[XOne] Next Gen Xbox Rumours & Facts (Xbox 3, Xbox 720, Xbox Loop, Xbox 8, Xbox Durango)

Discussie in 'Games' gestart door Pimbech, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Hoe kom je daarbij, natuurlijk kan ik dat. :D

2. AnonymousVLD

AnonymousVLD Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Edit: ik poste weer is te snel... en ook niet goed gelezen..

Laatst bewerkt: 9 mrt 2012
  3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Maar solid-state oplossingen zijn op het moment veel duurder dan dvd's/blu-rays.

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Zolang ze het maar niet onmogelijk maken om games uit te lenen of 2e hands te kopen ben ik er wel voor. Terug naar de cartridge dagen! :D

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Flash etc is denk voorlopig nog veel te duur om dat te gebruiken ipv dvd's.
    En betwijfel of ze hun games op BR disc willen uitbrengen. Maar goed, nu hebben sommige games meerdere discs nodig en met de volgende generatie zal dat flink toenemen, dus denk ook niet dat ze bij dvd kunnen blijven.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dat is nu idd het geval. Maar wellicht daalt de prijs straks hard en weet MS dat al? Het zal ws idd nooit de lage prijs van een blanco dvd halen

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Nouja, het is natuurlijk altijd een gok die je maakt, net als Sony met de blu-ray en MS met die HD-DVD add-on. Ze zullen inderdaad wel verwachten dat over een aantal jaar de prijzen van die solid state cards inderdaad laag genoeg zijn.

8. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Geen discs meer, een mooi vooruitzicht.

9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik vraag het me toch echt af. Ik denk toch dat backwards compatibility een absolute must is.
    Zo niet: dan krijg je 2 xboxxen: de nieuwe 720 en de 360, net zoals de PS2 nog heel lang te koop bleef en ook heel lang veel beter verkocht werd, door de lage prijs.

Die lage prijs is werkelijk de enige reden overigens, waardoor Nintendo zo lekker scoort met de Wii en de DS.
    Voor beide zijn de spellen niet meer dan matig en ben je er snel op uitgekeken. Ook zijn de spellen belachelijk duur voor hetgeen wat je er voor krijgt. Ik bedoel: 40 euro voor een hele simpele paardengame......

Dit is echt alleen voor de kleintjes en de kopers zijn dus ouders en geen gamers.
    Een DS kost 150 euro ongeveer en dat koopt een ouder natuurlijk veel sneller dan een xbox of ps3 van 250 tot 300 euro.

Dat soort mensen kopen pas een nieuwe tv als hun oude kapot is gegaan en hebben nog nooit 1 beeldinstelling veranderd.
    Graphics of online gameplay is iets wat ze helemaal niet kennen.

Mn vriendin heeft 2 schatten van kinderen van 8 en 11 jaar oud en zij hebben een Wii waar ze ook op spelen.
    Gisteren kwamen de kids voor het eerst bij mij thuis en ik heb ff Need for speed Most Wanted en daarna Dirt 2 gespeeld. Die laatste met force feedback stuur.

Dat jochie werd helemaal gek! Grote ogen, herhalingen bekijken. (de surround knalde door de kamer) Ik denk niet dat hij nog op de Wii gaat spelen :)

10. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Microsoft heeft ook al gezegd dat ze waarschijnlijk de 360 gaan doormarketen als multimedia apparaat. Daarmee blijven ze verdienen erop en blijft er support voor oudere games.

Er is echter nog altijd een kleine kans dat ze het ding laten vallen als een baksteen, net als de eerste xbox. :mad:

Mij lijkt het overigens niet waarschijnlijk dat we geen optische drive meer krijgen in de volgende xbox, vooral om het feit dat Microsoft de volgende xbox ook als een multimedia device waar je de nieuwste games op kunt spelen wilt marketen. Een beetje blu-ray of DVD kijken is daarbij wel een must.

