[XOne] Mass Effect 1, 2 & 3 [SPOILER ALERT]

Discussie in 'Games' gestart door Seh, 8 mrt 2012.

1. Seh

Seh Guest

Alles vond ik dope, alleen het aller laatste stuk had ik zoiets van OMGWTFBBQ watskebeurt what is this shit enzo?

2. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Garrus is ook gewoon baas, vooral dat stuk op het Presidium. En zijn ontmoeting in ME2.

EDIT: En natuurlijk zijn romance met Tali!

Laatst bewerkt: 29 mrt 2012
  3. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Garrus is inderdaad de vetste companion die je kan hebben, hij zat ook standaard in mijn squad, fuck dat als het tactisch is of niet :cool:

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Garrus is de held van Mass Effect. Hij moest gewoon een badass Spectre worden na ME3 inplaats van Ash/Kaidan. In ME1 en ME2 ook altijd in mijn squad maar ging altijd snel neer, in ME3 was hij wel handig en ging opmerkelijk nooit neer. Al maakte het toch niet uit, aan Liara had ik genoeg. Liara + Adept = awesomeness _O_. Sinds Lair of the Shadow Broker ben ik Liara meer gaan waarderen, samen met Garrus de beste personages uit ME imo.

5. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Mijn andere vaste companion was dus ook Liara, de 2 meeste sfeervolle personages!

6. Seh

Seh Guest

Ik nam Garrus nooit mee met mijn male goodguy Shepard. Nu met een female renegade wel.

7. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Maar ze hebben wel veel invloed.
    Bioware doet het omdat ze houden van wat ze doen, een labour of love, EA voor de $$$$.
    EA staat niet voor niets bekend als alleen maar denkend aan $$$$.
    Dat is natuurlijk ook logisch als bedrijf zijnde, maar dan krijg je dus dingen als DA2 en een MP voor ME3.

Same here; al wisselde ik af en toe met Tali.

8. Seh

Seh Guest

Rot op joh. :lol:

9. SusPenZz

SusPenZz Veldhuis tot me dood

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag begonnen aan ME2 met m'n nieuwe Shep. Gelijk de Normandy Crash site missie gedaan en erachteraan Overlord DLC. Het einde van Overlord is ook zo fantastisch grijpend; en tegelijkertijd ook zo sad :): Ik kan het dan gewoon niet over m'n hart verkrijgen om de Renegade optie te kiezen (ook al ben ik full renegade nu).

Ik was ook aardig verrast toen ik die personages uit Overlord weer tegen kwam in m'n eerste ME3 playthrough :thumbs:

Wat ik ook opeens zag en totaal over het hoofd heb gezien in m'n andere playthroughs was dit stukje tekst bij de planeet Eingana:
    Eingana is a hot, beautiful, and deadly world, covered with the debris of ancient starships. Approximately 127,000 years ago, a series of battles were fought over it by two organic species, the thoi'han and the inusannon. Although no records of the conflict remain, most historians agree that both races wanted to colonize Eingana, and neither were willing to share. The two lost hundreds of ships in a series of battles over Eingana and its moon, Barraiya; many of these were eventually pulled in by the planet's gravity well.

The mass effect drive cores of these ships broke apart, dumping refined element zero over large stretches of the landscape. This poisoned the environment and a wave of extinctions followed. Many of the animal species that remained showed a tendency to develop biotic powers8). As the ecology of Eingana is energetic and aggressive, this makes colonization a deadly peril.

Deed me denken aan Klendagon uit ME1; waar er in de tekst stond beschreven dat er een gigantische krater op de planeet is wat de overblijfselen zijn van een Reaper.

10. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet wel zeker dat de mensen bij Bioware dit niet alleen doen voor het geld, ze hebben ook plezier in het maken van deze spellen en stoppen hier veel moeite in om voor ons, de fans, een zo goed mogelijk eindproduct te krijgen.

Ik wil ook nog een keer een full renegade playtrough gaan doen, maar dit lijkt me zo lastig, er zijn veel situatie's waar ik het lastig vindt om renegade te doen, zoals bij de eerste ontmoeting met Mordin om hem te kalmeren.

11. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    \o/

12. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Hij heeft wel gelijk, anders zou DA 2 niet door EA als uitgever verneukt zijn. EA heeft die naam nu eenmaal, al proberen ze met bepaalde projecten de naam te zuiveren.

