[XOne] FIFA 12 [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door Siemenn, 13 dec 2011.

1. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Komt ook omdat een 'top ploeg' anders speelt dan een slechte ploeg. Een top ploeg geeft meer ruimte en is makkelijker te bespelen dan een slechtere ploeg.

2. GillesD12

GillesD12 Active Member

Leuk Bevonden:
    50
    Zitten in die EK expansion ook teams die niet mee doen aan het EK? (Belgie)

3. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Lijkt me niet logisch ;).

4. GillesD12

GillesD12 Active Member

Leuk Bevonden:
    50
    Landen die aan de kwalificaties meedoen zitten er niet in?

5. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ah, sorry, lette niet op België.

Maar ik weet het niet, ik denk eigenlijk dat het echt puur de EK-teams worden. Was ik voorgaande edities ook zo, als ik me het goed kan herinneren.

6. StrikwerdaAjax

StrikwerdaAjax Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Zagreb? die zit niet eens in fifa

7. GillesD12

GillesD12 Active Member

Leuk Bevonden:
    50
    Gelukkig had je het mis _O_ Wil wel met België kunnen spelen natuurlijk :cool:

Teams in UEFA EURO 2012
    Albania
    Andorra
    Armenia
    Austria
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Bosnia & Herzegovina
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Denmark
    England
    Estonia
    Faroe Islands
    Finland
    France
    Georgia
    Germany
    Greece
    Holland (Netherlands)
    Hungary
    Iceland
    Israel
    Italy
    Kazakhstan
    Latvia
    Liechtenstein
    Lithuania
    Luxembourg
    Macedonia FYR
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    Northern Ireland
    Norway
    Poland
    Portugal
    Republic of Ireland
    Romania
    Russia
    San Marino
    Scotland
    Serbia
    Slovakia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    Turkey
    Ukraine
    Wales

Bron: http://fifanow.com/site/fifa12/uefa-euro-2012-announced-by-ea/

Laatst bewerkt: 3 apr 2012
  8. Seh

Seh Guest

Dit dus. Prima dat je zo'n watje bent die dingen overnieuw doet, maar geef dan niet de game de schuld van een 'realistische' feature. Ik vind het juist dope dat ze zulke dingen erin verwerken.

9. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Probleem is meer dat FIFA dit iets te vaak doet, om nog maar te zwijgen van het standaard 'cheaten', maar dat er dan niet gewoon een 'restart game' optie in zit wanneer je career speelt, is nog dieptriester.

Ik vind het niet erg wanneer het moeilijk is, of wanneer ik wedstrijden verlies (eerdere FIFA's en Pro's speelde ik ook op het hoogste niveau), maar dan wel gewoon winnen of verliezen op basis van kwaliteit, en niet op basis van een scheids die weer een idiote penalty geeft of een speler die vanwege niets in elkaar stort of passes die plotseling nooit meer aankomen.

10. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik wil me niet te veel bemoeien met jullie discussie, maar die restart-game optie is juist echt belachelijk. Als je niet tegen je verlies (/gelijkspel) kan, speel dan gewoon op amateur. Dan win je - mag ik toch hopen - wel alles.

Het feit dat je in FIFA geblesseerd kan raken op de meest onfortuinlijke momenten, maakt het juist ook weer leuk en realistisch. Maar om zulke blessures te voorkomen moet je zélf tactisch handelen door spelers eruit te halen die moe zijn. En rode kaarten voorkomen door belangrijke spelers eruit te halen die al geel hebben.

En inderdaad, de scheids geeft hier en daar idiote penalties. Aan jou zijde, maar ook aan die van de tegenstander. In het echt zie ik ook ieder weekend wel een scheidsrechter die weer een belachelijke beslissing maakt. Niet leuk als je hem tegen krijgt, maar als je hem mee krijgt, zal je niet zeuren ;). En tja, 'passes die plotseling nooit meer aankomen' is gewoon door frustratie.

Laatst bewerkt: 3 apr 2012
  11. Seh

Seh Guest

Lijkt net echt, dat FIFA. :eek:

12. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Als je nep wilt, moet je ook geen FIFA kopen, maar PES ofzo. :+

13. Seh

Seh Guest

Nee, dan moet je gewoon zelf voetbal spelen. Daar raakt tenminste niemand geblesseerd, komen al je passjes altijd als jij dat wil, fluit de scheids altijd goed en kun je alles overnieuw spelen als je daar zin hebt. Top realisme dat zelf voetballen.

14. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Dat over die penalties klopt sowieso niet, want de scheids is 9 van de 10 keer toch echt partijdig wat dat betreft. Tegen de CPU krijg je vrijwel nooit een penalty mee terwijl er soortgelijke overtredingen worden gemaakt op mijn speler. Aan de andere kant willen de CPU nog wel eens tegen een mannetje aanlopen die ik niet eens bestuur en dan is het meteen een penalty.

En ik zeg al dat ik helemaal geen makkelijke game wil, maar het moet voor het gevoel wel op basis van kwaliteiten gaan, en niet op basis van scripted spanning.

En nee, ik hoef geen 'realistisch voetbal': ik heb een videogame gekocht dus dan gelden er andere regels, namelijk dat het om de gameplay en de eigen kwaliteiten gaat.

FIFA World Cup 2010 kon dat allemaal wel prima, een hoge moeilijkheidsgraad zonder dat je het gevoel had dat de CPU liep te cheaten of dat het via dit soort geintjes 'spannend' gehouden werd (soort rubberbanding). Die game speelde ik dan ook op de hoogste moeilijkheidsgraad en dan was het helemaal niet erg wanneer je soms verloor of niet, want dan lag het gewoon aan jezelf.

15. GillesD12

GillesD12 Active Member

Leuk Bevonden:
    50
    Niet overdrijven, ik had laatst nog een wedstrijd met 4 penalties. Waarvan er 3 voor mij waren ^^

16. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Maar FIFA is dat wel, en dat beslissen de makers van FIFA. En die gaan steeds verder naar het realistische toe, omdat zij dat wel willen ;).

Oké, ik snap dat je het vervelend vind als een speler tegen je aanloopt, en zonder dat je zelf iets doet, hij door een animatie van je poppetje naar de grond gaat. Dat is klote, maarja, dat is hoe de game in elkaar zit. Als je bij elkaar in de buurt komt, komen er animaties. Als ik met mijn spits vlak langs jouw verdediger loop, is de kans groot dat ie automatisch hapt.

Oplossing: wil je dit niet, zorg dan dat je jouw tegenstander al stopt voordat hij zo dicht bij jouw goal komt. Doe ik ook altijd, want ook ik weet dat je makkelijk penalties kán veroorzaken.

Blessures, beslissingen van scheidsrechters en cheats zijn bullshit-argumenten, IMO (!). Blessures kan je zelf iets aan doen en de beslissingen van de scheidsrechters zijn nooit partijdig. Soms raar, oké, maar niet partijdig. En cheats, tja. Hogere moeilijkheidsgraad maakt het moeilijker voor je.

17. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik heb er ook geen moeite mee als ik penalties tegen krijg die ik ZELF veroorzaak, maar wanneer de CPU tegen een speler aanloopt die ik niet eens bestuur, en een penalty krijg, dan is dat toch verdomd irritant...

Uiteindelijk ben je wel een videogame aan het spelen en wil je dus gewoon eerlijke gameplay. Het kan wel realistisch zijn dat het soms tegenzit, maar daar zit ik niet op te wachten. Dat is net zoiets als dat je in Forza 4 voorop rijdt en opeens springt er vanuit het niets een hert voor je wagen...(!)

... en zoals ik al aangaf, in WC2010 was die combinatie tussen moeilijkheid en het gevoel dat het eerlijk ging WEL mogelijk, dus was de game veel minder frustrerend, en dan is het jammer dat dat nu toch iets anders is.

18. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    [yt]vJvEgNeU4kQ&[/yt]

Volg het spel verder helemaal niet maar vond deze wel grappig weet niet of die al gepost is.

19. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
  20. Chrisztiaan

Chrisztiaan Shooters !

Leuk Bevonden:
    1
    Hey,

Ik ben opzoek naar een online fifa toernooi.
    Iemand die toevallig weet heeft van een openstaande fifa toernooi waar ik me voor kan aanmelden?

Alvast bedankt!

Deel Deze Pagina