Verder zijn er nog genoeg mensen die niet zo te spreken zijn van download-only, waaronder de game shops die het apparaat ook aan de consument moet verkopen. Aparte SSD achtige cartridges voor elke game zul je niet zien, aangezien SSD's en flash media daarvoor nog véél te duur zijn. Of consumenten moeten bereid zijn games te kopen voor 90 euro. :+

Laatst bewerkt: 10 mrt 2012
  11. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Techdemo van Crytek van wat we kunnen verwachten van de graphics op volgende generatie gaming hardware. Zo te zien goed gebruik gemaakt van Directx11. Cryengine 3 eindelijk op Max. :)

12. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    _O_ Nuff said :cool:

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Veel negatieve geluiden eerder deze week, deze een beetje positiever. Maar het lijkt erop dat Epic gewoon weer voor de volgende Microsoft console gaat.

En:

Let's hope so! (En dan geen games als Wii Music, of course :+)

14. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ziet er natuurlijk waanzinnig uit... maar zo'n grote "sprong" vind ik het niet. Enigste wat benoemenswaardig is, is de "lightning".

Toch zou ik niet twijfelen bij de aanschaf van een Next-Gen console. Een versie van Battlefield 3 spelen met dit keer wel alles op maximaal en 64 players anyone? :)

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Advanced particle shading is ook wel een flinke stap vooruit. In veel games zijn de schaduwen pixelig, niet juist aan tijd gebonden (maken gekke sprongen bijvoorbeeld) en slecht dynamisch.

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Vindt slechte anti aliasing nog altijd het meest storende. Grafische chips en kaarten gaan flink vooruit met de jaren, maar dat blijft altijd een euvel. Wil geen kartels meer, maar ergens heb ik het voorgevoel dat ik dat bij de volgende generatie gewoon weer terug ga zien.

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ligt ook gewoon aan de dev. Het valt me nu bv ook weer op hoe clean Mass Effect is

Vrijwel geen kartels. Het kan dus wel. Ik heb zelf bv liever iets slechtere textures en dan geen kartels dan andersom. Een game ziet er gelijk zo veel beter uit zonder overal kartels. Iedereen noemt Dragon Age lelijk, maar gewoon door het feit dat het heel goede AA heeft vind ik het zeer prima te pruimen. :D

18. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Dat komt omdat de gangbare techniek voor anti-aliasing, MSAA, nogal GPU intensief is en op zen minst een halvering van de framerate betekend.

Voor consoles wordt tegenwoordig veel FXAA gebruikt, dat is veel sneller maar minder precies.

MSAA werkt door het beeld te renderen op een hogere resolutie en vervolgens de juiste kleur te interpoleren als het binnen de vorm (polygoon) valt of de extrapoleren als het buiten de vorm valt. Dit is langzaam omdat hij dan eerst moet renderen op een hogere resolutie.

FXAA is veel sneller omdat de anti-aliasing achteraf gebeurd. Het beeld wordt gerendered, vervolgens checkt FXAA of er kartelranden zijn. Als dat waar is, maak ze dan zachter.

Het grote nadeel hiervan is, is dat het alle pixels 'zachter' maakt (en niet alleen de randen waar het echt een probleem is) en het beeld dus minder scherp maakt. Gevolg: iedereen begint te zeiken dat de textures 'minder scherp' zijn en de game er 'niet-HD' uitziet. :emo:

Verder is FXAA minder accuraat, waardoor kartelranden nog steeds zichtbaar kunnen worden in sommige situaties.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2012
  19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Geen nieuwe xbox op e3

bron: http://kotaku.com/5893685/microsoft-the-new-xbox-wont-be-shown-at-this-years-e3

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Sure. Alsof ze gaan zeggen 'Hey jongens, we gaan dit jaar de nieuwe Xbox aankondigen, dus stop maar met het kopen van de 360 en Kinect!'

Nu kan het goed zijn dat het niet aangekondigd wordt, maar dit soort berichten hecht ik helemaal geen waarde aan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina