[XOne] Street Fighter X Tekken

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 13 apr 2011.

1. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Heb er nu 4 games besteld, allen waren binnen 2-5 werkdagen binnen.

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Nah, dan ben ik het echt eens met die Angry Joe hoor, de fucking content staat al op de disc, het is bewezen en toch willen ze je ervoor laten betalen. Hoe is dat rechtvaardig? Volgens mij gebeurd dit al veel langer,niet eens alleen Capcom. Flikte Epic zoiets ook niet een keer? Die Angry Joe zegt ook...het maakt geen drol uit of je nou 40 of 100 characters krijgt, waarom moeten wij betalen voor dingen die op de disc staan? Wij hebben er al voor betaald? Daar gaat het om.

3. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Ja het staat al op de disc, maar Capcom heeft nooit gezegd dat je 46 karakters zou krijgen als je de game koopt.

Dat ze op de disc staan heeft vooral te maken met het feit dat je later als de DLC chars er zijn, iemand die ze niet heeft gekocht ze niet eerst hoeft te downloaden als diegene speelt tegen iemand die ze wel heeft gekocht.

Dus nee, je hebt er niet al voor betaald, je hebt betaald voor wat Capcom je heeft belooft, in dit geval 38 karakters.

4. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Misschien een beetje raar, maar je wordt toch ook niet kwaad als je een programmapakket van bijvoorbeeld Ziggo neemt en een paar zenders draaien achter een decoder en in de advertentie van Ziggo stond dat deze zenders over een paar weken beschikbaar zijn en in de lucht gaan maar je er dan wel een beetje moet betalen? Of zelfs, deze zenders zijn al in de lucht, zoals bij velen Eredivisie Live oid alleen je moet er een paar duiten voor betalen als je er bij wilt komen.

In mijn ogen is hetzelfde nu aan de hand bij dit spel. Natuurlijk is het onrechtvaardig, maar niemand zou zo zeiken als de content nog niet op de disc zou staan. Wat is in feite het verschil? Deze boosheid is in principe gewoon op een psychologische trigger gebaseerd. Het feit dat je er in principe al bij kan maakt het zuur, maar is dat met heel veel andere dingen in het leven ook niet zo?

Tevens heeft het wel een gegronde reden trouwens. Het feit dat Capcom besloten heeft om ze nu al op de disc te zetten komt doordat het straks mogelijk is, zou je de DLC characters niet kopen, dat je wel tegen ze kan spelen online.

Ik heb begrip voor iedereens reactie en ik merk aan mezelf dat ik me ook lichtelijk genaaid voel. Maar met een beetje relativeringsvermogen zie je zelf ook wel in dat we niet in een ideale wereld leven en dit truukje veel meer toegepast wordt in andere winstmodellen. Ik bedoel, ignorance is bliss. Waarschijnlijk voelen sommigen zich beter wanneer Capcom in de toekomst deze characters gewoon niet op de disc zet maar achterhoudt en eigenlijk precies hetzelfde doen. Ik ben allang blij met de characters die we krijgen en ik zou toch wel de DLC characters gaan kopen. Of ze nou wel of niet op de disc staan maakt mij niets uit daarin.

5. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik gamede in de tijd dat er geen DLC bestond. Alles stond op de cartridge.

Groot verschil is dat games toen 129 gulden kosten en nooit in prijs omlaag gingen. Nu kost een spel op release al 45 euro. Dat is zonder inflatie al goedkoper. En na 2-3 maanden kost het spel de helft.

Dus qua prijs maakt het niet uit. Baalde wel destijds dat mappacks op de pc nog gratis waren en op de xbox 800 ms points kostten.

6. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    129 gulden?

Volgens mij nog wel duurder want ik kocht volgens mij mk1 voor 180 gulden op de megadrive.

Kan me natuurlijk vergissen...

7. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Heb het over NES games. Mario bros 2, Zelda enzo.

Die gingen nooit in prijs omlaag.

8. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Oke .

16 bit games waren rond de 160 gulden sommige wat duurder.

Dc games ook zoiets en import games 199 gulden (Sf:cool:

9. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Zucht... die goede ouwe tijd. Dat je nog met al je zakgeld of voor je verjaardag een spel mocht uitzoeken. Eerst van te voren proberen, en uiteindelijk er een uur lang blijven gamen. Ik weet ook nog dat de Saturn uit kwam. Daar kon ik er alleen maar naar kijken en over dromen. Ik mis die tijd :D

10. Vato G

Vato G Ben Howard

Leuk Bevonden:
    0
    Mortal Kombat 3 op de SNES heeft hier bij de plaatselijke speelgoedwinkel destijds 2 jaar lang 230 gulden gekost. Echt ziek.

Trouwens Zero, jij gaat niet Heihachi mainen, want dat doe ik al.
    Samen met Yoshimitsu, maar Yoshi is wel mijn eerste character.
    Want ik kan (nog) geen damage-combo's met Yoshi na een launcher en dat is met Heihachi geen probleem.

Ik zoek nog een partner voor online, iemand interesse om ff te teamen.

11. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Verschil is volgens mij dat je bij Ziggo kan kiezen of je Eredivisie live wilt.. je betaalt er niet voor en je hebt het niet.. Das hetzelfde als zeggen ik betaal voor Internet dus ik wil toegang tot alle sites.

Nu betaal je ervoor (in weze heb je ze op een disc) maar hebt het niet.. Vergelijking gaat niet op.. Disc locked content is heel wat anders dan een signaal wat uit een kastje komt. Gegronde reden of nie, dat iedereen ze kan zien moeten creators maar anders oplossen. EPIC maakt zich er ook schuldig aan.. Eerste mappack stond volledig op de Gears 3 disc, vervolgens is het DLC 1 en daarna gratis als pack.. Lekker bezig

Laatst bewerkt: 14 mrt 2012
  12. Vato G

Vato G Ben Howard

Leuk Bevonden:
    0
    Het mag ook eigenlijk geen DOWNLOADABLE content meer heten, maar eerder UNLOCKABLE content.

Ta Dum Tssss

13. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    :lol: idd

Tjonge jonge niet genoeg tijd dan breng je het toch later uit.
    Ze hadden ook niet genoeg tijd om het geluid in orde te maken wat een gepruts.

Nu komt dus de aap uit de mauw en dat terwijl ze eerst Microsoft de schuld in de schoenen probeerde te schuiven.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2012
  14. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch maar besloten om deze ook te halen :). Krijg 'm hopelijk deze week nog binnen.

15. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Oke cool, volgende week ff een paar matches spelen tegen je.

:+ Haal hem dinsdag zit een beetje krap door me verhuizing 8)

16. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    alright, doen we man

Ik zat zelf zwaar te twijfelen om de game te halen, voornamelijk door die DLC shit maar goed, fuck dat ik kan het niet lijden dat iedereen al zit te spelen en ik niet :+

Zijn er mensen die met Ken/Cammy hebben gespeeld hier? Volgens mij zijn ze alletwee wat minder in SFxT

17. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ken kan ook z'n kara throw bullshit er niet meer uitgooien, z'n tatsumaki is geweldig voor combos. Verder niet naar hem gekeken.

Cammy kan haar meest nutteloze move(cl.hk) jump cancellen en daarna een cannon spike doen...die erg langzaam is. Haar anti airs zijn nu behoorlijk slecht net als het merendeel van de cast. Beide zijn minder inderdaad.

Ik merk echt dat ik een ontzettende bloedhekel heb aan het feit dat anti-airs zo slecht zijn in deze game. Doordat ze zo slecht zijn en je met 1 combo halve leven kan verliezen is het bijna niet meer het risico waard om het te proberen...

Probeer Jin te spelen maar heb echt ontzettend veel moeite met hem, denk dat ik maar weer moet gaan rondkijken naar andere character...zucht.

18. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Je betaalt er helemaal niet voor, er staat nergens op het doosje dat er meer dan 38 karakters in de game zitten.

Anyway genoeg over de DLC, gisteravond eindelijk de game gespeeld, en ik ben onder de indruk. :)

Wel echt anders dan SSF4 zeg, al die Cross Assaults/Cancels e.d., jeez, dat gaat wel even duren voor ik het allemaal onder de knie heb.

Denk ook dat ik niet zo goed in deze game worden als dat ik was in SSF4, aangezien ik tegenwoordig wat minder tijd heb om te gamen, en echt urenlang oefenen er waarschijnlijk niet vaak in zal zitten.

Heb daarom alleen nog maar Arcade en Training mode gespeeld, met King en Poison. King heeft een paar irritante moves met LP+MK en LK+MP, dus hem laat ik denk ik schieten als main.

Met Poison wil ik het nog wel even proberen.

Trouwens, ik merkte dat ik allerlei moves deed zonder op een knop te drukken, dus door alleen met de linkerstick te bewegen, wat is dat ? (en hoe krijg ik het weg :p )

Laatst bewerkt: 15 mrt 2012
  19. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Laatste over DLC inderdaad: je krijgt perfect waar je voor betaald hebt, op het doosje of desnoods op internet vooraf kan je perfect lezen hoeveel characters je voor betaald. Alles wat er extra op staat betaal je dus duidelijk niet voor. In mijn ogen is het perfect duidelijk.

Wacht nu maar af en we zullen zien wat ze uiteindelijk met de DLC doen en geniet gewoon van dit spel.

En Vato, Heihachi it is for me hoor. Haha. Dan moeten we elkaar maar wat helpen aan Heihachi tech. Weet alleen nog niet of hij goed werkt on point, in weze niet eigenlijk, maar Lilli is zo baas als second dat ik hem eigenlijk niet weg wil doen.

20. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Echt als je cross attack inzet krijg ik steeds geen combo voor mekaar. Meer oefenen denk ik. Heb zelf eigenlijk nog geen favo characters gevonden. Ben van Jin/Kazuya afgestapt. Denk dat ik maar eens voor Paul en Maduk ga.

Deel Deze Pagina