoals in Diablo II waar je inventories vol met rommel naar de winkel sleept en binnen no time een gigantische berg goud hebt verzameld Het is meer looten en verpatsen dan echt handelen
Ik zie er de handel er wel van in, maar echte handel zie je nooit in een RPG. Dan wil ik ook net zo mee kunnen spelen met het spelletje afdingen. Dat zou vet zijn en in mijn ogen een mooie optie voor een volgende KOA game.
Het lastige daaraan is volgens mij dat je in een open world game altijd veel makkelijker/betere manieren hebt om aan je geld te komen dan echt te gaan handelen/afdingen. Gebruikte jij het in Oblivion bijvoorbeeld veel? Ik was toch vooral gewoon snel aan het dumpen en door met de volgende quest en nooit in geldnood gezeten. Ik zie liever dat ze meer gaan kijken naar het opbouwen van een economietje zoals in Fable of zelfs in Saints Row waar je winkeltjes koopt. Dat wat uitbouwen door je winkels enz wat op te laten pimpen en misschien wat andere micromanagement elementen toe te voegen lijkt me leuker dan het echt zelf heen en weer slepen van items.
? Ik dacht dat Mr Bubbles met z'n vraag vooral bedoelde (dacht ik toch, sorry indien foutief) : dat je een keuze hebt tussen ofwel : 1) handelen : dus die dialoog-optie kiezen zodat er een gevecht niet komt maar vrede sluit of een akkoord overeenkomt 2) vechten : de andere dialoogoptie : ten strijde ! 3 ) andere optie : omkopen, overtuigen, iets voorliegen zodat er wel of geen gevecht volgt ? (ik denk hierbij ook (en vooral) aan quests en de uitkomst(en) van quests ... Zijn er zulke mogelijkheden ? Of komt het zowieso altijd aan op vechten ?
ermmm dat komt volgens mij altijd aan op vechten. Het is wel zo dat friendly NPC's standaard niet geraakt kunnen worden. Dan moet je eerst de 'safe mode' uitschakelen. En dan kun je dus op iedereen gaan lopen beuken en dus ook een bounty op je hoofd krijgen en dat soort dingen. Maar heb dat zelf nog niet echt gedaan. Er is al genoeg te meppen in de wereld van alamur zonder ook nog eens guards en dorpsbewoners lastig te gaan vallen
Als je punten in de persuasion skill stopt kun je in conversaties vaak kiezen voor een andere oplossing dan te vechten...
Komt die optie dan vaker naar voren? Ik zie ze namelijk maar zelden (eigenlijk alleen bij grote quests) maar heb dan ook nog niet veel in persuasion gedaan. Alleen wat getrained geloof ik
ik vind dat deze game de game is wat fable had moeten zijn, het enige wat deze game wel had iets beter gemogen is het verhaal maar de combat de wereld de rest is gewoon fantastisch!!! en tja wat ik tegen oblivion/dragon age heb al die menus het haast niet weten waar jeheen moet gaan gadver.... Weet iemand btw of je je inventory kan uitbreiden? heb er nu een max van 70 items en wil het graag uitbreiden... en ik vroeg me af... die plantne die je plukt voor potions maar ook gems en garbage (van gesloopte wapens) neemt dat ook ruimte in? en kan je ook ergens recepten voor potions/wapens kopen of kan je die alleen krijgen door te experimenteren?
Dat van die inventory uitbreiden weet ik niet, de planten, shards en wapensloopsel tellen niet per item mee, maar worden volgens mij bij items verzameld in aparte verzamelzakken. Ennuh, verder op in de wereld kun je recepten van potions kopen, wapens is een andere zaak, gewoon uitproberen en de krachtigste onderdelen met gem bij elkaar stoppen. Dat is wat ik gedaan heb iig
Ja, dan komt er ook vaker een optie. Zelfde met oa Dispelling, als je die op 5 hebt ofoz krijg bij sommige dialogen ook ineens een persuasion dialoog op basis van Dispelling. Ik heb tijdens mijn PT ook makkelijk de achievement gehaald van 50 succesvolle persuasions. Er zitten er voldoende in de game!
ik ben giga veeslshops afgegaan voor het zoeken van backpacks voor inventory uitbreiding maar nog niks zijn het speciale shops? of kan het pas later in de game ofzo???
Er zijn 5 shops over de hele game verdeeld waar je een backpack kan kopen voor 10 extra slots op eht eind heb je dan 110 bagspace....