Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Precies. Heb ik ook de beste ervaringen mee. Nu uitgeweken naar een HP en daar ben ik ook tevreden over. Echter word de volgende gewoon weer een ASUS.
     
  2. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    :eek: zit ik dan met met mijn net aangeschafte acer, mja iig 2 jaar garantie :)

    Hiervoor had ik een dell en die begaf 't ook na een aantal jaar. ik denk dat 't vooral ook af hangt van zaken zoals "hoe intensief gebruik je hem etc":)..
     
  3. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Prima laptop, aspire serie is een goede in die prijs/ kwaliteit verhouding. Heb zelf een Aspire 5560G

    ff de pros en contras

    PROS [+]
    - design
    - 8 gig ram
    - quadcore 2.4 gigahez

    Cons [-]
    - wel dubbele video kaart maar alsnog "maar" 1 gig vram
    - 750 gig hardeschijf is volgensmij ook minimaal
    - geen office preinstallerd ;p

    Edit: dit is uiteraard mijn mening op basis van mijn laptopervaring etc, ook op basis van de budgetmogelijkheden. Ook ik begrijp dat je een Alienware moet halen voor de echte gaming laptops ;)
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2012
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.484
    Leuk Bevonden:
    5.083
    Echt niet, Alienware is overpriced crap, kan je gewoon beter naar een laptop opzoek met dezelfde specs, ben je een stuk goedkoper uit.
     
  5. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    En ik maar denken dat ik "later" dan maar eens een alienware moest kopen omdat 't beste van het beste is" maar dat valt dus tegen?
     
  6. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Qua specs zijn ze prima maar de bouwkwaliteit is echt bagger, ik heb een Acer Aspire van dik 900,- en die heeft nu al een half losse power key, verf die afblakkert en vastzittende toetsen.
    Als het nou een laptop van 400,- was was het nog acceptabel maar in deze prijsclasse niet.
    Die laptop van Bol.com heeft nogal een slechte en verouderde processor, dus die zou ik niet nemen.
    Videochip zal ook wel niet veel soeps zijn maar die word niet vermeld.
    Ik zou gewoon voor die Asus of HP gaan.
    Wat je ook kunt doen is een laptop met 4gb ram kopen, dan kun je het ram altijd nog uitbreiden wat erg makkelijk en goedkoop is.



    Ze zijn nogal overpriced en ze updaten de hardware van hun laptops/desktops niet heel vaak.
    Zijn verder wel prima dingen als je een beetje een up to date model hebt, alleen wat te duur naar mijn mening.
    Voor gaming laptops kun je beter een Samsung of MSI kopen.
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2012
  7. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Das wel klote dan inderdaad, mja ik zie het wel. Dell laptops hebben ook een slechte naam en ik heb 5 jaar plezier gehad van een Latitude 830 :)..
     
  8. JustBlaze

    JustBlaze Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    23
    Iemand voor mij ook nog een advies voor een van de beide laptops die ik op de vorige pagina heb gelinkt, of misschien wel een heel ander model/merk in de prijsklasse tot 800 euro?
     
  9. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Qua gaming zou ik oppassen wanneer je een laptop koopt met een GT540M en een 1920x1080 resolutie. Ik heb zelf een soortgelijk model met die videokaart en resolutie, Battlefield 3 draait dus bijvoorbeeld gewoon niet lekker op die setup, en ook met een lagere resolutie draait ie nog niet lekker, ik ben tot 1280x720 gegaan. De GT540M is gewoon een redelijk zwakke videokaart, niet echt geschikt voor de nieuwste games.

    De hoge resolutie is echter in alle andere gevallen echt een verademing. Je hebt simpelweg veel meer ruimte op je scherm waardoor je makkelijk bijv een word document een een webpagina naast elkaar kan zetten. Ik zou je niet blindstaren op 2GB extra ram, want 6GB is echt meer dan genoeg voor W7. Ik heb de 6GB zelf nog nooit aangetikt, terwijl ik me op mijn laptop bezighoud met web development en dus allerlei servers en ontwikkelomgevingen open heb staan. Office starter is volgens mij ook niet veel soeps, als ik het goed heb is het alleen Word en Excel. Zo'n licentie kost volgens mij geen drol meer, en anders zijn er altijd genoeg alternatieve manieren om er aan te komen.