BW is een studio in hard en nieren. Ik zie ze graag een fusion dance doen met Bethesda. :+

13. Seh

Seh Guest

Ook BioWare doet het voor de keiharde knaken, logisch dat een uitgever een meer koude indruk maakt, die kopen tenslotte alleen studios en geven ze een (groter) budget om games te maken. De studios zelf hebben de binding met de franchises en fans.

14. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil nu zorgen dat ik meer dan 4000 EMS heb voor die achievement, maar krijg je deze bij de aanval op Cerberus of bij de missie op aarde?

15. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Als je dat voor die aanval op Cerberus hebt, zit dat wel snor.

Vond zelf het doodgaan van Mordin voor mij, naast Thane, nog wel het meest dope/lame.
    Mordin zelf neer gepaft en dat je dan die lift omhoog ziet gaan, en je nog Shepard ziet staan. Mordin daarna ziet kruipen, en dood ziet gaan.
    Schoot Mordin ook meer neer voor "the greater good". Meer War Assets en dat de Krogan niet weer zouden kunnen gaan overheersen.
    Eve was al dood, alleen dan Wrex nog. Daarna Wrex ook neer moeten schieten.
    2 van mijn meest favoriete squadmates, voor niks dood geschoten, uitgaande van het einde-_-.
    Maar toch Mass effect saga_O_

16. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Toen had ik mij EMS net onder 4000, maar nu heb ik hem uitgespeeld en laad hij net voor die missie dus heb ik nog ff de achievement gehaald.

Het einde was epic! Het laatste gesprek met Anderson echt :'-(. Heb zelf gekozen voor destruction, wat is die scene van dat ademen ofzo waar iedereen het over heeft?

EDIT: Al gezien op YouTube, maar ik had een EMS van 4.000, waarom heb ik dat niet te zien gekregen?

Kan iemand het volgende filmpje uitleggen:
    [yt]rPelM2hwhJA[/yt]
    Hoezo heb je bij descrution good, bad en vaporazation en wat is het verschil precies?

Laatst bewerkt: 30 mrt 2012
  17. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Moet je 5000 voor hebben.:+

18. Seh

Seh Guest

Eerst deze, komt uit ME1: [​IMG]

:'-(

Laatst bewerkt door een moderator: 31 mrt 2012
  19. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap dat synthesis eind niet, hierbij zouden alle rassen samenkomen en één nieuw ras vormen, maar waarom ziet iedereen, op dat moederbord patroon na, er dan nog steeds hetzelfde uit?

20. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Zo, ook uitgespeeld.

Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom mensen zo vreselijk zeuren over het einde, ik vond het in ieder geval een prima einde. Er werd vanaf het begin altijd al gehint dat er iets groters was en dat de Reapers niet te verslaan zouden zijn. Ik ging er eigenlijk al sterk van uit dat de Reapers een daadwerkelijke reden zouden hebben om ontwikkeld organisch leven uit te roeien. De gegeven reden (dat anders synthetics organisch leven zouden uitroeien) vond ik prima, aangezien dat altijd al 'het' onderwerp van ME geweest was.

Toen ik over de commotie hoorde was ik bang dat het een zoetsappig happy end zou zijn, iets wat imo totaal niet bij ME zou passen. Ik hoopte zelf eigenlijk voordat ik begon dat op het einde Shepard zichzelf zou moeten opofferen of dat al het huidige leven dood zou gaan om toekomstige cycles in vrede te laten leven. Dat is toch redelijk uitgekomen.

Ik koos ervoor om organisch en synthetisch leven te verenigen, leek mij de beste keuze. Die scène daarna met de Normandy op die planeet vond ik mooi, en de allerlaatste scène met die Stargazer had ook wel wat.

De weg naar het einde toe bevatte ook veel stoere momenten. De verhalen van Mordin, Thane en Legion werden op een goede manier geëindigd en bijna alle andere personages hadden ook erg goede, persoonlijke momenten (vooral dat gesprek met Liara, waar ze de boodschap voor komende cycles liet zijn vond ik erg goed). Leuk ook dat er nog wat ruimte was voor humor ('I'm Garrus Vakarian and this is my favorite spot on the Citadel!', dronken Tali, EDI en Joker etc.) en dat het niet alleen maar dood en verderf was.

En nog een laatste noot: de ontwikkeling van Legion vond ik ook erg mooi. Dat gedeelte in de Geth-'mind' waarin je zag dat Legion één van de eerste was die zijn soortgenoten verdedigde tot zijn laatste moment waar je zag dat hij echt een individu geworden was. "Does this unit have a soul?"

Ik ga zo nog maar even de andere eindes en de indoctrinatie-theorie bekijken/lezen.

Deel Deze Pagina