FM4 [Finished] Scirocco R Cup [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 13 jan 2012.

1. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik kon er vandaag helaas niet bijzijn. Het was onverwacht druk op het werk (ben nu net thuis).

2. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Waren eigenlijk redelijk saaie heats :+

Qualy had ik vergeten mn settings op auto-schakelen te zetten. :x Kwam nog van de Drag op Sedona voor de Ferrari 599xx. Toch nog 12e kunnen worden, en dat voor iemand die nooit manual shift in FM4 op een circuit.
    Ennieweej.....

H1 heb ik simpelweg kunnen profiteren van een foutje van een aantal voor mij, wardoor ik 10e werd. Nog wel naar een fraai gevecht kunnen kijken tussen 3 racers voor me, bergje, Bassie en Arnaud.

H2 op het rechte stuk :confused: eraf gereden door loyal. Daardoor op het gras en gelijk laatste, nog voor bocht 1. Door mijn fantastiche race-kunsten opgeklommen naar P1 \o/.... tot ik de pit in moest :p Werd dus 13e.

3. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heat 1 had ik een wereldstart en won 2 á 3 plaatsen, alleen werd ik voor de eerste zig/zag bocht zachtjes van de baan geduwd, waardoor ik als laatste kon aansluiten.

Opgeklommen in 4 rondes tot plaatsje 9 en toen kwam ik Arnaud en Bassie tegen, en het monde uit tot één van de spannendste races in mijn Forza 4 loopbaan. Heel vaak hebben we van posities gewisseld, of door mooie inhaalacties en ook door kleine foutjes. Maar alles ging superclean, en dat maakte het nog leuker/spannender. In ronde 14 ging ik Arnaud definitief voorbij, en kon ik de druk bij Bassie opvoeren. Met een beetje geluk nam Bassie de laatste bocht voor start/Finish ietsjes wijd, waardoor ik naar binnen kon snijden en iets eerder op het gas, en had ik de finishlijn met 1 tiende van een seconde eerder bereikt. Complimentjes aan Bassie en Arnaud voor de gevechten en de cleane/sportieve strijd.

Heat 2 ben ik eigenlijk alweer vergeten .......

Laatst bewerkt: 21 mrt 2012
  4. arnaud unltd

arnaud unltd yay

Leuk Bevonden:
    0
    _O_

Was echt ontzettend spannend, en hoewel je mij in ronde 14 voorbij kwam, en ik nog eens kut riep, kwam ik toch weer erg dichtbij, maar ging iets te enthousiast de laatste bochten in waardoor ik al met al iets van 2sec na jullie over de finish ging.
    Anders was het een fotofinish geweest met z'n drieën.
    Een van de leukste wedstrijden ooit.

Was het trouwens heat 1 of 2 waar het zo mis ging in de eerste bocht?
    Weet het al niet meer :emo:
    Ik ging toen buitenom, omdat ik zag dat er aan de binnenkant nogal wat geduwd werd, vervolgens werd mijn weg geblokkeerd maar kon ik mooi naar binnen de bocht in duiken, kwam daar volgens mij als 3e of 4e uit, was ook echt puur geluk haha.
    Verder wel goede rondes gereden, misschien wat meer oefenen als ik er tijd voor heb.

5. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb echt genoten! Mooi clean, profiteren van elkaars foutjes. Heerlijk! Ik moet me helaas afmelden voor volgende week! Balen =( Maar deze race was top!

6. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Heat 1 ging echt nice. Een tijd lang Menno achter me kunnen houden maar ik vloog er aan het einde natuurlijk toch af en werd zo derde.

Heat 2 ging ik full attack turbo speed en gaf in de eerste bocht al een lekkere kus tegen de achterbumper van iemand voor me. Echt een smakkerd. Motortje kapot dus in de 3e ronde al gepit. Heb echt veel gas gegeven daarna maar de snelheid was helemaal weg. Nog lekker met Asjemenou gevochten om de 11e plek. Hij gaf ook aardig wat gas maar maakte tegen het einde een foutje en ging wijd geloof ik.

Uiteindelijk na een sterke eerste heat dus als nog helemaal geen punten op loyall gepakt dus hopen op een sterke slot race volgende week!

7. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Heat 1:
    Volgens mij was ik onhandig aan het doen om voorzichtig te zijn in de eerste bocht, met juist het tegenovergestelde resultaat.
    In bocht #1 was ik aan het bakkelijen met Blauw Hok.
    Trok aan het kortste einde en kwam dwars te staan, en daardoor onvermijdelijk aangereden door achterligger(s).
    Gelijk schade en kansloos voor de rest van de race.
    Replay zelf niet ge-saved en niet terug kunnen kijken, maar volgens mij was ik zelf niet helemaal oke in bocht #1. Alvast sorry.

Heat 2:
    Start was slecht vanuit het middenveld en lag na 1e bocht ergens achteraan.
    Kan mij echt niet meer herinneren dat ik kontakt had met Surreallistic op het rechte stuk vlak na de start. Ik zal de replay nog moeten nakijken om geheugen op te frissen. Hoop niet dat ik te lomp bezig was.

Daarna was het rommelig en moeilijk om in te halen.
    Ik moet mijn pitstop kennelijk erg goed getimed hebben want ik lag opeens goed voorin en kon gaan aanvallen voor plek 3 ,4 en 5.
    Geprobeerd om zo clean mogelijk in te halen.
    De laatste ronden waren heel spannend met Bassie voor mij rijdend op plek 3.
    Ik probeerde in te halen maar dat lukte aanvankelijk niet omdat ik anders te veel risico moest gaan nemen.
    Ik besloot van taktiek te veranderen en eigenlijk geen echte poging meer te doen om in te halen maar alleen Bassie onder druk te zetten.
    Ik begon de hoop op te geven maar in de allerlaatste ronde 3/4 maakte Bassie helaas voor hem een kleine fout en kon ik erlangs glippen.

Wel jammer voor BassieBaas. Sorry man.

Ik heb dus mij kunnen revangeren voor de slechte 1e heat.
    Wie heeft de replays in zijn winkel?

Daarna weer lekker gereden in de DTM A4 op Hockenheim.

Laatst bewerkt: 22 mrt 2012
  8. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Ik zal straks de replays even in mijn winkel zetten.

Heat 1:
    Na een goede kwalificatie stond ik op pole-position. Met het geluk dat Menno op 2 stond en hij niet zo'n goede start had. Flavour probeerde gelijk al aan te vallen in de 1e bocht maar ik hield goed de binnenbocht zodat hij mij niet uit kon remmen.
    Daarna was het eigenlijk een kwestie van hard knallen en geen foutjes maken. Uiteindelijk nog wat snelle rondes gereden en 1e geworden :)

Heat 2:
    Achteraan starten, daarna durfde ik niet zo goed naar voren te rijden omdat het op deze baan al eerder is fout gegaan bij mij. Ik bleef dus maar rustig achteraan. Langzamerhand wel wat mensen ingehaald en uiteindelijk zat ik niet ver achter Menno. Denvan die de pit in wilde maar niet kon vanwege de drukte :+ Mij lukte het gelukkig wel omdat ik net achter die drukte zat. Bleek echt een goede zet want nadat Menno en Denvan de volgende ronde waren gepit lag ik ineens 80-100 meter voor. Daarna was het eigenlijk weer hotlappen. Had qua battles meer verwacht voor mezelf dan. Ik geloof dat vele zich hebben vermaakt op deze baan.

Maarja, twee keer 1e. Wat heb ik verder ook te zeuren ;)

9. $uperman.nl

$uperman.nl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je was niet met mij aan het bakkeleien, dat was iemand anders. Ik was juist een achterligger die jou niet kon ontwijken toen je dwars stond.

10. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Zie je wel, ik moet echt de replay bekijken.
    Maar blijft in mijn beleving dat ik onhandig aan het doen was in 1e bocht in heat 1.
    Of de replay moet wat anders laten zien.

@ S-man: sorry man voor mijn onhandig gedoe.

Replays bekeken bij Bergje in zijn winkel.
    Heat 1:
    Bleek dat ik in Heat 1 met Bergje contakt had.
    Hij haalde mij na de start links in vlak voor de eerste bocht.
    Ik remde weer naar hem toe en probeerde strak langs de curbs aan de binnenzijde te blijven maar schoof een metertje te veel door. Een licht tikje aan Bergje, die aanvankelijk kon herstellen van de tik.
    Ik kwam op de curbs en wilde corrigeren. Dit deed ik niet goed, met als gevolg dat ik van de curbs afslipte en dwars over de baan in de rechter flank van Bergje knalde.
    Ik kwam zelf dwars te staan waardoor ik S-man's lijn blokkeerde.
    Door mijn schuld reed hij tegen mij aan.
    Had al eerder sorry gezegd.

Heat 2:
    Toch redelijk start, haalde Surrealistic rechts in en had Asjemenou schuins rechts voor mij.
    Ik dacht ik ga tussen hun beiden er langs.
    Ik zag dat Asjemenou iets naar links ging maar achteraf niet doorzette.
    Ik was te veel op Asjemenou gefocused.
    Ik reageerde daar in een reflex te abrupt op door naar links te sturen.
    Ik heb te laat beseft dat ik Surreallistic nog niet volledig had ingehaald.
    Ik tikte tegen de neus van Surrealistic aan. Die op het gras kwam.
    Ik heb de race-situatie verkeerd ingeschat, excuses.

Laatst bewerkt: 22 mrt 2012
  11. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
  12. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens Resumé? Ik wordt namelijk gestalkt door de Kartfabrique ;)!

Wel:
    1. Tender
    2. Bergje
    3. Blauw Hok
    4. Bassiebaas
    5. Asjemenou
    6. Nori Ceramic
    7. Menno
    8. Lircky
    9. Flavourlicious?! Ja toch?!

Kloptie zo!? Morgen wil ik het definitief maken.

13. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Geen probleem loyal. Kiek naar de stand, voor mij dus geen probleem. Om in lamaketta termen te bluuven: die van mien is traeger dan joe.

14. Rovaro2

Rovaro2 I am the Stig!

Leuk Bevonden:
    0
    Hey Bassie,ik heb je een pm gestuurd. Ga ervan uit dat ik deelnemer Nr. 10 ben. :thumbs:

15. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409

Ik heb van 13 t/m 15 april familie weekend.

16. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aangepast! Veel plezier!

@ Rovaro pm terug :thumbs:

17. BassieBaas

BassieBaas Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Okee okee, ik misbruik dit topic even:
    Email van de Kartfabrique:

Beste Bastiaan,

Zoals telefonisch besproken treft u bijgaand de bevestiging aan voor 15 april aanstaande.

Op dit moment hebben wij de reservering voor jullie in optie gezet, wanneer wij een handtekening hebben ontvangen op de bevestiging is de reservering definitief.

Op de bevestiging dienen de volgende zaken aangegeven te worden, graag aankruisen:
    - Wijze van betaling

Graag ontvang ik via de mail een namenlijst, zodat ik deze kan invoeren in de kart-computer.

Voor vragen of opmerkingen ben ik bereikbaar op het hieronder genoemde telefoonnummer en e-mailadres.

Met vriendelijke groet,

Marloes Moes

---------------------------------------------------------------------------------

Het is een arrangement voor 10 personen, echter hebben wij er 9. Willen we het doen moeten we €460,- euro met zijn 9en betalen. Hoop centjes hoor. Daarvoor hebben we:

Programma:
    12:30 uur Ontvangst van de gasten in HetKetelhuis
    13:00 uur Omkleden en rijdersbriefing
    13:30 uur Warming Up Grand Final Race (6min)
    13:45 uur Qualification Grand Final Race (12min)
    14:30 uur Finale Grand Final Race, 10 ronden
    14:45 uur Prijsuitreiking snelste 3 coureurs op het podium
    15:00 uur Gelegenheid om na te borrelen in HetKetelhuis

Ze heeft ook een namenlijst nodig. Ik wil van de 9 die zich hebben ingeschreven een bevestiging per privé bericht. Lijst:
    1. Tender
    2. Bergje
    3. Blauw Hok
    4. Bassiebaas
    5. Asjemenou
    6. Nori Ceramic
    7. Menno
    8. Lircky
    9. Rovaro2

Groet,

Bastiaan

18. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zal wel vreemd zijn om met de groep te kunnen praten zonder echo :)

19. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Joinen in de lobby zal ook geen probleem zijn, of B Tender moet het gebouw niet in kunnen. :+

20. Bergje

Bergje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is erg flauw om grapjes hierover te maken, maar ik kan het niet laten....

Dat klinkt als een echte artiesten naam

Deel Deze Pagina