[XOne] Dragon Age II [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 okt 2011.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Origins combat systeem was tof maar geef ons op de console dan ook de mogelijkheid om ver uit te zoomen zoals op PC. Dan speelt het zoveel lekkerder.

DAII was wel toegangkelijker qua combat maar daardoor ook wat saai

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik vond het er zo extreem lame uitzien in Origins, de hele tijd dezelfde animatie voor aanvallen en dat zie je dan de hele tijd totdat de vijand dood is. Doe dan een soort Witcher 2 combat systeem anders :D

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Witcher ziet er goed uit maar dat is maar 1 character wat je realtime bestuurd.

DA is een party RPG, dus gewoon een optie om uit te zoomen en in pause mode commandos te queuen (zodat het stiekem gewoon 3D Baldur's gate word zoals het in de eerste plaats al had moeten zijn. En op de PC eigenlijk ook wel een beetje was)

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Pauze is toch gewoon (LT) ingedrukt houden? :p Dan met (RB) en (LB) door je party heen gaan en de commando's geven.
    Of is dat toch anders dan wat je op de PC kunt?

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    De Combat in Origins was wel zo slap. Ik zeg niet dat die van DA II beter was, maar de combat is zo ontzettend traag in die game.

Het is alsof je tijdens het meppen het woord woaw roept, maar dan 10x langzamer dan normaal. Zo sloom is die combat. Het leek meer op dronken uithalen, dat terwijl bijvoorbeeld die Broodmother wel als een malle bitch terug slaat.

En dan de graphics. Sorry, maar die zijn in DA II overduidelijk beter IMO. Jezus, slechter dan in Origins kon haast niet, zeker niet als je de boel wat hoger zette om wat meer te kunnen zien. Ver voordat je de graphics instellingen op de hoogste stand had gezet kon je al zien wat voor een drama dat was.

Ik verwacht niet veel van DA III, maar ik EIS wel heel veel, zeker als fan en consument met 60 euro op zak.

6. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Combat in deel 1 was turn based in een real time sausje, vandaar dat het "langzaam" onvoelde. Deel 2 was meer de actie game die jij duidelijk zocht. Deel 2 was ook grafisch iets beter (op de 360 althans), maar de omgevingen waren voornamelijk een copy'n paste job. Er waren zo weinig originele textures dat het de sfeer in de game ontzettend afzwakte. Deel 1 was een redelijk tot goede RPG, maar kon ondanks de verwijzing naar Baldur's Gate niet tippen aan zijn voorganger. Deel 2 was simpelweg een zwakke, inpiratieloze RPG en een redelijke actie game. Het zwaktste werk tot nu toe van BioWare, terwijl de studio zoveel beter kan. Gelukkig wordt dit jaar nog een HD remake van Baldur's Gate 1 en 2 released door Beamdog en dat is zeker een release die ik in de gaten hou.

Laatst bewerkt: 20 mrt 2012
  7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Op de PC is het iets anders, je hebt dan meer HUD en je kunt dan veeel verder uitzoomen (in DA) . Dus je kunt dan echt even het hele slagveld overzien, werkt imho veel lekkerder

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat vind jij deze gen dan wel echt goede rpg's?

9. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Wat ik deze generatie een goede RPG vind is denk ik niet zo relevant. DA2 hoort voor mij duidelijk niet bij de top. Het was eerder een uitglijder van BioWare die velen van ons proberen te vergeten, al heeft het ongetwijfeld een nieuw publiek tot het genre aangetrokken (en dat is goed).

DA1 vond ik in principe best goed. De quests waren soms inspiratieloos, vaak door de MMO fetch vibe. De combat was goed, maar gaf niet altijd evenveel voldoening en de diversiteit in de equipment was beperkt. Het dialoog wiel was dan wel weer een highlight en dat gold ook voor de cinematische opzet van veel scenes. En wanneer de combat wel klikte was de actie best gelikt en vlot voor een TBS game. Uiteindelijk was ik vooral ietswat teleurgesteld door mijn eigen hoge verwachtingen, die werden gecreeerd door de opmerking van BioWare ("Dragon Age is de spirituele opvolger van Baldur's Gate"). Dat schept bij velen van erg ons hoge verwachtingen, omdat die serie toen zo belachelijk goed was. Natuurlijk totaal oneerlijk (het zijn grote schoenen om te vullen), maar het was de PR van BioWare die doelbewust de betreffende opmerking maakte. Then you'd better be op to the task...

10. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik vroeg me af, is er bij het spelen van dit spel voorkennis van het 1e deel verijst?
    en met wat voor soort rpg kan je deze game het beste vergelijken?
    is het een beetje ala kingdoms of amalur, meer als oblivion, meer als dragons dogma of als...?

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Meer als BioWare, want echt een vergelijking is er niet. En ja, je heb voorkennis van het eerste deel nodig, al is het niet het grootste ergenis om gelijk met deel II te beginnen. Alleen als je savegames wil inladen is het wel leuk om eerst Origins te hebben gespeeld. ;)

12. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ben niet zo bekent met bioware games, moet ik me bij deze game een grote openwereld voorstellen? of meer een gesloten wereld waar je een bepaald verhaal volgt met kuezes of?

13. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat laatste.
    Lees/kijk wat reviews.

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    En mijn advies erbij is, goedbedoeld: Verdiep je eens wat meer in games in zijn algemeenheid voor je vragen gaat stellen. ;)

15. Rbz NL

Rbz NL Xbox Juan XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb heel veel lol gehad met DA2. Ik vond alleen die DLC veel te duur.

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Is het ook, en verder ook geen zak aan imo. DA II is wel de minste van alles in de series, inclusief de DLC.

Morrigan uit Origins blijft imo het vetste personage en Alistair de minste. In DA II had ik niet echt een favo personage, misschien die van de guard.

17. Forsythia

Forsythia Darkling

Leuk Bevonden:
    0
    Major kick, maar mensen die nog promo-items van Dragon Age: Origins en Dragon Age 2 missen kunnen ze nu gratis unlocken. Ga gewoon via onderstaande link naar de website van BioWare en log in met je EA/Origin account. Eén klik op de knop en ze zouden moeten werken in je game.

http://social.bioware.com/da2/dlc_bundle/

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Van Origins heb ik al de GOTY en met DA II heb ik die nog niet, maar vind het ook niet nodig. Heb wel genoeg aan wat ik nu heb.

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Game weer aan het spelen om een goede save te maken voor DA III uitkomt. En ik geniet er ook nog van. 8)8)

Probeer nog een paar achievements erbij te krijgen. Wil nog over de 1.000 namelijk, dat heb ik met Origins namelijk ook. :):cool:

20. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Geeltje de hoer ;)
    Ik ga zelf gewoon van mijn eerste Dragon Age I save uiy.
    Ook van Dragon Age 2, maar dat is er maar 1.
    Dat is voor mij dan gewoon 'canon' .

Deel Deze Pagina