[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 24]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Waar maken jullie zo'n lijstje?

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Met whatiwatch.net

3. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    Het zou handig zijn als iedereen de startpost doorleest, voordat ie vragen stelt :+

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Waar vind ik de startpost?

5. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Hm, wel leuk zo'n lijst. Ga hem vanaf nu eens bijhouden. Dit is hem voor mij voor maart geweest:

Maart
    Films
    1. [​IMG] Paranormal Activity 3 (Henry Joost, Ariel Schulman, 2011) :: 6.0
    2. [​IMG] The Book of Eli (Albert Hughes, Allen Hughes, 2010) :: 7.0
    3. [​IMG] The King's Speech (Tom Hooper, 2010) :: 8.0
    4. [​IMG] The Dark Knight (Christopher Nolan, 2008) :: 8.0
    5. [​IMG] V for Vendetta (James McTeigue, 2006) :: 7.5
    6. [​IMG] Johnny English Reborn (Oliver Parker, 2011) :: 7.0
    7. [​IMG] The Rite (Mikael Håfström, 2011) :: 7.0
    8. [​IMG] Sucker Punch (Zack Snyder, 2011) :: 8.0
    9. [​IMG] Take Shelter (Jeff Nichols, 2011) :: 7.5
    10. [​IMG] Unthinkable (Gregor Jordan, 2010) [​IMG] :: 7.0
    11. [​IMG] Source Code (Duncan Jones, 2011) :: 7.5

Series
    12. [​IMG] Band of Brothers - Seizoen 1 (Stephen Ambrose, 2001) :: 9.0

Statistieken
    Totaal 11 films (maandgemiddelde: 11.0) gekeken:
    - Kort (t/m 20 min.): 0.
    - Middel (21 t/m 75 min.): 0.
    - Lang (meer dan 75 min.): 11.

Totale speelduur: 1237 min.
    Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: Band of Brothers - Seizoen 1 (9.0, 1ste dit jaar).
    Slechtst beoordeeld: Paranormal Activity 3 (6.0).

Media-verdeling
    [​IMG] 1.
    [​IMG] 11.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Lol hoezo is Ambrose de regisseur van Band of Brothers volgens Whatiwatch? 8)

7. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    1 april! HAHAHAHA.

8. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Ik ben het in grote lijnen met je eens al overdrijf je wel heel erg. Camerawerk vond ik wel vet al was het in het begin wel heel storend. Voor de rest zag ik de potentie van een verfrissend en orgineel verhaal. Maar slecht uitgewerkt en een aantal belachelijke acteerprestaties. En Lenny Kravits=( wat waren ze denkende?

9. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Maart
    Films
    19. [​IMG] Drive (Nicolas Winding Refn, 2011) :: 8.0
    20. [​IMG] Trolljegeren (André Øvredal, 2010) :: 7.3
    21. [​IMG] Il buono, il brutto, il cattivo. (Sergio Leone, 1966) :: -
    22. [​IMG] Komt een vrouw bij de dokter (Reinout Oerlemans, 2009) :: 5.0
    23. [​IMG] Sen to Chihiro no kamikakushi (Hayao Miyazaki, 2001) :: 8.0

Series
    24. [​IMG] Jersey Shore - Seizoen 5 (Anthony Beltempo, 2009) :: 7.0

Statistieken
    Totaal 5 films (maandgemiddelde: 7.0) gekeken:
    - Lang (meer dan 75 min.): 5.

Totale speelduur: 598 min.
    Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Drive, Sen to Chihiro no kamikakushi (8.0, 5de dit jaar).
    Slechtst beoordeeld: Komt een vrouw bij de dokter (5.0).

Hmm, wel erg weinig gezien achteraf.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Intouchables

Veel over geschreven de laatste tijd. Misschien ook wel iets teveel gehyped in mijn ogen.
    Maar vond het wel een mooie film. Maar voor een top film miste de film een beetje een opbouwend script en iets meer character ontwikkeling. De echte kracht van de film ligt imo bij de humor. Ook al was het soms een beetje te makkelijk. Het continue elkaar in de maling nemen samen het het geniepige lachje van Phillip en het overdreven gelach van Driss zorgde er wel voor dat ik op veel momenten met tranen in me ogen zat van het lachen. En dat zorgde bij mij meer het "feeling good" gevoel dan het oorspronkelijke achterliggende verhaal.

8/10

11. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Rashômon (1950) Top 250 #80
    Ooit een keer gekeken maar toen had ik hem uitgezet, nu opnieuw gekeken en vond er eigenlijk weer niks aan. Het kon me allemaal niet boeien daarnaast wordt er heel overdreven geacteerd en geschreeuwd/gelachen wat echt irritant was :) Knap dat dit op nummer 80 van de top250 staat overigens, maar ik weet niet hoe revolutionair of status de film in 1950 had :+

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Maart
    Films
    24. [​IMG] The Grey (Joe Carnahan, 2012) :: 6.9
    25. [​IMG] American Psycho (Mary Harron, 2000) :: 8.3
    26. [​IMG] American Gangster (Ridley Scott, 2007) :: 7.8

Series
    27. [​IMG] The Big Bang Theory - Seizoen 5 (Chuck Lorre, Bill Prady, 2011): Aflevering 14 t/m 19 (nog niet af gezien)
    28. [​IMG] Dragon Ball: Doragon bôru - Seizoen 1 (Daisuke Nishio, 1986): Aflevering 1 t/m 13 :: 8.0
    29. [​IMG] How I Met Your Mother - Seizoen 7 (Carter Bays, Craig Thomas, 2011): Aflevering 18 t/m 19 (nog niet af gezien)
    30. [​IMG] Mad Men - Seizoen 3 (Matthew Weiner, 2009): Aflevering 9 t/m 13 :: 9.0
    31. [​IMG] Mad Men - Seizoen 4 (Matthew Weiner, 2010): Aflevering 1 t/m 3 (nog niet af gezien)
    32. [​IMG] Psych - Seizoen 6 (Steve Franks, 2011): Aflevering 10 t/m 14 (nog niet af gezien)

Statistieken
    Totaal 3 films (maandgemiddelde: 5.0) gekeken:
    - Lang (meer dan 75 min.): 3.

Totaal 34 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 1502 min.
    Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Mad Men - Seizoen 3 (9.0, 1ste dit jaar).
    Slechtst beoordeeld: The Grey (6.9).

Media-verdeling
    [​IMG] 9.

Niet echt veel gezien afgelopen maand, had blijkbaar andere dingen te doen.

Laatst bewerkt: 1 apr 2012
  13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    [yt]GljhR5rk5eY[/yt]

Als het een goede film wordt, dan is hij bij deze verpest! John Cho zie ik gewoon als Harold of Chau, dus ik kan hem niet serieus nemen. :+

Kate <3

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    John Cho, the fuck! :lol:
    Voor de rest eigenlijk best wel tof, wereld ziet er mooi uit.

15. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Volgens mij schieten ze hem meteen neer, dus dan is dat ook weer opgelost :thumbs:

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hehe. Zoals ik al eerder zei van mij hoeft zo remake niet. Maar ga het wel even checken denk ik. En de trailer zit er nog best wel tof uit. :)

17. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Duszzz vrijdag naar Wrath of the titans geweest. Ik wil bij deze zeggen wacht tot die downloadeble is en bespaar jezelf het geld. Hieronder in een spoiler waarom. Let op, als je hem echt wilt zien niet lezen wel een paar spoilers:p

Dus Zeus gaat zijn zoon opzoeken om te vertellen dat er mensen zijn die Kronos willen bevrijden. Zijn zoon zegt dat die hier niks meer mee te maken wilt hebben en houd zich erbuiten. Nu gaan Zeus, Aros en Poseidon Hades opzoeken, proberen een Pact te sluiten om zo Kronos gevangen te houden. Echter hebben Aros en Hades zich tegen de goden gekeert en zijn hun degene die Kronos willen bevrijden. Al in het begin van de film worden Zeus en Poseidon overmeesterd door wat kleine monstertjes en Hades zelf. Nu komt het dus allemaal aan op de Zoon van Zeus, de halfgod. Ik zal niet vertellen hoe het eindigd maar iig heel zwak.

De reden dat ik deze film zo bagger vind is omdat een God sterk hoort te zijn, dit waren allemaal pussy's. Zelfs Kronos ging neer binnen 10 min. Door een half god. Het leek net of je een gladiatoren film aan het kijken was want ze stelden allemaal niks voor, beetje zwaaien met hun stafjes en met zwaarden.... zeer zwak allemaal en mijn 2 maten wouden eigenlijk al tijdens de film weg.

Al met al geef ik dit een 3. Vergeleken met 1 is dit zeer zwak allemaal.

18. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Chronicle

Film over 3 "vrienden" die iets vinden in the middle-of-nowhere. Samen ontwikkelen ze hun krachten totdat er iets fout gaat. Zeer vermakelijke film die ook nog is leuk gebracht word. Ook al spelen hier 3 totaal onbekende in vond ik de personages goed uitgewerkt en de effecten, ondanks het budget, prima.

8/10

19. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Nieuwe Total Recall film lijkt me ook niet zo tof. Hij maakt even een stuk of zes armed en protected troopers van kant, yeah right. Vind dat altijd zo nep. Of dat er 1000en kogels om de oren vliegen en niets geraakt wordt en een single shot is dan wel ineens goed.
    Qua actie zal de film best tof zijn, qua special fx ook wel, maar toch ligt het me niet lekker. Snap nog steeds de remake waarde niet, behalve dat men inspiratieloos is voor een eigen script en probeert mee te teren op een eerder succesvolle naam.

20. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    The Hunger Games

Ik vind het een gave film! Het verhaal met de districten, tributen en de 'battle royale' spreekt me aan en ik vind dat het goed gepresenteerd is. Het verhaal er om heen over de voorbereidingen, sponsoren en trainingen bouwden mooi op naar de hongerspelen zelf. Dit ging mij wel erg vlug. Ik ken de boeken niet, maar ik dacht dat de hongerspelen zelf langer zouden duren. Ik vind het ook jammer om te zien dat er snel veel mensen sneuvelden, hoewel dat ook realistisch is.

Hier en daar stoorde ik me aan de schokkende camera en blur, net iets te veel naar mijn mening. De muziek vind ik daarentegen wel erg mooi en ik vind dat deze goed past bij de decors en settings, die samen een soort treurige sfeer neer zetten. Daar hou ik wel van.

ArtificialFaith had 't over wat clichés en gaten in de film:

Daar kan ik me wel in vinden. Bijvoorbeeld het verhaal over sponsors is een beetje raar, als je ziet hoe weinig dit niet terugkeert in de film. Ze krijgt alleen een potje zalf van iemand. Dit vind ik echt jammer, want dat paraderen, die interviews, de mentor die praatjes maakt, waarvoor? Eén potje zalf, laaaaaame.

En ik vind het toch een béétje jammer dat er twee kerels zijn, die allebei verliefd zijn op Katniss. Nu is het nog allemaal vlak en het lijkt alsof die dude uit het begin er wel vrede mee heeft, maar ik vrees voor de vervolgen. :+

Oh, en ik vind dat eignelijk de hele cast wel goed speelt. Óók Lenny Kravitz. Gewoon even vergeten dat hij het is (gare muziek).

7,9/10

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina