[XOne] Mass Effect [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door Chorus, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ff simpel vraagje over een gebeurtenis terwijl je er ergens langsloopt.

MINISPOILERTJE

Wanneer je naar de Wards gaat (na de coincil) kom je langs een alien die wilt preachen maar wordt tegengehouden door een C-Sec gast. Dan kun je een permit kopen (150) en je hebt enkele opties bij beide figuren om ze te overtuigen, of intimate neem ik aan, om niks te doen/weg te gaan etc.

Daar ben je nog niet hoog genoeg voor in die skills. Maar als ik gewoon doorloop kan ik dan bij deze specifieke gebeurtenis nog uberhaupt terugkomen? Anders is er een beetje een beperkte mogelijkheid om dit op te lossen.

2. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Hanar heet zo'n jellyfish.:p

Hmm, volgens mij kun je die bijna niet 'fout' doen; is nog redelijk in het begin dus zoveel paragon points heb je niet nodig...ik deed die tenminste ook de eerste keer dat ik em tegenkwam. Ik zorgde echter er wel altijd voor dat mijn praat-skills beide altijd vol waren.
    (geen vergunning gekocht; de hanar is echt heel makkelijk over te halen)

3. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Heb een savegame ernaast maar als ik mijn skill naar 3/3 doe (max op dat moment) worden geen van de 4 (2 per persoon) opties beschikbaar (blijven grijs). Of is dat een bug? Had ik het moeten upgraden voor ik met ze ging praten want nu ging ik praten, upgraden en kan ik niks anders dan of niks doen of die permit kopen. Het gaat me meer op het principe nu dan die 150 money.

edit; vooraf of tijdens upgraden maakt dus niks uit. Ik heb 3/3 en 3/3 maar blijft grijs. Kan geen van 2 overhalen volgens mij. En uit principe ga ik geen vergunning kopen.

edit; charm opties stijgt dus ook als je paragon hoger is. Dan laat ik het even zo en hoop ik dat hij er straks nog is/staat.

edit; maakt het nog uit voor iets als 1 of 2 party members doodgaan/"flauwvallen"?

Laatst bewerkt: 7 mei 2011
  4. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Tijdens battles maakt dat niet uit; die kun je of weer wakker maken met Unity of ze worden vanzelf weer wakker na een vecht stuk.

5. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Speel op hard dus ze vielen nogal snel neer. Toen ff gereload (quick save). Maar toen ik er aan dacht was er steeds geen gevecht (grote stad) dus ff vragen. Net ff getest, experience is ook globaal en niet per char. Niks aan het handje dus.

6. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Klopt; ook de characters die je niet gebruikt/meeneemt, ontvangen toch XP.

7. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    En terecht als je het mij vraagt. Voor Mass Effect 3 mogen ze van mij echter wel zo'n systeem doen als ze ook in de Dragon Age serie hebben. Je teamgenoten lopen dan wat achter op de main char, maar krijgen wel gewoon allemaal XP.

8. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Nou ja terecht, het is allemaal net iets minder realistisch maar wel het systeem met duidelijk de meeste voordelen tegenover nadelen.

Geen reloaden constant omdat ze doodgaan tijdens gevecht, niet constant dezelfde 2 gasten omdat de rest al zo zwak is etc. Al heb ik nog steeds dezelfde 2 maar ok. :p

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Precies. Ashley en Wrex FTW!!! \o/

10. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Wrex en Garrus had ik maar ok. ;)

Garrus is een nobrainer omdat die first aid, electronics en Decription heeft.

Net Ashley op 1 missie meegenomen en begonnen aan 2e. Maybe wat meer firepower.

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Wrex heeft mee health en het voordeel dat hij bijna niet stukken te krijgen is, vergeleken met Ashley. Van alledrie soldiers die ik meehad, incl mezelf, ging zei verreweg het meeste dood. :cool:

12. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ben nu eindelijk (na veel sidequests) weer bezig met de main story.
    Ga nu naar een zekere matriach toe in een 'complex'.

Alleen nu kun je ook
    haar dochter als teammate
    meenemen.

Ben al een stukje in het complex. Is het nog handig, of gewoon leuk voor het verhaal om bovenstaande mee te nemen i.p.v. Wrex of zo? In tegenstelling tot gewoon Garrus/Wrex mee te nemen?

13. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Je krijgt wat extra dialoog, dus ik zou het "gewoon leuk voor het verhaal" noemen.

14. DonSniffer

DonSniffer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het verstandig om ME1 te spelen voordat je aan ME2 begint? Of maakt het qua verhaal niet zoveel uit? Want de prijzen van beide games liggen nogal dicht bij elkaar en als het niet zoveel uit maakt heb ik liever de nieuwste;)

15. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    NATUURLIJK!

Verder lees dit maar; http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1872827&page=2

Laatst bewerkt: 15 mei 2011
  16. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ben ik het niet mee eens.

Natuurlijk is het beter en zeker leuker, maar écht nodig? Nee.

Ze zijn prima los van elkaar te spelen, al zul je veel impact missen als je het eerste deel niet gespeelt hebt.

Deel 2 speelt lekkerder weg, maar deel 1 is ook zeker erg goed.

Ik zou gewoon deel 1 kopen; vind je het vet, koop je later deel 2 (en 3:+).

17. DonSniffer

DonSniffer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de antwoorden beide! Ik zal maar eens opzoek gaan naar het eerste deel dan:+

18. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Heb ik van de week ook gedaan. Eerst deel 1 spelen en dan deel twee :)

19. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Na ME2 op de Xbox en PC te hebben gespeeld, nu toch maar besloten om ME1 te kopen, gisteren besteld op FRS.nl, hopelijk krijg ik hem dan morgen binnen.

20. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net deeltje 1 gehaald en even deze topic bummen !

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina