Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Waarom wilt ze er überhaupt Windows op zetten?
    Bevalt OSX haar niet?
    Het kan, en zal best ok draaien via Bootcamp bijvoorbeeld. Maar dan kun je net zo goed je iMac verkopen en er een Windows PC voor terug kopen.
    En anders gewoon een clean install van OSX doen, als het enkel om die error is. Is het btw een software fout, of iets met de hardware?

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ze zegt dat ze Adobe niet meer gekraakt krijgt, en dat het op Windows veel makkelijker is. Ze heeft erg veel vertrouwen in haar broer die Windows 7 op haar iMac gaat zetten.

Ik geloof dat het een software fout is, maar dat weet ik niet zeker.

Ze denkt er nu ook aan om een laptop te kopen, wat ik haar ook aanraad. Ze is vaak onderweg en tijdens lessen is het erg handig.

Ze heeft op school veel gebruik gemaakt van Lion OSX (als ik het goed zeg) en om één of andere reden bevalt dat niet.

Ik heb 't idee dat ze niet waar ze het over heeft, mja. :+

3. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Onzin Adobe is ook goed gekraakt te krijgen op OSX. O-)
    En windows7 gaat naar alle waarschijnlijkheid klote draaien op de iMac.
    Ik zou dit nooit doen, als je dan toch al windows wilt draaien kun je het netzogoed via VMware of andere virtualisatie doen.

4. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Misschien een goede tip? ;) Dan kan ik haar overhalen haar iMac niet te verneuken. :+

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ligt ook aan de specs.
    Via vmware/parallels draaien 2 OS-en tegelijkertijd en dat vreet veel ram. Heb hier op een 24" veelal Solid via Parallels en daar heeft ie het af en toe behoorlijk moeilijk mee (niet het lichtste programma, maar toch). Als je Win als hoofd OS wilt, zou ik het via Bootcamp doen, heb je al je ram voor Win en zit je niet deels in ander OS.

6. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Clean install doen en iMac verkopen.

Voor dat geld een Windows laptop kopen.

Als ze toch al niet veel verstand heeft van dergelijke zaken zou ik helemaal geen bootcamp e.d. gaan gebruiken op de iMac.

7. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Uhu, my thoughts exactly. Ze zei net dat ze haar CD 'kwijt' is. Ik heb maar gezegd dat ze even goed moet zoeken, want zonder clean install, zal er ook weinig interesse zijn in de iMac.

8. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169

De oplossing als je per ongeluk een sd kaart in je cd-rom gedouwd hebt (jaja ik weet het!), hoef je niet naar die Apple freaks in die shop 100 euro neer te leggen. 8)

9. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Draait uitstekend, draai bijna niks anders :+

10. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Haha, dat weten we al. :+ Toevallig een aantal maanden terug nog een SD-kaartje er uit gepulkt.

11. BBE TheOne

BBE TheOne BBE Forever!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe doe je dat percies rivanov? en misschien in het nederlands graag :thumbs:

12. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Heb momenteel Macbook Pro aan LCD Sharp Full HD aangesloten via Belkin mini DVI kabel en een HDMI kabel van Bigben. Nu wil ik het geluid op mijn tv af laten spelen. Kan dit via de HDMI kabel of moet die via een andere stekker??

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Via andere kabel, zoals een AUX kabel. Er zijn wel speciale Mini Display Port > HDMI kabels waarbij het geluid ook door de HDMI gaat. Maar dat doen ze niet allemaal.

14. Froggle

Froggle Play, or be played.

Leuk Bevonden:
    47
    Met de huidige standaard, HDMI 1.4, zou je geluid, netwerk en 1080p beeld er doorheen moeten krijgen. 1.3 ondesteund volgens mij alleen beeld en geluid, en 1.2 of lager ondersteund alleen HD of Full-HD beeld.

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Maar het ligt niet specifiek aan HDMI. Het ligt aan die kabels die Mini Display Port omzetten naar HDMI.

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Mijn Adobe collectie doet ook al een poosje moeilijk eigenlijk, sinds er Lion op draait. Na een poosje werkt het opeens niet meer. En ik weet echt wel hoe dat soort dingen werken.. :+

Windows 7 draait overigens perfect i.s.m. Parallels (dan draai je OSX programma's en Windows programma's gewoon door elkaar heen :)), heb het zelf ook alleen gebruik het nagenoeg nooit. Behalve om websites in IE te testen.

17. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ik wil volgende week (met enige tegenzin) AppleCare kopen en daarna Apple contacten om de HDD te laten vervangen ivm geluidsproductie die het ding maakt. Ik word er nu echt schijtziek van en m'n standaard garantie loopt begin mei af dus ik moet een keuze gaan maken. Met een programma van Western Digital (merk HDD) gaf ie ook aan dat er een aantal bad sectors waren :'-(

Gaat dat werken? Anders geef ik +/- 180 euro uit aan een extra garantie en dan wordt dat ding misschien nog steeds niet (kostenloos) vervangen omdat ie niet 100% kapot is. Ik vind het al ontzettend klote dat ik m'n computer moet gaan aanmelden ter reparatie om de harde schijf te laten vervangen. Tergend. Maar goed, ik had dit kunnen weten. Dit is wel m'n laatste iMac in ieder geval :p

Iemand een iMac kopen? :+

18. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik ben niet zo op de hoogte van Apple zn garantieprocedure, maar kan je niet gewoon even de klantenservice bellen en vragen of het onder garantie valt?

En mocht het er niet onder vallen en je garantie toch afgelopen zijn, dan kan je hem toch net zo goed zelf vervangen? Genoeg filmpjes van hoe dat moet op Youtube, hier is er 1 van: http://www.youtube.com/watch?v=2YsCTNVEYt8.
    Dan heb je voor 180 euro waarschijnlijk een veel grotere schijf dan dat je van Apple krijgt.

19. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Ja, dat moet ik misschien maar doen.

De 2011 iMacs hebben een ander soort SATA aansluiting op de schijf voor zover ik heb begrepen. Het komt er in ieder geval op neer dat als je zelf de harde schijf vervangt en de Mac vervolgens weer aanzet dan blijven de fans constant op 100% draaien. Dat is wel op te lossen met software maar ik heb liever dat het hardwarematig goed werkt. Hier staat wat informatie daarover.

Ik kwam daar pas achter toen ik m'n iMac al had gekocht, anders had ik er hoogstwaarschijnlijk nog wel even goed over nagedacht.

20. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Tsjah, er zullen vast meer mensen zijn met hetzelfde probleem die ook een oplossing gevonden hebben. Inderdaad erg vervelend, maar als je de goedkopere oplossing wilt moet je helaas altijd zelf wat meer moeite doen. Ik weet niet hoe groot je huidige HDD hebt, maar voor een euro of 100 heb je een goede 2TB schijf. Bespaar je 80 euro i.v.m. applecare en waarschijnlijk ook nog meer opslagruimte.

Als het een 2011 model is zou je toch volgens de Nederlandse wetgeving nog gewoon ~2 jaar garantie moeten hebben? Komen ze daar echt mee weg?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina