Inmiddels Kinect Rush een tijdje gespeeld en moet zeggen dat ik het een vermakelijke Kinect game vind. Game is volledig nederlands, zowel tekst als spraak, en dus goed te volgen door kids. Game zelf lijkt weer op een simpele "mini-games" titel, maar je kan de game ook wel een beetje als platformer/race titel zien. Wel erg simpel uiteraard, maar de game is dan ook voor de kids voornamelijk interessant.
Je begint de game met het inscannen van je lichaam en vervolgens wordt er een Pixar avatar van je gemaakt. Dit wordt gebaseerd op bv. lengte van je haar, kleur van je avatar ( ik droeg zelf zwarte kleding en kreeg dus een zwarte Cars auto, een Incredibles character met zwart pakje etc. ). Hierna kan je de game beginnen en kom je aan in het park. Het park dient zover ik heb kunnen zien enkel als hub, er lopen wel een hoop kids in het park maar buiten het selecteren van het level heb ik nog niks ontdekt wat ik kan doen in het park zelf. Niet zoals Kinect Disney waarbij je uren op zoek kan naar collectibles of gewoon door het park kan dwalen, het Pixar park is vrij klein.
De game is gebaseerd op 5 Pixar films ( Cars, The Incredibles, Toy Story, Up en Ratatouille ) zoals de meeste wel weten en bij elke film wordt een simpel verhaaltje vertelt. Het verhaaltje wordt bedacht door de kids die in het park rondlopen en samen speel je dan de "climax" van het bedacht verhaaltje. De Cars levels zijn race levels, waarbij je je handen als stuurtje gebruikt. Armen gestrekt en je rijdt vooruit, armen ingetrokken is achteruit. Verder kan je springen, boosten door licht voorover te buigen en driften door beetje opzij te bewegen met je bovenlichaam. Door het level te halen unlock je het volgende level, er zijn er 3 voor Cars, en vervolgens kan je nog extra's unlocken zoals boost, extra uitdagingen etc. De overige 4 werelden zijn volgens mij voornamelijk "platformgame" achtige levels, ik heb 1e level van Up en Toy Story gespeeld en The Incredibles volledig ( ook weer 3 levels plus extra's ). Bij The Incredibles loop je door met je armen naar voren en achter te zwaaien, zoals bij lopen. Dit hoeven geen overdreven bewegingen te zijn, korte zwaaitjes volstaat. Sneller zwaaien is rennen, Bij Up moest ik om te rennen echter armen en benen bewegen. Verder kan je bij The Incredibles springen, klimmen door klimbeweging te maken en voorwerpen oppakken en gooien ( op bepaalde stukken in het level dus niet random ), aan lianen slingeren door er naar te grijpen en op glijgedeeltes versnellen door je af te zetten met je handen. Bij het level van Up zat een stuk waarbij je in een kano zat en een peddel beweging moest simuleren en een stuk waarbij je moest zwemmen.
Het blijft uiteindelijk een soort van mini game, maar wel erg goed uitgewerkt. De besturing vind ik persoonlijk erg goed, misschien wel beste tot nu toe. De game is echter vooral op kids gericht, simpele verhaaltjes en makkelijke gameplay, maar zeker een aanrader voor kids die de films van Pixar leuk vinden.
Laatst bewerkt: 26 mrt 2012