1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Mass Effect 1, 2 & 3 [SPOILER ALERT]

Discussie in 'Games' gestart door Seh, 8 mrt 2012.

  1. Seh

    Seh Guest

    Ik geloof niet dat ze zo'n universum neerzetten, boeken, games, strips alles om dat na 3 games al te laten vallen. ;) Alleen is het de vraag of het prequals gaan zijn of niet. First Contact War kan bijvoorbeeld een leuke fase zijn. Alleen kan dat mijn voorliefde voor turians verpesten. :+
     
  2. Sandman069

    Sandman069 Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    94
    ik mag het hopen dat ze het niet laten vallen :)
    Er zal uiteindelijk ook nog wel een film over komen..
    al denk ik niet dat dit makkelijk gaat worden, zal een groot budget moeten voor uitgetrokken worden, en als hij dan "flopt" zoals bv John Carter, dan zal het gedaan zijn met mogelijke vervolgen, en dat mag niet gebeuren :mad:
     
  3. Reefun

    Reefun SH101510

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja. Het word wel uit gegeven door EA dus uitmelken gaan ze sowiesow doen. Kijk maar naar die From Ashes DLC. Javik is toch een vrij belangrijk personage IMHO.
     
  4. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Oh? Belangrijk in wat dan?:confused:
    Wat voegt hij toe wat een ander niet kan/doet?

    Vond dat juist het jammere van de DLC, niet de DLC op-day-one zelf.
    Zo'n karakter had juist heel belangrijk moeten zijn, maar is niet meer belangrijk dan een Vega of Ashley.....
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Javik was alleen leuk voor zijn gesprekken, Prothy the Prothean. _O_
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Vooral ook wanneer je met hem gaat praten bij de embassy en die andere rassen naar hem vragen. Ben jij een Prothean, hij was daarvoor wat negatief, en dat die dan die epic speech geeft. _O_
     
  7. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat weer laat zien dat hij een belangrijk personage kan zijn, helemaal
    na Thessia en Liara ontploft
    .

    Ik vind hem wel wat toevoegen, op bijna elke planeet waar je een missie doet heeft hij wel wat te zeggen en hij is een stuk prettiger om mee te nemen dan Vega wat echt gewoon een aap is.
     
  8. Seh

    Seh Guest

    Woo, speel nu weer Mass Effect 1. Maar Benezia wist dus al van die Prothean ruins/VI op Thessia van de Asari, dat bleek in ME3. Dus Saren wist daar ook al van? :eek:
     
  9. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Aanvankelijk was ik ook geneigd om te zeggen: "Er moeten weer nerds zijn die gaan huilen omdat er geen happy end aan zit."
    Maar na het zien van het einde kan ik er niet om heen en moet ik toegeven dat ze wel degelijk serieus reden hebben tot klagen.

    Ik speelde die laatste minuten ook met de gedachte: "Ben ik nu achterlijk of slaat dit echt nergens op?"
    Vervolgens kan je daar die het hele Google Docs bestand wat Seh heeft gepost naast leggen. Overigens Seh, bedankt daarvoor!

    Het gekke van alles, is dat Bioware ons 3 fantastische games heeft voorgeschoteld, waarbij alle conversaties en verhaallijnen bijzonder goed doordacht zijn.
    Om uiteindelijk volledig teniet te worden gedaan door een einde dat echt kant noch wal slaat.
    En dat is gewoon echt heel, heel raar.

    Alle gamers die klagen, klagen niet omdat er geen happy end aan zit. We wisten dat dit de laatste game met het karakter Shepard zou zijn. Dat je eventueel moet sterven, is gewoon te accepteren.
    Eigenlijk klagen ze over twee dingen.
    1.
    De verhaallijn op het einde slaat helemaal nergens op en valt op geen enkele wijze recht te praten.

    2.
    Bioware heeft beloofd in vele marketing uitspraken, om van Mass Effect 3 de meest interactieve game ooit te maken. Uitspraken kan je hier vinden: http://social.bioware.com/forum/1/topic/355/index/10056886

    Serieuze uitspraken als:
    “Experience the beginning, middle, and end of an emotional story unlike any
    other, where the decisions you make completely shape your experience
    and outcome.”

    Interview with Mac Walters (Lead Writer)


    en

    "It’s not even in any way like the traditional game endings,
    where you can say how many endings there are or whether you got
    ending A, B, or C.....The endings have a lot more sophistication and
    variety in them.”