    Nog een ander model, mocht het design je aanstaan:
    http://tweakers.net/pricewatch/286519/asus-n55sf-s1060v.html#tab:prices
    Qua prestaties zal je even aan Willem moeten vragen hoe ie het doet, maar wel iets beter door de snellere videokaart (GT555M). Hij heeft zelfs een blu-ray speler.
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2012
  10. JustBlaze

    JustBlaze Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    23
    Top, bedankt voor je reactie. Ik ben vandaag eens in de winkel gaan kijken en de full HD1920x1080 van de N53 sprong er toch wel duidelijk ten opzichte van de andere modellen met lagere resoluties. Een i5 processor is voor mij waarschijnlijk ook meer dan voldoende omdat ik geen heel zware/grafische programma's draai, afgezien van games. Ook mooi (wat overigens niet op de website stond) zijn de Bang en Olufsen speakers die in de N53 zat ipv de Lansing speakers van de K53 waar ik al wat klachten over heb gelezen.

    Naar de N55 serie had ik ook al even gekeken ja, maar kreeg wel erg veel klachten te lezen over de bouwkwaliteit, met name het toetsenbord zou daarvan kwalitatief niet zo goed zijn. Het verschil tussen de GT555M en GT540M is ook niet echt bijster hoog volgens de verkoper, hij vertelde mij dat de GT555M vooral hoger is geklokt. Misschien zijn er verder nog andere mensen met ervaringen met deze vergelijkbare laptop in de N53 serie of andere opties in deze prijsklasse? EDIT: Weet iemand ook of er een groot verschil is in de GT540M met 1GB of 2G qua performance in games? Alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2012
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Toevallig heb ik zelf ook een N53SV, een uitvoering van vorig jaar met een i7 2630QM en de GT540M. Zoals ik zei draait hij dus BF3 niet, maar dat is ook gewoon de meest veeleisende game van dit moment. Als je een andere game noemt die je graag zou willen spelen en ik heb hem ook zou ik het even voor je kunnen proberen. De meest recente game die ik er op gespeeld heb is volgens mij Saints Row the Third, en die was op de laagste settings maar wel 1920x1080 speelbaar.
     
  12. JustBlaze

    JustBlaze Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    23
    Ah, mooi. Ja, SR3 was bijvoorbeeld wel een game die ik wou proberen, hoeveel fps haalde hij op low settings 1920x1080 ongeveer? Verder ga ik waarschijnlijk wel PES 12, FIFA 12 of Halo 2 Vista proberen. Heb jij trouwens stock settings of heb je de videokaart/processor overclockt (geen idee of ik dit mag vragen op dit forum?)? Is de laptop trouwens verder fijn in gebruik, al grote problemen mee gehad?
     
  13. RobinhoNL

    RobinhoNL Ik ben Fan!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop. Hieronder wat eisen:

    Budget: 500 euro
    Wat heb ik nu: HP, en dat bevalt wel
    Beeldscherm: 15 inch, of 17.3
    Wat wil ik:
    - Schoolwerk is belangrijk
    - Paar games spelen, waaronder FM en Minecraft bijvoorbeeld. Niet de spellen zoals Mw3 etc.
     
  14. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Dan zou ik voor deze gaan.
    Staat alleen niet bij wat voor videochip erinzit, maar die zal wel goed zijn.
     
  15. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb de Dell Inspiron 15R (met de i3 en ATI 5650), is wel 60 euro boven je budget.

    Laat maar, die is nergens meer te koop.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2012
  16. RobinhoNL

    RobinhoNL Ik ben Fan!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt, weer een HP! Deze had ik nog niet gezien :thumbs:.
    Het is wel een laptop waar je ook prima mee kan gamen?
     
  17. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Waarschijnlijk wel, er zit genoeg ram in, en een goede cpu.
    Staat alleen niet bij wat voor gpu erin zit, maar die zal wel goed zijn.
    Anders kun je altijd even bij MM Rotterdam langs om m te proberen, aangezien hij daar te koop is
     
  18. RobinhoNL

    RobinhoNL Ik ben Fan!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
  19. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    De eerste heeft iets meer ram maar een dualcore in plaats van een quadcore.
    De tweede heeft ook een slechtere processor maar een groter scherm met een hogere resolutie en evenveel ram.
    4gb ram is genoeg, en ram is ook heel goedkoop en makkelijk om er meer bij te zetten.
     
  20. RobinhoNL

    RobinhoNL Ik ben Fan!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar moet je vooral naar kijken? Opslag of de processor, want ik wil gamen, muziek luisteren via iTunes en schoolwerk kunnen maken. Ik ben je trouwens best dankbaar dat je me helpt!
     

Deel Deze Pagina