[XOne] Risen 2: Dark Waters

Discussie in 'Games' gestart door Gakkie, 29 jun 2011.

1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Indeed. Maar 2011 was in dat opzicht ook al een goed jaar ... 2012 gaat het mss nog toppen ...

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
  3. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.976
    De setting is awesome, zou een Skyrim-achtige (of iets minder) piratengame 200% kopen en spelen. Ben alleen benieuwd hoe het gaat worden... Eerdere berichten dat er niet gevaren kon worden met schepen, de matige graphics in de trailer (waarin de graphics juist altijd onrealistisch goed zijn) wijzen op een mogelijke gemiste kans.

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Als het nu allemaal *goede* RPGs worden hoor je mij ook niet klagen.

5. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    MJa, ik hoop nergens op met deze game, dan kan het alleen maar meevallen. Ik ben bang dat ik Dragon's Dogma ga verkiezen boven deze op de release...

6. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    The Witcher 2 is een topper, Risen 2 gaat ongetwijfeld ook een prima RPG worden, en ik denk op de 360 dit keer ook. Deze gasten stonden garant voor Gothic I en II, III geloof ik ook zelfs...ok die was niet al te best. Risen op PC was top. Deze gasten weten wel wat een RPG nodig heeft.

Dragon's Dogma blijft afwachten, het is een volledig nieuwe franchise,altijd maar afwachten dan. Niet veel andere RPGs meer dan toch?

Ik kies zelf juist eerder voor Risen 2 dan. Ik heb echt vetrouwen in die developer na Risen en de Gothic games. DD moet zich echt nog bewijzen. :D

7. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik zie het net andersom, De devs van Risen 2 moeten zich juist nog bewijzen op de consoles, en de eerste poging daartoe was een blamage, dus ....

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Ja ok dat is zo, maar een gameplay video van de 360 versie een tijdje terug liet al een fikse verbetering zien :)

9. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Risen 2™: Dark Waters sets sails for a new release date on consoles!
    The pirate RPG will now board store shelves on July 31, 2012 in the USA and Canada and on August 03, 2012 in European countries.
    Risen 2: Dark Waters for Windows PC is unaffected and on its charted course. It has already gone into production and will lift anchor on April 27, 2012.​

10. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ze zijn bang voor DD :)

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.721
    Ik hoop dat het is om eindelijk een goede console versie uit te geven. Het piratenstijltje vind ik namelijk geweldig!

12. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik durf er niet echt op te hopen eerlijk gezegd. Maar goed, dan kan het alleen nog maar meevallen toch ;)

13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik ben niet kapot van wat ik in de preview zie. Dit is dan ook nog de PC preview.

[GT]729377[/GT]

14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik moet zeggen dat het bij mij juist de hoop verhoogt... Enne, PC versie? Ik zie op verschillende momenten toch ook xbox buttons in beeld, zoals de (X)

Fingers crossed!

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik heb de link van de PC preview gebruikt. Het kan ook de PC versie zijn met een 360 controller aangesloten. Dan zie je namelijk die symbolen ook. Of misschien is het wel de console versie. Dit ziet er heel erg als een Fable in piratenjasje uit, niet iets waar ik naar op zoek ben.

Laatst bewerkt: 23 apr 2012
  16. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Als de gameplay lijkt op die van Risen 1 voor de PC, dan is het gewoon een heerlijke RPG met een licht Gothic sausje ....

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    De gameplay in Risen 2 is meer "toegankelijk" gemaakt voor een groter publiek.

IGN review

Samenvatting:
    + mooie graphics
    + interessante piratenstijl
    - onhandige combat
    - saaie skills

Eindscore = 6.5

Die opmerking over de combat had ik al zien aankomen. Wat ziet dat er lam uit zeg. Maak dan een "echte" RPG, of maak gewoon een arcade game met piraten.

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Nog een paar reviews:

The Controller Online! (ehh whatever):

"The combat in Risen 2: Dark Waters is buggy and boring but it’s surrounded by a challenging game and engrossing environment. The world seems small at first but as other areas open up you’ll find out just how much there is to explore. The difficulty may scare some people off, but it will also be the element that sucks some people in. Building your character is a series of accomplishments in Dark Waters, rather than the constant march toward increased strength you get in other RPGs."

8/10

Mash those buttons! (vraag me niet waar ik deze reviews vandaan heb):

"The unevenness present through difference aspects of Risen 2 left me with a bittersweet feeling. The game is a definite improvement over the original Risen, but it isn’t on par with the great action RPGs that have come out recently. The pirate life is good, but with its nettlesome problems, an uninspired final boss, and a boring ending Risen 2 comes out to be a pretty average game. I enjoyed the game for what it was, but the series can do better than average, and for 50 dollars (60 on console) so can gamers."

3.2/5

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    IGN is geen site meer om serieus te nemen vind ik, maar ik zou het echt jammer vinden als de game echt zal tegenvallen straks. Echt niet verwacht ook, na games als Gothic I en II en Risen.

Games Aktuell (23.04.2012): 8,5/10,0
    buffed.de (23.04.2012): 85%
    GamersGlobal (23.04.2012): 8,5/10,0

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Grappig genoeg zijn die duitsers altijd positiever over rpgs. Vonden ze gothic 4 ook niet geweldig?

Deel Deze Pagina