Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Op het moment is AMD beter, simpelweg omdat zijn de meest recente lijn hebben. Nvidia komt voor zover ik weet in het 3e of 4e kwartaal met een nieuw serie. De 7970 is de beste kaart op dit moment tot de 7990 opduikt. Ik zou persoonlijk dus op dit moment niet voor nvidia gaan.

2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Niet mee eens.
    AMD heeft een betere prijs-kwaliteit verhouding maar waar de Nvidia wat duurder is presteren ze ook wat beter op game gebied.
    Ze gaan steeds net wat boven de amd's zitten.
    Zo is de 560 beter als zijn direct concurrent 6850/6870
    De 570 beter als 6950/6970
    En de 590 beter als de 6990.

Dat is dan wel de vorige generatie.

Na het lezen van die artikkelen wil ik zelf nu ook een i7 2600k:+
    Even afwachten op de nieuwe generatie, zal er vaarwel een beschikbaar worden voor een mooi prijsje.

3. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik wacht dan nog even op de 7990. Had gelezen dat die 6GB, dual gpu zou hebben. Als ik het goed gelezen had.
    Als hij dan ergens april uitkomt, is die precies op tijd.
    Zo te lezen zou die 7990 ondergeclockt zijn, hoewel dat geen probleem is. Gelukkig weet ik wel hoe ik moet overclocken. :+

Edit: Zou deze i7 niet beter zijn: i7-3820
    Heeft 2MB meer lvl 3 cache, of maakt dit niet bijzonder veel uit.

Laatst bewerkt: 30 mrt 2012
  4. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Daar heb je zeker gelijk in, maar daarom zei ik ook dat AMD op dit moment beter is omdat ze gewoon de meest recente lijn hebben. Wanneer Nvidia met hun nieuwe serie zijn liggen ze waarschijnlijk weer op kop, omdat AMD op dat moment weer een half jaar oude hardware verkoopt.
    Op dit moment is de 69707970 gewoon de beste single gpu, en wanneer de 69907990 er is zal dat de beste dual gpu zijn, waar dat nu nog de GTX590 is.

Het zou pas vreemd zijn als Nvidia een halfjaar later met hun nieuwe lijn komt en hij niet sneller is dan die van Ati. :+

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Is ook niet waar.
    De GTX570, 580 en HD7970 zijn snellere single GPU kaarten.
    Mooi overzichtje
    http://nl.hardware.info/reviews/2472/13/amd-radeon-hd-7970-review-3dmark-vantage-i7-965

6. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
  7. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik bedoelde inderdaad de 7970 en 7990, ik zal het even aanpassen voor de anderen die dit nog lezen zodat het een duidelijk verhaal is :+

8. Dutch Future

Dutch Future Spammie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik voor de i7-3820 of i7-2600k zoals al vele zeggen. Het lijkt mij dat meer lvl 3 cache beter is. Maar misschien is er toch iets beter aan de 2600k. Kan altijd nog overclocken.

Denk dat de gpu de HD 7990 word. Ligt aan de prijs. Maar volgens mij word hij wel ziek.

Nog een passend moederbord vinden en de rest van de componenten.
    En kijken welke prijs ik uit kom. :+

9. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Deze man steekt toch wel veel tijd in een goed onderbouwde/ behulpzame reactie :thumbs:

Verder houd ik dit topic goed in de gaten, over een jaartje oid hoop ik toch ook wel mijn ultieme gaming pc te kunnen veroorloven}:]

10. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.122
    Dan zijn al deze tips weer outdated :+

11. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe :+

12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Zijn ze nu al, want vorige week donderdag is de GTX680 uitgekomen, die weer net wat sneller is dan de HD7970 :9

13. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Same here, mn pa kan over een jaar weer een dikke game PC via zn werk regelen, en ik hoef maar 150 euro mee te betalen.
    Hij zij dat ik m zelf mocht samenstellen, dus nog even met de rammelbak die ik nu heb en dan zit ik voor een paar jaar weer goed :).

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Krijg binnenkort weer een mooie payday en ben er heeeeel erg aan het denken om een i7 te gaan halen met een nieuw moederbord.

15. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Maar waarom? Ik zit nog op een oude C2D die BF3 nauwelijks draait, dus ik heb reden tot upgraden :+
    Als ik het me goed herinner heb je een 2500k? Die word nog lang niet tot het maximum gepusht, als je dan al graag iets nieuws wilt zou ik echt wachten op Ivy Bridge, hogere perfomance per klok en lagere temperaturen ;)

16. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Lekker hoor, ben de laatste jaren toch ook wel meer weer richting pc gaming gegaan. Nu speel ik immers voor een (naar mijn budget) fijne game laptop. Maar het idee van een gaming pc waarop alles er super uitziet en speelt etc, das ook gaaf. En sommige games spelen gewoon net wat fijner op een computer. De tijd echter, dat mijn pa laptops en computers van 't werk kreeg is lang geleden. Mja :)

17. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    wat voor cpu heb je nu? en hoeveel denk je dat je framerate er op vooruit gaat? Ruw geschat natuurlijk.

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb de eerste generatie i5 750.
    Die is al stuk minder als de 2500k.

En ik ga sowieso wachten op de Ivy, deze schijnduijn juni uit te komen.
    Verschil zal niet heel groot zijn met de huidige generatie, dus zal de i7 2600k voor een mooi prijsje beschikbaar komt.
    Maar 2013 komt de volgende generatie weer uit. Denk dat ik uiteindelijk daar maar op ga wachten gezien ze op een nieuw socket gaan komen en weer een grotere stap zou zijn zoals de eerste generatie naar de tweede dat was.
    Ga daar maar op wachten.
    Framerate zal niet veel uitmaken omdat dat meer bij je gpu ligt.
    Waar je het voornamelijk op merkt is bij multitasken.
    Huidige CPU begon v/d week al te pruttelen toen ik met een quickpar en 3 unrar processen terwijl er een HD aflevering van spartacus aan stond.

19. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Wacht dan even nog tot Ivy Bridge op de markt komt, dat moet volgens de geruchten deze maand nog gebeuren ;)
    Of meer producten in de i7 3000 serie, want je kan nu kiezen uit een onbetaalbare 6- of 8core of een gelockte quadcore :/

20. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Ik zit hier nog met een C2Q, old skool! :cool:
    Ik ben van plan om binnenkort mn videokaart en processor te overclocken, heb al flink wat geld in koeling gestoken :).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina