Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Heb je al je hdd geformatteerd en Windows opnieuw erop gezet?
    Anders gewoon opsturen inderdaad.
     
  2. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    - 2x geformatteerd
    - geprobeerd met ander besturingssysteem (was te proberen :+)
    - fan schoongemaakt
    - nagekeken op virussen/malware
    - veilige modus (werkt die wel iets sneller, maar heb ik niks aan)
    - koelpasta vervangen en dergelijke
    - urenlang lopen Googlen, niks helpt.. komt ook niet vaak voor
    - alles

    Dus ja. :+
     
  3. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
  4. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Goed, de Dell XPS reeks is sowieso een hele sterke serie. Ik denk dat de nieuwe Dells ook wel in 17 inch komen.
     
  5. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
  6. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    De vraag is wat wil je er mee doen? ;)

    Voor internet en dergelijke kan hij makkelijk mee.

    Wil je de nieuwste games / software gebruiken dan niet.
     
  7. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    films kijken/branden voornamelijk
     
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Lijkt mij dat je dan goed zit. Heb je niet zo heel veel voor nodig.
     
  9. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Tsjah, inmiddels heb je zoveel geprobeerd dat het haast wel een hardwarematig probleem moet zijn. Leg je probleem gewoon eens voor aan de support desk en kijk even wat ze er van zeggen. Wel meteen zeggen wat je allemaal al geprobeerd hebt.

    Ik weet overigens dat het bij MSI toegestaan is om je laptop open te maken zonder je garantie te verliezen. Ik weet niet of dat bij andere fabrikanten ook zo is, maar volgens mij wel. (Iets met Europese wetgeving geloof ik) Kan je het beste even navragen bij diezelfde supportdesk voordat je zegt dat je hem al open gehad hebt ;)
     
  10. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat vragen over mijn laptop

    Hey allemaal,

    Ik heb wat vragen over mijn vers aangeschafte laptop. Ik wil weten welke games hij kan draaien en hoe snel hij is etc?

    De naam is: Aspire 5560 G, van Acer
    De specs zoals vermeld:
    AMD quadcore processor As3420M with turbo core tech up to 2.4 gighaez
    vid: amd radeion hd 6520G + 7470M 1gig dedicated videoram

    De vragen)
    Hij heeft dus 2 videokaarten? das toch vreemd voor een laptop?
    Ik kan van alles instellen via desktop, grafische instellingen, maakt dit nog veel verschil? Ik wil uiteraard de maximale prestaties voor games als hij aangesloten is op het lichtnet? Klopt het dat ik niet door iets in te stellen mijn grafische resolutie hoger kan zetten dan 1366x ..

    thx
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Over de videokaart kan ik vrij weinig zeggen omdat er veel verschillende uitvoeringen zijn van de 5560G. Dan zal ik toch echt meer info moeten hebben.

    Je resolutie kan niet hoger omdat je scherm dat niet ondersteund. De goedkopere laptops gaan vaak niet hoger dan dat, betaal je iets meer dan heb je vaak wel een 1920x1080 scherm. Dat heeft wel zijn impact op de prestaties wanneer je games probeert te spelen op die resolutie.

    Welke games je kan draaien en hoe snel hij is? Ik zou zeggen probeer het zelf uit, het is vrij moeilijk te zeggen welke games wel en niet gaan draaien. Ik kan je wel vertellen dat hij moeite gaat hebben om recente games te draaien, daar zal de videokaart waarschijnlijk niet snel genoeg voor zijn.
     
  13. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist nog niet van deze website af, zeer handig, thanks!

    Ik heb net op de website gekeken waar je prestaties kan checken en daar stond bij recommened overal PASS, dus das wel nice :) nu zelf eens bekijken of hij Fallout 3 kan draaien.

    Het is dus een dubbele videokaart i guess, immers via apparaat beheer zie ik ook 2 kaarten staan bij beeldapparatuur. Had dit echter niet verwacht, want, maar 600 euro betaald.

    Dacht dat dubbele videokaarten iets was voor de alienware laptops, mja qua instellingen, denk je dat ik hier nog veel moet aanpassen? Of dat hij het beste loopt in de fabrieksinstellingen? Ik kan ook dingen aanpassen mbt Antia Alisasing etc..

    Edit: Fallout 3 met 4x AA :) prachtig, performance is ook goed alhoewel ik pas echt de conclusie trek als ik meerdere gevechten heb gehad etc
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2012
  14. JustBlaze

    JustBlaze Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, altijd al goede ervaringen gehad met ASUS producten dus nu wordt het hoogstwaarschijnlijk weer een ASUS laptop. Mijn budget is 800 euro, 15'6 is groot genoeg. Mijn oog is gevallen op deze twee modellen die qua prijs zeer weinig verschillen:

    http://www.paradigit.nl/Paradigit/p...0_6GB_640GB/90N1QA7B9H6F38VL133Y/default.aspx

    Voordelen ten opzichte van het andere model:
    -1920 x 1080 Full-HD
    -2.4GHz
    -betere webcam

    http://www.paradigit.nl/Paradigit/p...0_8GB_640GB/90N3GL185H2E37VL133Y/default.aspx

    - i7 2670QM
    - GT540M - 2GB ipv GT540M - 1 GB
    - 8 GB ipv 6 GB geheugen en Office starter 2010

    Ik ben van plan de laptop dagelijks te gebruiken (dus als desktopvervanger vanwege ruimtegebrek) voor tekstverwerken en internetten (multitasken van sites en progs zoals excel, word en een internet tab zou dus wel fijn zijn). Daarnaast wil ik de laptop ook gebruiken voor te gamen. Ik verwacht niet teveel in deze prijsklasse qua performance maar nieuwere games moeten met deze specs op low/medium settings toch wel mogelijk zijn? Is het verschil in 1920 x 1080 en 1366 x 768 erg groot en het verschil in dezelfde grafische kaart met 1 GB en 2 GB? Tot slot; welke laptop zouden jullie mij aanraden op basis van bovenstaande gegevens?
     
  15. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Budget: €450
    Belangrijkste eigenschappen:

    Minimaal 15.6 inch
    300 GB Harddisk
    4 GB Memory
    En een aardige videokaart die games als FM 12 aankunnen.

    Ik hoop dat jullie wat links hebben naar goede laptops in mijn prijsklasse met goede specificaties.

    Alvast bedankt.
     
  16. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
  17. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb er ook één gevonden. Is dit een goede:
     
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Niet echt, zit een slechte processor in en ik kan ook niet vinden wat voor videochip erin zit, maar ik denk ook niet een erg goede.
    Bol.com is ook nogal duur, je kunt het best op Tweakers Pricewatch kijken, die kijkt gelijk voor je waar je m het goedkoopst kunt halen.
    Ook is de bouwkwaliteit van Acer Aspire laptops bedroevend slecht (wat ik helaas zelf mee heb mogen maken).

    Edit:
    Als ik jou was zou ik iets meer geld uitgeven, dan heb je een laptop met een bijvoorbeeld een quadcore processor en meer ram, bijvoorbeeld deze:
    http://tweakers.net/pricewatch/299187/hp-pavilion-g6-1250sd-(a1z63ea).html
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2012
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Wat Remco zegt. ACER's mooi laten staan. Dingen gaan regelmatig kapot (vrij snel vaak, binnen een jaar...) en de service is om te janken dan.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Die Asus komt bijna elke pagina terug.
    Dat zegt genoeg.
     

Deel Deze Pagina