    Casey Hudson (Director)


    Oftewel er wordt gewoon keihard beloofd dat je totaal verschillende eindes aan Mass Effect kunt breien, maar dit is gewoon niet het geval. Ongeacht of je nu in ME2 al je teamleden om zeep hebt geholpen, ongeacht of je de Collector Base in ME2 hebt vernietigd, ongeacht of je ultiem goed of ultiem kwaad gespeeld hebt. Alle 3 de A, B, C keuzes die je krijgt, zijn nagenoeg identiek.

    Concreet vind ik, dat ze wel echt een punt hebben met hun klachten.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2012
  10. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Enige wat een beetje jammer aan het einde was, dat ineens er wordt bijgehaald dat de reapers de "opruimers" van het universum zijn en dat ze eigenlijk goed zijn. Zodat het leven weer een nieuwe start kan maken omdat de reapers iedereen opruimen, zodat de technologie nooit boven een bepaald punt komt.

    Is een leuke twist, maar wel een beetje jammer dat ze dat pas in de laatste 5 min van de game even snel in 2 regels benoemen. Ipv er iets meer mee te doen. Had nou op het einde echt zoiets van WTF is dit nu ineens en bam dat was het einde dan.

    Niet het feit dat het slecht zou aflopen, dat zag iedereen aankomen en dat is prima en juist goed. Hou wel van games/films met een "slecht" einde, beter dan die zoete eindes. maar daar gaat het dus niet om. Dat is niet waarom het einde zo rushed aan voelt. Lijkt bijna alsof Bioware geen idee had hoe de game af te sluiten en ineens maar een nieuwe theorie erin gooit en daarmee aflsuit.

    Ben trouwens er niet voor dat ze het einde gaan aanpassen, dit is gewoon het einde.
     
  11. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Ik ook hoor, maar in het document van Seh zitten er gewoon te veel dingen die nergens op slaan. Dat is gewoon elke mogelijke plothole uitzoeken en erom zeiken, zo zal elke game wel slecht zijn als je elke mini detail gaat uitzoeken. Ik vond het einde ook fucked up, en je keuzes voorheen maakte geen fuck uit. Ja, je war assests raken hoger, maar daardoor blijft het gewoon bij drie verschillende eindes in drie kleurtjes.

    Sovereign: There is a realm of existence so far beyond your own you cannot even imagine it. I am beyond your comprehension. , kutkind VI in ME3 in een minuut: I made some synthetics to kill you every 50k years so you won't be killed by synthetics. _O_

    Sovereign was echt een eindbaas, ik had echt met Harbinger of andere grote Reapers willen praten.
     
  12. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is één van de hoofdredenen van het geklaag op dit moment. Twee games lang wordt Shepard verteld dat het menselijk brein het grote plan niet kan bevatten.
    Om met als uiteindelijke 'grand finale' binnen twee zinnen te horen dat het eigenlijk heel simpel is allemaal.

    Het is in ieder geval de anti-climax van het jaar! :)
     
  13. Seh

    Seh Guest

    Even een vraag je of 1. Speel nu met een female Shepard en wil een keer geen Ashley of Liara doen. :+ Maar, krijg ik als ik aardig doe tegen Liara dan weer zo'n ding dat ik moet kiezen tussen Liara en Kaiden (in dit geval) of moet ik uitkijken dat ik niet alsnog een romance aan ga met Liara?
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Waarom heeft BioWare niet hetzelfde idee gebruikt als in ME2, dit ziet er zo veel beter uit. _O_

    [​IMG]
     
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat is nu toch ook? Alleen hebben ze het niet zo simpel in de game gestopt...gelukkig.:9
     
  16. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is er helemaal niet.
     
  17. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    hah, sorry, door het groter maken zag ik alleen het eerste scherm, de rest niet gezien...:+

    Nu wel. Tja......het had wel een toepasselijker einde geweest.......fingers crossed dan maar dat ze dit nu gaan doen.
     
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Klopt sowieso niet, de reapers zijn namelijk al bij de Aarde, dus dat tegenhouden zijn ze mooi te laat mee :+
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Harbinger en de rest waren op dat moment rondom de Aarde, dus zou best kunnen. Jammer dat je de Rachni niet zag vechten.
     
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    En de Geth, Quarian, Krogan en de rest :+ (Of bedoelde je niet op de aarde?), want het enige wat je zagen was de Alliance die de Reapers ging aanvallen.
     

Deel Deze Pagina