[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 24]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Nouja, ze waren misschien niet realistisch en 'volwassen', maar de Burton Batmans waren wel heel donker. Ze zijn eigenlijk niet te vergelijken.

Welke echter wel buiten de boot vallen zijn Forever en Batman & Robin. Wat een crap was dat, zeg. :lol:

2. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    inderdaad sorry, moest een spoiler omheen, vergeten. Zal het nog even doen excuses.

3. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    :D

4. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Nou lekker dan, ben weer de enige die het wél leuk vond. :+

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik vond het gewoon een aardige film, niet heel bijzonder maar wel vermakelijk.

Ben alleen bang dat de volgende delen (als ik zo de preview lees van boek 2) erg veel richting de 'romantiek/twilight' kant op gaan.

6. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, daar ben ik ook een beetje bang voor. Ik weet niets van de boeken/vervolgfilms, maar als ik zo kijk naar hoe The Hunger Games eindigde...

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lol.

8. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Vind het wel wat hebben eigenlijk. Best gaaf.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    even heeeeel kort :+

Tin Tin

Voorspelbaar tot en met maar wel erg vermakelijk. De animaties zijn echt ongekend mooi

7

dunno of ik al wat geroepen heb over 'A Seperation', maar dat is zeker een film die de moeite van het kijken waard is :)

10. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Deze film wil ik echt zien, lijkt me een topper:

11. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    De tering. Heeft een Metascore van 95/100 8) Dat is echt insane hoog. Zijn ook niet slechts 4 reviews geschreven maar 41. Ook maar eens kijken dan.

12. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Ik geef Tintin een 10/10, graphics zijn verbluffend en je hebt een erg leuk avonturenverhaal. Wat je niet meer vaak ziet. Uiteindelijk is elke film voorspelbaar dus daar ga ik het niet over hebben.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Elke film voorspelbaar? 8)

Hierboven noem ik nog de film 'A Seperation', andere erg goede films die ik de laatste tijd heb gezien en toch echt niet voorspelbaar zijn

- Shame
    - Breaking the Waves
    - Another Earth
    - We need to talk about Kevin

films die ik laatste tijd heb gezien en wel voorspelbaar waren

- Hugo
    - TinTin
    - Warrior

Houdt niet in dat de laatste categorie perse slechter hoeft te zijn, maar meestal hou ik er wel van als de film enigzins origineel/uniek is. Kuifje was voor zijn tijd natuurlijk best origineel maar dit soort films hebben we natuurlijk al supervaak gezien en met de komst van Uncharted zelfs al gespeeld ;)

Daarnaast TinTin een 10? Vind je echt dat dit het beste is wat er te zien is op het witte doek? Mag hoor, maar ik sta er wel van te kijken.

Mbt 'A Seperatoion' of 'Jodaeiye Nader az Simin' een Iranese film die een 8,6 krijgt en daarnaast de Oscar voor beste buitenlandse film, must see dus :)

http://www.imdb.com/title/tt1832382/

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Toevallig, eergisteren Tintin zitten kijken :+

The Adventures of Tintin (2011)
    Heerlijk filmpje dat vooral visueel indruk maakt.
    Alhoewel ik zelf nooit Kuifje heb gelezen als kind (wel 200+ Suske en Wiske's ), zat ik er wel direct in. Dat de film het vooral van spectaculaire acties moet hebben en wat minder van het verhaal wordt al snel duidelijk. De film zit dan ook bomvol met actie en dat is een leuke overgang vanuit een stilstaande strip.
    De 'locaties' zijn allemaal erg mooi vormgegeven en ik vind dat er zeker sprake is van een sfeertje. Niet alleen dankzij de graphics maar ook vanwege de goede stemacteurs, leuke cameraposities en het lichte humoristische laagje.

Al met al heb ik lekker genoten van dit no-nonsense filmpje. Het is allemaal redelijk oppervlakkig en vliegen de clichés je om de oren (zoals het hoort in strips!), maar ik kan daar wel van genieten op een blauwe maandag. Van mij mag er wel een nieuw deel komen!

The Legend of the Guardians (2010)
    Om de zoveel tijd moet je effe je dure TV’tje aan het werk zetten. Even die pixels laten zweten. En zo kom je dan bijna Legend of the Guardians etc. Zack Snyder en uilen, een combinatie die ik zelfs na het kijken totaal niet kan plaatsen. Als pindakaas met hagelslag. Maarja, ik heb dan alleen nog maar Watchmen en 300 gezien, en de enige vergelijking tussen deze 3 films is dat ik ze gezien heb.
    Zo lekker blind een film aanzetten kan juist ontzettend goed werken. Compleet ongeïnformeerd kon ik me lekker verbazen over de grafische pracht die de BluRay tevoorschijn toverde. Ik kon trots op mijn TV zijn.

De film zelf vertrekt in vogelvlucht (excuses), want voor dat we het weten zijn de hoofdrolspelers al ontvoerd. Maakt allemaal niet uit hoor, het is een animatiefilm en daar moet tempo inzitten. In volle vaart gaan we verder en ben ik getuige van een vrij willekeurig Good vs Evil verhaal. Maar dat maakt allemaal niet uit, het is eerder gedaan maar ik heb kunnen genieten. Niet alleen van de grafische snufjes, maar ook van het lekkere natuurlijke sfeertje en de vliegende camera’s die Snyder gebruikt. Zo moet een animatiefilm zijn voor kinderen: snel, begrijpelijk en knuffelbaar. En daar slaagt Snyder goed in, dat zelfs een kind zijn geen vereiste meer is om van de film te kunnen genieten.

De Heineken Ontvoering (2011)
    Als ik denk aan Nederlandse bioscoopfilms denk gaan mijn gedachten uit naar vrouwentennis. Op zich vind je het wel geinig om te zien, alleen is het inferieur aan de mannelijke kant. Afgelopen jaren ben ik zo al tientallen keren teleurgesteld de bioscoop uitgelopen toen ik weer een Zwartboek of Sint zag.
    Ik dekwalificeer de films niet omdat ze puur kwalitatief onderdoen: vrouwen zullen ook nooit zoals de mannen kunnen tenissen: het gaat meer om het uitgangspunt. Telkens proberen de Nederlandse regisseurs tegen verwachtingen op te boksen die toch niet in te lossen zijn. Verhoeven is daar nog wel het perfecte voorbeeld van. Of men probeert de nieuwe Mission Impossible te verslaan in kilo’s buskruit, en anders probeert men gewoon zoveel mogelijk BN’ers in een film te stoppen onder het mom: ‘hier moet je wel heen’.

Gelukkig zijn er dan nog uitzonderingen. De Heineken Ontvoering probeert niet het wiel opnieuw uit te vinden. Ze doen niks nieuws en daar zit dan ook de kracht. Maarten Treurniet probeert een verhaal te vertellen en het lukt hem (grotendeels) om mij dat verhaal in te trekken. Van planning tot arrestatie neemt de regisseur zijn tijd en wordt er niks overhaast. Maarten slaat meer winners dan unforced errors. Om toch in vrouwentennistermen te blijven, de film eindigt in een 6-7, 7-6 6-1. De eerste 2 delen van de film vond ik erg fijn, met een redelijke weergave van de gebeurtenissen, goed acteerwerk en een lekker 80s sfeertje. De ontvoering zelf was spannend en enerverend, zonder overdreven te worden (zoals ‘we’ altijd doen in films). Helaas worden deze 2 fantastische sets gevolgd door een wat minder eindslot op St. Maarten waar Mr. Maarten zich eigenlijk een beetje in de bekende valkuilen laten lokken. Bewoners die met zwaarden de 2 Nederlanders achtervolgen doen mij weer beseffen dat we hier te maken hebben met productiebureau’s uit Nederland die bepaalde eisen hebben. Dat had absoluut niet gehoeven want De Heineken Ontvoering was een prima film. Misschien niet 100% accuraat, maar het doet geen rare dingen en daar ben ik stiekem allang blij om.

Horrible Bosses (2011)
    Ik hoor wel eens cursussen die je leren lachen. Dat je een halfuurtje gewoon geforceerd gaat zitten lachen. Misschien heb jij ook wel zo’n collega lopen die het over zo’n course heeft gehad, of misschien heb jij ook wel een zwager die om alles veel te veel en veel te hard lacht.
    Ik word langzaamaan een beetje jaloers op deze mensen. De kunst van het lachen gaat me steeds zwaarder af. Neem nou Horrible Bosses, de nieuwste comedy van Seth Gordon. Gordon ken ik alleen van het briljante King of Kong, waar de kijker de humor zelf mag gaan zoeken en zo meermaals onder de tafel ligt (zij het van verbazing of van de lachspieren). Helaas heb ik tijdens Horrible Bosses 1x onder de tafel gelegen (m’n afstandsbediening viel). Dit komt voornamelijk door de aanpak van Gordon: hele flauwe grapjes heel hard door je strot duwen zodat ze er weer heel snel uitkomen. Grapjes die gewoon zo slecht en voorspelbaar zijn dat het niet meer leuk wordt… Ik ga geen voorbeelden noemen. Uiteindelijk heb ik dus geen enkele keer kunnen lachen tijdens de film, wat me ertoe dwingt om tot dit cijfer te komen (met dank aan Aniston).

TLDR

15. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Leuke reviews dude :thumbs: Alleen kan ik de cijfers die je de films geeft niet ontdekken :p

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Lol elke review begint ook hetzelfde, wel leuk om te lezen tho.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Mja cijfers geven vind ik altijd echt ontzettend moeilijk :+
    Op moviemeter kun je sterren geven (max 5) en ik geloof dat ik dit gestemd had:

Tintin: 3.5
    Legend of Ga'hool: 3
    Heineken Ontvoering: 3
    Horrible Bosses: 1.5

Maar op een tienpunts schaal zou ik het weer totaal anders doen :p.

18. Killamonkey

Leuk Bevonden:
    4.959
    Vandaar :+ Cijfers geven is ook kut. Een 8 is voor mij een enorm goed cijfer, terwijl iemand anders een 8 gewoon ok vind. Zo freaking subjectief allemaal. Werk parttime voor een onderzoeksbureau en dan hoor je mensen dus soms enorm positief zijn en dan als cijfer een 6 geven (vooral ouderen), of juist enorm negatief zijn en dan een 6 geven. Ga ook vrijwel nooit op individuele cijfers af. Cijfers van metacritic, IMDB enzovoorts vertrouw ik veel meer. Denk aan 1000 mensen die raden hoe zwaar een koe is, waarbij sommige mensen 50 kilo en anderen weer 5000 kilo gokken, maar het gemiddelde altijd verrassend nauwkeurig is.

19. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Elke film voorspelbaar ja? Ga maar eens deze films kijken dan: Lost Highway, Mullhollan drive van David Lynch. MR Nobody en Fear and Loathing in Vegas van terry gilliam. En The Big Lebowski was ook niet bepaald voorspelbaar. Maar goed, alle standaard hollywood films zoals tintin zijn redelijk voorspelbaar ja.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik denk dat iedereen het eens is dat niet alle films voorspelbaar zijn. Zelfs geen discussie waard...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina