[XOne] Mass Effect 1, 2 & 3 [SPOILER ALERT]

Discussie in 'Games' gestart door Seh, 8 mrt 2012.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Verder wel vet en vond het wel waard om even te posten.

2. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Dat stuk vanaf 1:10 tot 1:20 met die Reaper had ik niet. Beter! :cool:

3. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ondanks dat ik geen boeken lees die niet onder de noemer comics vallen:9, wil ik die van Mass Effect toch wel eens een keertje proberen....misschien dat ik het wel volhoud als het over ME gaat.:+

Zit er een bepaalde volgorde in de boeken, of maakt het niet uit welke je als eerste leest?

4. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.868
    Mass Effect: Revelation is een prequel, volgt het verhaal van Anderson waarin hij een missie met Saren moet doen dat helemaal mis gaat. Daarnaast krijg je meer te weten over Saren en Sovereign. Mass Effect: Ascension speelt zich een paar maanden na ME1 af en volg je Gillian Grayson en Kahlee Sanders die vluchten voor Cerberus. Mass Effect: Retribution speelt zich dan weer na ME2 af en daar volg je de vader van Gillian, die door Cerberus volgepropt wordt met Reaper techniek. In ME3 kwam je ook een aantal filmpjes tegen van Paul Grayson. Mass Effect: Deception volgt Retribution waarin Gillian wraak wilt nemen op de Illusive Man, al zou Deception volgens mij opnieuw worden uitgebracht door vele fouten in het boek.

Revelation is in ieder geval erg tof, enige ME boek die ik heb gelezen.

5. SusPenZz

SusPenZz Veldhuis tot me dood

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond Retribution een van de beste boeken die ik ooit heb gelezen. Vooral het eind van het boek is adembenemend. Echt een aanrader:thumbs:

6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    Hier weer een vette trailer. Beter dan de vorige die ik postte denk ik.

7. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    :thumbs:
    Thanks! Dan laat ik die Deception nog effe liggen dan.
    Enig idee wanneer die nieuwe versie uit komt?

8. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Nice_O_ krijg meteen zin om te spelen

9. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens wat een geweldig einde! Net uitgespeeld. Ik vond het alleen jammer dat de crew het juist overleeft. En dat meen ik serieus. Eigenlijk zou al het (intelligente) leven weggevaagd moeten worden en dat je dan iets van dat nieuwe leven zag ontstaan 2 miljoen jaar later ofzo.

Ik hou verder wel van zulke 'deprimerende' eindes. Waarin het 'onvermijdelijke' gebeurd. Waarin het grote plaatje helemaal geen rekening houdt met 1 man die de melkweg probeerde te redden maar de 'cycle' gewoon weer opnieuw begint.

Het grappig is natuurlijk dat die cycli eigenlijk echt bestaan, in de vorm van de big bang. Althans het is een van de theorieen dat het heelal om de zoveel miljard jaar weer inkrimpt en weer opnieuw begint. Gekke gedachte eigenlijk... Zelfs voor het meest geavanceerde leven zal dat waarschijnlijk onontkoombaar zijn.

Laatst bewerkt: 25 mrt 2012
  10. SusPenZz

SusPenZz Veldhuis tot me dood

Leuk Bevonden:
    0
    :):

11. Seh

Seh Guest

Dude. 8) Wat is dan het nut van de hele trilogie geweest?

12. Unrealist

Leuk Bevonden:
    0
    Het was toch gewoon een goed verhaal. En een goed verhaal hoeft niet perse een happy ending te hebben. De laatste 'struggle' van organisch leven aan zijn eind van de cyclus is gewoon prima materiaal voor een goed verhaal.

Films met een bad ending spreken mij ook vaker veel meer aan dat met een zoet einde. Of had je Shepard liever een gezinnetje zien stichten en z'n kinderen zien rondrennen op een zonnige weide. :+ Dat hij zich opoffert is eigenlijk het enige logische einde, want alles wat daarna zou gebeuren met Shepard in de hoofdrol zou toch een anti-climax zijn.

Het enige wat ik dus slecht vond aan dit einde was dat het niet 'bad' genoeg was.

13. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.868
    +1

Een van de mooiste momenten uit de game, had echt hoop dat mijn einde die ik wou hebben (en vele andere) echt in de game zat op dat moment: Reapers overwinnen, en op het eindfilmpje ben je opeens duizenden jaren verder waar een nieuw ras de time capsule vind van Liara. _O_

14. Seh

Seh Guest

Snap dat dan, dat is voor de volgende game/trilogie!

15. Unrealist

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat zou gaaf zijn. Net zoals de Protheans voor de mensheid een enorme sprong vooruit betekende zou de timecapsule hetzelfde doen voor een nieuw ras.

Wat ik me trouwens nog steeds afvraag, vallen de reapers ook andere sterrenstelsels aan of alleen de onze? Want daar hoor je verder niks over in de game, behalve dat de reapers in de donkere zones zaten tussen de sterrenstelsels in. Je zou dan kunnen aannemen dat ze de hele lege ruimte tussen sterrenstelsels innemen. Want wat is het nut om alleen ons sterrenstelsel uit te roeien als leven in andere stelsels gewoon door kan gaan... En zou elk stelsel dan een eigen Citadel hebben?

16. Seh

Seh Guest

Misschien hebben ze geleerd van de fouten in andere sterrenstelsels en zijn de organics daar te sterk en hebben ze alles al verneukt in hun ogen. Of misschien zijn de Reapers wel van andere organics uit een ander stelsel om ons in bedwang te houden.

17. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.868
    Zover ik weet niet, maar in de gehele trilogie hebben ze het ook niet over andere sterrenstelsels. Ik neem aan dat er dan in de andere niks te doen is (zal vast wel, maar ze richten zich gewoon op een sterrenstelsel. Andere moet je gewoon niet aan denken :+), ook omdat de Reapers sinds het einde van ME1 vanuit de dark space richting onze sterrenstelsel zijn gevlogen wat dus al meer dan twee jaar in totaal heeft geduurd.

18. Unrealist

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst kwam ik dit plaatje tegen. Op dit plaatje zie je 200.000 sterrenstelsels(!), dus geen sterren. Een groot sterrenstelsel beschikt over ongeveer 100 triljoen sterren. En deze hele foto beslaat slechts 0.0004% van de hemel die wij kunnen waarnemen. (ja je krijg hoofdpijn als je er te lang over nadenkt, helemaal als je beseft dat sterrenstelsels ook weer in clusters zitten waartussen echt gigantische lege ruimtes zitten. Edit: er schijnen zelfs nog 3 van dat soort niveau's te zijn...)

De reapers zouden het idd vrij druk krijgen dan :+ Tenzij ze echt met biljarden, nee, ontelbaar zijn.

19. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij beschikt een sterrenstelsel over ongeveer 300 miljard sterren. Er zijn naar schatting 170 miljard sterrenstelsels.

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.775
    Nog mooier is dat wij waarschijnlijk in de ''kleinste'' cluster van stelsels zitten. 30 slechts, terwijl de grootste clusters er honderden, zo niet vele duizenden hebben. 30 melkwegstelsels is niks joh, die grote clusters. Hoe insane groot kunnen sterrenstelsels of de clusters waarin ze zitten wel niet worden. Ik wil er niet teveel bij stil staan. 8):+

Deel Deze Pagina