Apple iOS - iPhone, iPad, iPod Touch [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

1. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Sowieso geen 16GB nemen ;)! Vanwege het Retina Display zullen alle apps stuk groter worden, 16GB heb je dan te weinig aan. Dus ben slim en neem 32GB. Anders baal je dalijk omdat je iPad zo snel vol staat.

2. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Ja dat is iets waar ik al een tijdje over twijfel. Ik had die vraag weleens eerder gesteld in dit topic, maar nooit echt een antwoord gekregen.

5GB muziek - Foto's stuk of 20 (rest via de photostream) - Apps 20-30 stuks, ik denk misschien zelfs wel minder.

Volgens mij moet ik dan toch wel genoeg hebben aan 16GB? Ik was net al een beetje in de App store aan het kijken naar de grote van sommige apps en ze zitten bijna allemaal ronde de 20mb (zonder retina). Vraag me af hoeveel meer het gaat worden icm retina.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    volgens mij kun je bij veel apps er wel 100mb bij optellen

en dan natuurlijk nog de data die je met die apps genereert

voor mij is 16GB genoeg want ik doe op de iPad niks met fotos of muziek maar het blijft lastig inschatten

4. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Ben dan benieuwd hoe groot die "Where is Waldo" app gaat worden! 8)..

Inzoomen in een high res "foto" zonder kwaliteit verlies op retina kwaliteit

5. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
  6. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Oeeh, dacht laat ik de Apple Store eens even bellen. Ze hebben daar alles nog op voorraad!

Moet straks toch boeken halen in Amsterdam dus denk dat ik dan meteen even langs de Apple Store ga. Sweeeeeet!

7. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Updates voor Retina display beginnen een beetje op gang te komen; kreeg net een update voor SoundHound en Fotopedia Heritage.

8. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Ik heb 32GB, totale capaciteit is dan 28,57GB (ga bij 16GB uit van iets meer dan 14GB denk ik). Alleen aan apps heb ik al 10GB (aantal apps zitten al rond de 1GB per app namelijk, 20mb is vrij klein voor een iPad app en sowieso non-Retina). Verder nog 1,35GB aan foto's (iPad is ideaal om al mn foto's van verre reizen bij me te hebben). Dan heb ik er dus nog helemaal niks van muziek op staan (ga ik er ook niet op zetten, heb ik iPod en iPhone voor), maar belangrijker nog...geen video. En dat laatste gebruik ik mn iPad best veel voor. Als we een keer onze ouders gaan opzoeken in het zuiden, zitten we 1,5 uur in de trein, dus dan gooi ik altijd een serie'tje of 4-6 er op (afleveringen dus) en das al zo'n 5-7GB. Daarnaast gaan we gemiddeld 3 tot 4 keer per jaar op vakantie, altijd met vliegtuig en meestal 1 keer ver vliegen. Op vakantie wil ik dus ook aantal series en films mee, dus dan heb ik die ruimte echt wel nodig. Ik zou dus zeker 32GB nemen als ik jou was. Hoe kut zou je het vinden als je er over een maandje achter komt dat je toch echt te weinig ruimte hebt?

9. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Ga toch voor de 16GB. Ik heb net even een lijstje met muziek gemaakt en kom nog net niet uit op 2GB. Dan houd ik van de 14GB 11/12GB over.. Die lijstje word in een jaar tijd misschien met een GB groter.

10GB over voor apps, foto's en film.

Apps gebruik de bekende dingen zoals Facebook, Twitter, Spotify, NU etc.
    Verder de bekende spelletjes als Angry Birds, Fruit Ninja enzo.
    Misschien komt er over de tijd nog wel iets van Infinity Blade op ofzo, maar eerlijk gezegd zie ik dat niet gebeuren. Laten we zeggen 5GB.

Dan heb ik nog 5GB over voor foto's en film.. Dit zijn genomen foto's met de iPad en misschien wat grappige dingen ofzo, op mijn iPhone heb ik ook nauwelijks foto's. Zet ze altijd meteen in me iPhoto Bieb. En ik heb ook nog Photostream.

Films download ik altijd gewoon .avi'tjes van 700-1000MB en ik denk dat ik er nooit meer dan 2 op zou hebben.. Meestal zelfs geen denk ik.

Bij deze redenering zit ik toch wel goed met 16GB? Of zie ik echt iets over me hoofd?

10. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Als je de extra 100€ zo kan missen zou ik blind voor de 32GB versie gaan, anders zou 16GB op zich wel voldoen voor jouw denk ik. Het gevaar is meer denk ik als je veel games speelt, de grotere en mooire gfx games nemen wel veel ruimte in. Met series en films is het toch 'erop zetten, kijken, en er weer afgooien'

11. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Weet iemand of je de externe harde schijven voor de iPad ook zo kan gebruiken dat je de bestanden er op (MKV films en andere formaten die apple zelf niet ondersteund) naar je ipad kan kopieren in een app zoals AV Player HD?

12. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    .avi'tjes...wie download dat nou nog :+?! Zoals ryan32 ook al zei, als je die 100 euro hebt, dan zeker voor de 32GB gaan. En anders zal 16GB idd wellicht genoeg voor jou zijn.

Uh, je vraag is niet helemaal duidelijk. Maar je kunt met AVPlayerHD .mkv bestanden (en andere formaten) afspelen. Je kunt in iTunes via bestanddeling je films en series op je iPad zetten via deze app. Echt een aanrader voor alle iPad bezitters. Heb de app zelf ook en zou niet meer zonder willen, super fijn om gewoon m'n HD series en films op m'n iPad te gooien zonder ze eerst te moeten converteren!

13. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    @SjaccoPopino: oké zal het wat duidelijker formuleren. Je hebt tegenwoordig externe harde schijven speciaal voor de iPad. Nu ga ik op vakantie en wegens ruimtegebrek op m'n iPad kan ik niet alles wat ik wil zien er op zetten, dus wil ik die externe harde schijf gebruiken. Is het dan mogelijk als ik die HS aansluit op m'n iPad, de bestanden vervolgens kan kopieren (net zoals in iTunes) naar de app AV Player HD zelf?

14. SjaccoPopino

SjaccoPopino Stay Frosty

Leuk Bevonden:
    86
    Externe harde schijven voor de iPad, ik heb er nog nooit van gehoord. Maar heb het ff gegoogled en het bestaan idd. De HyperDrive. Maar die zijn belachelijk duur, kun je veel beter een grotere iPad aanschaffen ;)! Maar wat ik zo snel kan vinden, is dat je idd van die HyperDrive bestanden NAAR de iPad kan kopiëren (VAN de iPad naar de HyperDrive kan niet). Dus in principe zou je dan dus ook films en series van die HyperDrive naar de iPad moeten kunnen kopiëren, weet alleen niet of je het ook naar een specifieke app kunt kopiëren. Want als ie ze gewoon naar de "Video's" app kopieert, heb je er niks aan, want die speelt geen .mkv bestanden af. Met andere woorden, ik heb geen idee of het kan :9! Dit is dus de reden dat je minimaal een 32GB iPad moet aanschaffen O-)!

15. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Oke thanks. Ja weet dat ze duur zijn, maar als het had gekunt dan was het een mooie oplossing geweest. Heb m'n ipad gekregen, dus over m'n geheugen ga ik niet klagen ;)

16. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    Hoi Apple kenners, ik heb een vraag betreft een iPad in combinatie met een abonnement. Graag zou ik een iPad willen met een goedkoop abonnement aangezien ik vaak voor werk en school buiten huis ben. Soms moet ik voor mijn werk een aantal uren wachten op lokatie en dan is het fijn om even te kunnen internetten. Muziek zal ik nauwelijks erop zetten en wanneer ik er mee wegga kan ik per dag kijken welke film/serie ik erop zet dus ik hoef niet perse 32gb aangezien die savonds, na het kijken van de film/serie weer leeggaat.

Graag zou ik er wel 3g op willen maar als ik dan kijk bij een vodaphone 2jarig abonnement ben ik voor de iPad + abo (eerste 9maanden 50% korting) in totaal 930 euro kwijt. Dan vraag ik mij af of het niet verstandiger is om een iPad te nemen met een sim-only abonnement?

Wie kan mij een tip geven voor de goedkoopste oplossing?

17. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    1. reken het zelf uit.
    2. zoek de goedkoopste sim only met data en doe de maandbedrag x 24
    3. tel daarbij de kostprijs van je ipad erbij en vergelijk de abbo+ipad met deze bedrag.

18. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Goed ik dacht laat ik Vodafone eens een mailtje sturen over tethering op mijn iphone zodat ik mijn wifi ipad kan voorzien van internet zo nu en dan. Ik was echter best wel verbaasd toen ik een antwoord kreeg dat ik in de App store een Tethering app kan downloaden zodat ik het APN verhaal kan omzeilen aldus de beste man van de Vodafone smart crew...

Welke tethering functie is dat dan en hoe werkt dat, want volgens mij heeft hij het over iets dat helemaal niet bestaat?!

hieronder zijn antwoord.

19. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Waarom kan ik op een iPad niet zien hoelang ik met de batterij doe?

20. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    M'n iPad 2 laadt niet meer op of wordt niet meer gezien door iTunes via de kabel. Heb al 4 verschillende kabels gebruikt en lijkt toch iets in de iPad verkeerd te zijn.

Nu wil ik 'm updaten naar 5.1 maar krijg telkens een melding dat er iets fout is gegaan. Omdat die nu is gejailbreakt kan ik m nog niet naar Apple brengen maar kan 'm ook niet updaten :x!! Iemand tips?

Deel Deze Pagina