Subtiel en niet alle wijzigingen zijn positief, maar alles opgeteld vond ik het wel *iets* beter.
Je krijgt een paar nieuwe korte levels (als Rachel), nieuwe bosses, tegenstanders en een nieuw wapen (de twin katana werd geintroduceerd in deze versie). De moeilijkheidsgraad is iets gesmooth, checkpoints zijn iets anders verdeeld. Dat geldt ook voor de item placement. De graphics zijn beter (hogere resolutie). Ik dacht dat Black ook al mission modus had en ik meen mij te herinneren dat er extra missies zijn toegevoegd in de Sigma editie. Not sure though.
Door de hogere resolutie leidt de framerate leidt wel in enkele gevallen ietswat en er zijn een aantal vreemde momenten waar het spel content gaat laden. Ook is het maar de vraag of je het zo leuk vindt om met Rachel te spelen. De toegevoegde Six Axis support is ook maar dodgy. Vind je gore belangrijk, dan zou ik voor de US versie gaan. In de EU versie werd dit weggepoetst.
Heb je NG1 nooit gespeeld en heb je een PS3, dan zou ik de Sigma editie overwegen. Heb je NG Black gespeeld, dan is de upgrade minimaal en waarschijnlijk niet de moeite waard (het blijft wel een goede game!).
Ik vond persoonlijk het verschil groter (en positiever) tussen NG2 en NG2 Sigma.
Laatst bewerkt: 20 mrt 2012